chcípá na volnoběh po opravě výfuku
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
chcípá na volnoběh po opravě výfuku
Ahoj, tak mám další prekérku. Praskl mi výfuk hned u motoru a šel tak žhavý vzduch přímo. Roztavil mi zadní pravou zástěrku a kabel k zástrčce pro vozík. Takže se mi trochu sbíhaj kontakty a blikám třa s brzdou. To ale odizoluju. Větší problém vidím v tom, že mi to chcípá na volnoběh, což je v městském provozu test asertivity. Jak se to stalo. Jel jsem jej opravit a během jízdy to začalo. Pak to pán opravil kromě té izolace a já jel nazpět s tím, že už to dělat nebude. A právě naopak. Při jízdě to je v pohodě, ale když zmáčknu spojku, hned to chcípne. NA začátku, při studeném motoru to drží, ale jakmile je zahřátý, tak chcípá. Máte někdo nějaký tip, na co se podívat? Zda to je karburátor, sytič nebo co? A je nějaká náchylná část u toho výfuku? Nebo to může být i kabelem k zásuvce na vozík, která může být špatně izolovaná? Dík moc
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
Zdravím, takže sem pochopil, že to nemá ani snahu držet volnoběh, ale okamžitě to chcípne??
1) Klasika podívat se na všechny hadičky, esik néni nejaká rozpojená.
2) Mrcl bych se podle přiloženého obrázku na tento bazmek ( červneně označený a nápis TOTO), proměřal bych ho, zda ide štáva a popřípadě zkusil vyšrúbovat, vyklepat vnitřek a dat tam enem obal.
3) Pokud se ti to nepodaří spravit, napiš mně soukromou zprávu, přes týdeň su v Praze....
1) Klasika podívat se na všechny hadičky, esik néni nejaká rozpojená.
2) Mrcl bych se podle přiloženého obrázku na tento bazmek ( červneně označený a nápis TOTO), proměřal bych ho, zda ide štáva a popřípadě zkusil vyšrúbovat, vyklepat vnitřek a dat tam enem obal.
3) Pokud se ti to nepodaří spravit, napiš mně soukromou zprávu, přes týdeň su v Praze....
- Přílohy
-
- motor.jpg (247.72 KiB) Zobrazeno 20455 x
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
4) (nebo možná ještě před trojkou) Zkontrolovat a pročistit volnoběžnou trysku. Najdeš ji pod víčkem karburátoru, je "utopená" v takové šachtičce a je v ní drážka na šroubovák. Nejdřív ji vyšroubuješ ze závitu, pak do ní nasuneš párátko a za to ji vytáhneš. Současně je dobré vyčistit bordel ze dna plovákové komory. Pokud se všechno bude zdát v pořádku, budou pravděpodobně ucpané kanálky v těle karburátotu. Pak je nejlepší vyndat ten volnoběžný ventil (Pajasův bod 2) a šroubek bohatosti a všechno profoukat kompresorem. U mě to pomohlo. Při sundávání víčka pozor, současně s ním jde i plovák a osička ventilu ráda vypadává.Pajas píše:Zdravím, takže sem pochopil, že to nemá ani snahu držet volnoběh, ale okamžitě to chcípne??
1) Klasika podívat se na všechny hadičky, esik néni nejaká rozpojená.
2) Mrcl bych se podle přiloženého obrázku na tento bazmek ( červneně označený a nápis TOTO), proměřal bych ho, zda ide štáva a popřípadě zkusil vyšrúbovat, vyklepat vnitřek a dat tam enem obal.
3) Pokud se ti to nepodaří spravit, napiš mně soukromou zprávu, přes týdeň su v Praze....
Ještě k Pajasově dvojce - když ventil funguje, slyšitelně cvaká.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
dík za rady, měl jsem to v servise na generálku před zimou a udělal s tím prdlajs, takže za studena to ještě jede (pač nějak zvýšil otáčky) a pak to zase začne chcípat. Dobrá, zkusím to podle návodů nějak zprovoznit a dám zprávu
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
podľa toho popisu, že za studena to ešte nejak jede, to bude pridané na sytiči (zo servisu), jak sa uzatvorí sytič, volnobežná tryska to neuživí, tak do nej, prefúkať.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Johny Mandolína Jazz
- Člen korespondent
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:40 pm
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
Měl jsem taky ten problém a to hnedle dvakrát,odstranil jsem ho následovně:
1)tu jehlu co zavírá přívod paliva při chcípnutí jsem vyhodil,a pomohlo to ,akorát při chcípnutí to ještě třeba tak dvakrát blaflo
2)v sání u vzduchového filtru je taková klapka,ktetrá při zahřátí zavře vzduch z jedné trubky co jde od výfuku s předehřátým vzduchem a otevře přívod nepředehřívaného vzduchu
tu jsem zaretoval do polohy nepředehřívaného vzduchu a tu trubku s předehřívaným vzduchem jsem zaslepil dřevěným špalíkem
Obě tyto úpravy spolu nesouvisely,dělal jsem je tak po roce.Nejdřív tu trysku a pak to sání je potřeba metodou pokus omyl zjistit čím to je.
Jezdil jsem tak zhruba 5let bez problémů.Na jaře jsem měl Ferdu na opravě výfuku a omlazení motoru a tak mi to mechanik dal zas vše do kupy tak jak to má bejt.Fachčí to jen nepatrně lépe,spotřeba se nezměnila.
Přeji hodně štěstí.
Johny
PS: kdyby to nezabralo,zavolej Frantoj ŠVADLENKOJ ten Ti určitě poradí
1)tu jehlu co zavírá přívod paliva při chcípnutí jsem vyhodil,a pomohlo to ,akorát při chcípnutí to ještě třeba tak dvakrát blaflo
2)v sání u vzduchového filtru je taková klapka,ktetrá při zahřátí zavře vzduch z jedné trubky co jde od výfuku s předehřátým vzduchem a otevře přívod nepředehřívaného vzduchu
tu jsem zaretoval do polohy nepředehřívaného vzduchu a tu trubku s předehřívaným vzduchem jsem zaslepil dřevěným špalíkem
Obě tyto úpravy spolu nesouvisely,dělal jsem je tak po roce.Nejdřív tu trysku a pak to sání je potřeba metodou pokus omyl zjistit čím to je.
Jezdil jsem tak zhruba 5let bez problémů.Na jaře jsem měl Ferdu na opravě výfuku a omlazení motoru a tak mi to mechanik dal zas vše do kupy tak jak to má bejt.Fachčí to jen nepatrně lépe,spotřeba se nezměnila.
Přeji hodně štěstí.
Johny
PS: kdyby to nezabralo,zavolej Frantoj ŠVADLENKOJ ten Ti určitě poradí
Jazzu zdar!
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
Re: chcípá na volnoběh po opravě výfuku
Dík moc,
jdu nejdřív profouknout a pak se uvidí. Ono to totiž teď taky blafe, když se vypne motor
jdu nejdřív profouknout a pak se uvidí. Ono to totiž teď taky blafe, když se vypne motor