Guferá motora E12
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Guferá motora E12
našiel som takéto guferká:
pozor, E10 má iné gufero na kluke k spojke(!) inak je to to samý
pozor, E10 má iné gufero na kluke k spojke(!) inak je to to samý
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pát říj 02, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 2 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Guferá motora E12
Pokud se jedná o "nové" tak se dají v prodejní síti koupit pouze rozměry 23x40x8, a 30x46x8 v základním provedení G a jakosti materiálu NBR
to je klasické černé. Použitelnost NBR je u vody do 90 stC a oleje max 100stC.
Tolik katalog gumových výrobků. Je na každém z nás, co zvolí. Zda náhradu, nebo orig.
Jen krátce pro pamětníky: Kdysi dávo tomu, když naše silnice brázdil vůz Š 100 a 120, tak se stávalo, že i v záruce slzelo, co slzelo přímo netěsnilo gufero na čemenici na klikovce.A byly nastříkané kapky oleje i na zadní kapotě. Při nástupu modelu "M"v r. 83 se potom již osazovalo gufero "červené" zvané Si a problém zmizel.
K.
to je klasické černé. Použitelnost NBR je u vody do 90 stC a oleje max 100stC.
Tolik katalog gumových výrobků. Je na každém z nás, co zvolí. Zda náhradu, nebo orig.
Jen krátce pro pamětníky: Kdysi dávo tomu, když naše silnice brázdil vůz Š 100 a 120, tak se stávalo, že i v záruce slzelo, co slzelo přímo netěsnilo gufero na čemenici na klikovce.A byly nastříkané kapky oleje i na zadní kapotě. Při nástupu modelu "M"v r. 83 se potom již osazovalo gufero "červené" zvané Si a problém zmizel.
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: Guferá motora E12
Budu se opakovat. Každopádně se vyplatí dát orginální gufera, byť za větší peníz.
Martin.
Martin.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Guferá motora E12
Karle, u nás v Trenčíne som zohnal v bežnej predajni autosúčiastok aj 38.5x53x8, stálo 9eur. Do týždňa dodali. 30x46x8 mali na sklade.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Guferá motora E12
To je dobře, už se blíží doba, kdy se všechno sežene.Martinekk píše:Karle, u nás v Trenčíne
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Guferá motora E12
Mal som pocit y Tvojho predchádzajúceho príspevku, že sa toto gufero nedá zohnať. tak ako to je?
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Guferá motora E12
Aha. Tak keby bol problém zohnať, tak som ochotný zaslať obáločkou
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Guferá motora E12
Mate nekdo prosim zkusenost jestli se da "spojkove" gufero vymenit metodou odtlaceni prevodovky (jako kdyz se meni spojka)? Pripadne jak na to. Diky
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Guferá motora E12
Ano, dá sa to. Robil som to už, chyba ale bola v nadmernej vôli v uložení klukovky. Aj nové gufero začalo slziť olejom, lebo tá klukovka musela hádzať za chodu tak mnoho, že to už gufero nevykompenzovalo. Pomohla by až výmena panvičiek hlavných ložísk. To už ale musí motor von celý - ono ložisko k spojke je dosť ďaleko od čerpadla oleja, možno už nedostávalo dostatok oleja a tak je vhodné zgenerálkovať aj čerpadlo oleja pri tej príležitosti.
Doplnené: zotrvačník samozrejme von...
