našiel som takéto guferká:
pozor, E10 má iné gufero na kluke k spojke(!) inak je to to samý
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pát říj 02, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 2 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Pokud se jedná o "nové" tak se dají v prodejní síti koupit pouze rozměry 23x40x8, a 30x46x8 v základním provedení G a jakosti materiálu NBR
to je klasické černé. Použitelnost NBR je u vody do 90 stC a oleje max 100stC.
Tolik katalog gumových výrobků. Je na každém z nás, co zvolí. Zda náhradu, nebo orig.
Jen krátce pro pamětníky: Kdysi dávo tomu, když naše silnice brázdil vůz Š 100 a 120, tak se stávalo, že i v záruce slzelo, co slzelo přímo netěsnilo gufero na čemenici na klikovce.A byly nastříkané kapky oleje i na zadní kapotě. Při nástupu modelu "M"v r. 83 se potom již osazovalo gufero "červené" zvané Si a problém zmizel.
K.
Ano, dá sa to. Robil som to už, chyba ale bola v nadmernej vôli v uložení klukovky. Aj nové gufero začalo slziť olejom, lebo tá klukovka musela hádzať za chodu tak mnoho, že to už gufero nevykompenzovalo. Pomohla by až výmena panvičiek hlavných ložísk. To už ale musí motor von celý - ono ložisko k spojke je dosť ďaleko od čerpadla oleja, možno už nedostávalo dostatok oleja a tak je vhodné zgenerálkovať aj čerpadlo oleja pri tej príležitosti.
Doplnené: zotrvačník samozrejme von...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř lis 21, 2012 12:08 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Gufero kliky u setváku se nedá měnit jen odpáčenim převodovky (tak aby to bylo kvalitní).Motor ven-setrvák sundat a rovnou přetěsnit ty dva klínky, který jsou zasazený do odlitku uložení hlavního ložiska klikový hřídele.Většinou chčijou ony a ne gufero,ale samozřejmě je dobrý udělat oboje gufero originál něco okolo 400,-
ps. Taky je dobrý kouknout na ložisko v setrváku,kde je uložená mrkev(hřídel převodovky) bejvá po dlouholetym provozu rosypaný.Mišus
Ahojte doplnujuca otazka ku guferam, Martinekk vravel ze kdesi bola chyba v opisani rozmerov gufera, teda uz je to spravne na prvy obrazok v konverzacii sa mozem spolahnut? Na hlave su oba gufera rovnake? Pisalo sa aj o panvickach, saloch (klznych loziskach) k nim su nejake cisla co objednat? Dakujeeem.
gufera používám pouze originál,radim všem aby je používali(objednat přes vin u Subaru).Co se tejče šálek,s tim je problém v tom,že ten,co díly objednává potřebuje vědět,jestli jsou na přebroušenou kliku-bud na 1., 2. nebo 3. brus 1.brus 0,25, 2.brus 0,50 nebo 3.brus 0,75mm ánébo na nepřebroušenou-vetšinou nesmysl,klika hází a bez brusu vydrží jen pár tisíc.
Tohle je fotka od Martinkka,používám stejný.Jsou izraelský a je na ně spoleh.cena dobrá.
Nevite nekdo nahodou co to stoji od subaru? mne se podarilo sehnat v kezmarku vsechny gufera ceny od 4 do 7 € za kus znacka AJUSA a CORTECO - mate s nimi skusenosti? V prodejnach rikali ze Subaru si stejne nedela gufera samo teda pry nema vyznam to objednavat pres Subaru jen staci sahnout po dobre znacke. Tam se naskyta otazka ktrera je ta dobra?