Doplnené: zotrvačník samozrejme von...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř lis 21, 2012 12:08 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Guferá motora E12
Gufero kliky u setváku se nedá měnit jen odpáčenim převodovky (tak aby to bylo kvalitní).Motor ven-setrvák sundat a rovnou přetěsnit ty dva klínky, který jsou zasazený do odlitku uložení hlavního ložiska klikový hřídele.Většinou chčijou ony a ne gufero,ale samozřejmě je dobrý udělat oboje gufero originál něco okolo 400,-
ps. Taky je dobrý kouknout na ložisko v setrváku,kde je uložená mrkev(hřídel převodovky) bejvá po dlouholetym provozu rosypaný.Mišus
ps. Taky je dobrý kouknout na ložisko v setrváku,kde je uložená mrkev(hřídel převodovky) bejvá po dlouholetym provozu rosypaný.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Guferá motora E12
No nazdar, sverim se tedy radeji do rukou nejakeho odbornika - do toho sam nejdu
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Guferá motora E12
no,přivez to do Prahy
Mišus
Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Guferá motora E12
Ahojte doplnujuca otazka ku guferam, Martinekk vravel ze kdesi bola chyba v opisani rozmerov gufera, teda uz je to spravne na prvy obrazok v konverzacii sa mozem spolahnut? Na hlave su oba gufera rovnake? Pisalo sa aj o panvickach, saloch (klznych loziskach) k nim su nejake cisla co objednat? Dakujeeem.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Guferá motora E12
gufera používám pouze originál,radim všem aby je používali(objednat přes vin u Subaru).Co se tejče šálek,s tim je problém v tom,že ten,co díly objednává potřebuje vědět,jestli jsou na přebroušenou kliku-bud na 1., 2. nebo 3. brus 1.brus 0,25, 2.brus 0,50 nebo 3.brus 0,75mm ánébo na nepřebroušenou-vetšinou nesmysl,klika hází a bez brusu vydrží jen pár tisíc.
Tohle je fotka od Martinkka,používám stejný.Jsou izraelský a je na ně spoleh.cena dobrá.
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 475f683f1d
Ps. Do ojničních ložiskek se musí navrtávat maznice podle originálu,jsou bez děr.Mišus
Tohle je fotka od Martinkka,používám stejný.Jsou izraelský a je na ně spoleh.cena dobrá.
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 475f683f1d
Ps. Do ojničních ložiskek se musí navrtávat maznice podle originálu,jsou bez děr.Mišus
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob dub 25, 2015 11:48 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Guferá motora E12
No proc ne? Kdy ma tvuj servis otevreno?Mis.us píše:no,přivez to do Prahy
Mišus
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Guferá motora E12
Nevite nekdo nahodou co to stoji od subaru? mne se podarilo sehnat v kezmarku vsechny gufera ceny od 4 do 7 € za kus znacka AJUSA a CORTECO - mate s nimi skusenosti? V prodejnach rikali ze Subaru si stejne nedela gufera samo teda pry nema vyznam to objednavat pres Subaru jen staci sahnout po dobre znacke. Tam se naskyta otazka ktrera je ta dobra?
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Guferá motora E12
ahoj záleží jaký gufero máš na mysli.
nejdražší gufera jsou k ložiskům na kola cca 350,-/ks
na motor je to od 100,- do 300,-/ks
k hřídelce od řízení do 100,-/ks
převodovka/diferenciál cca 150,-/ks
Problém je v tom,že subaru sice nevyrábí témeř nic,ale používá nefalšovaný japonský firmy/značky k výrobě dílů (denso,tokico,mitsuba apd.)
konkrétně pro subaru gufera vyrábí firma "NOK"
ajusa se vyrábí ve Španělsku,to se subaru nemá nic společnýho corteco je asi Německý,nevim.
Toho Corteca bych se nebál. Mišus
nejdražší gufera jsou k ložiskům na kola cca 350,-/ks
na motor je to od 100,- do 300,-/ks
k hřídelce od řízení do 100,-/ks
převodovka/diferenciál cca 150,-/ks
Problém je v tom,že subaru sice nevyrábí témeř nic,ale používá nefalšovaný japonský firmy/značky k výrobě dílů (denso,tokico,mitsuba apd.)
konkrétně pro subaru gufera vyrábí firma "NOK"
ajusa se vyrábí ve Španělsku,to se subaru nemá nic společnýho corteco je asi Německý,nevim.
Toho Corteca bych se nebál. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991