Olejová vana - tip na opravu

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2488
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od covex »

ulus píše:Jen ze zvědavosti, až budu mít čas, když poloosu jen odpáčím, pak jí zpátky jen jednoduše nasadím? Nějak se mi tomu nechce věřit.

Podle me, kdyz to potrebujes vyndat, musis prekonat nejaky perkovy mechanimus, jako treba u klicky od okna. Ta taky v podstate vyndat nejde, ale nandat krasne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od Karel »

covex píše: perkovy mechanimus, jako treba u klicky od okna. Ta taky v podstate vyndat nejde, ale nandat krasne.
Jo přesně tak, systém vycvaknout a zase zacvaknout...
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1950
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od Mis.us »

po tejdením odrezování se ukázalo,že má vana díru,tak přišla na řadu oprava....

http://misuss.rajce.idnes.cz/Restaurova ... /#26_2.jpg

použitej materiál: měděnej plech o síle 0,8mm

technologie: lepení (epoxid do 125 stupňů celsia)

+tři vrstvy olejový barvy :-)



po záplatě ani stopa :wink:

POLOOSY:

Když už se tady řešilo jejich vyndání,tak nemusíte mít přípravek,stačí kladivo a sekáč,pravá-(delší poloosa) jde vyklepnout krásně jen kladivem a levá-(kratší poloosa) samotnym kladivem nejde-překáží skříň převodovky,ale jde vyklepnout pomocí sekáče -naseknete trijangl,tak vnikne sekáč do železa a osa už leze po pár ranách ven,používám 400mm dlouhej.Přední poloosy vyndavám tak,že odklonim celej náboj kola-tim vyndám jednu stranu poloosy a pak osu opatrně vyškubnu ven z diferáku ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Krieger-san
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 12, 2012 2:13 pm
Typ Libera: 1992 E12 SDX
Bydliště: Bucuresti

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od Krieger-san »

Quick question: How do I remove the oil pan on the '92 model? I bought a new gasket for it, I went to install it and I realized that it has a really weird shape.
I know I have to remove the right side driveshaft because it's in it's way, what else should I remove?
Awaiting replu. Thank you and good day!
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2488
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od covex »

Krieger-san píše:Quick question: How do I remove the oil pan on the '92 model? I bought a new gasket for it, I went to install it and I realized that it has a really weird shape.
I know I have to remove the right side driveshaft because it's in it's way, what else should I remove?
Awaiting replu. Thank you and good day!
Preklad: Jak se odendava olejova vana na modelu 92? Koupil jsem nove tesneni a kdyz jsem ho chtel instalovat zjistil jsem ze ma divny tvar. Vim ze je potreba vyndat pravou poloosu, protoze prekazi, ale jeste neco dalsiho?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2488
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od covex »

I do not have the old libero model (92) but first of all most people use just motor silicon sealant. You have to be sure the gasket you have bought is for your model year. It often happens to the shops they do not sell a correct one. You can only be sure if you bought it at subaru based on your VIN. To remove the pan in my opinion you do not need to do anything else then remove the driveshaft and the screws. Of course first let the old oil out.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Krieger-san
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 12, 2012 2:13 pm
Typ Libera: 1992 E12 SDX
Bydliště: Bucuresti

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od Krieger-san »

Thanks! I'll try again in the spring, now it's way too cold for getting underneath the car and taking it apart.
Another question: I have a problem with my dipstick. It always shows too much, even if I emptied it and put actually less than the max.3.3 liters shown on the rocker cover.
It's the original dipstick, it didn't do this before, but now it does and it's really annoying, especially since I check it regularly because I have leaks and I top it off from time to time.
It all started after I had the tube removed when I changed the timing belt and tensioner. It showed fine for a short while afterwards, then the level skyrocketed. I thought I was getting massive amounts of gas past the rings, I changed the oil, reset the carburetor+timing, it backed up to normal level and now it shows a level higher than FULL, but not as high as before.
I don't think I have too much oil in the engine, it would smoke badly and it doesn't, it runs just fine.
Could the mounting bracket for the dipstick tube be bent out of shape? It doesn't really look like it is. I had some problems with the bolt that keeps it in place, it used to shake and hit the alternator belt, I replaced that and now it's stable on the engine.
What should I look for? What should I check? Did I perhaps pushed the tube too deep in the block? It's barely standing there, it would fall out if not held in place by the bolt. Please help!
Thanks! Have a good one!
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2488
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od covex »

Preklad: Diky, vyzkousim na jare, ted je zima.

Jina otazka: Mam problem s merkou oleje. Ukazuje prilis mnoho i presto, ze jsem olej vylil a nalil zpet 3.3l. ... Zacalo to pote co jsem mel trubicku oddelanou pri vymene remene a napinace. Nejdriv to ukazovalo spravne, ale pak to najednou zaclo hrozne lezt nahoru. Myslel sem, ze jde do oleje vyfuk kolem krouzku, vymenil jsem olej, znovu nastavil predstih, vratilo se to na normal ale ted uz to zase ukazuje vic nez FULL. Nemyslim si, ze tam je moc oleje, protoze to by z motoru sel kour.
Muze byt trubka spatne osazena, nebo nejak ohnuta? Mel jsem problem, se sroubem, ktery trubku drzi a trubka vibrovala a lezla do remene alternatoru. Sroub jsem vymenil a ted drzi.
Co mam zkontrolovat? Je mozne trubku zastrcit prilis hluboko do bloku? Sotva tam drzi, obavam se, ze by vypadla, kdyby ji nedrzel sroub.
Diky
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2488
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od covex »

What about coolant leaking into oil?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1950
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvek od Mis.us »

když by šla voda do oleje, tak to poznáš hned. Automobil by kouřil bíle, cítil by si vodu / směs z kouře z výfuku a byl by bílý povlak na víčku, co je umístěné na vent. víku.

Do starého libera se nenalévá 3,3 l, ale 2,8l oleje. Předstih zapalování s tim nemá nic společného, ten je dán a nehýbe se s ním. Kdyby netěsnily kroužky, tak naopak olej teče nahoru do válce, tam je se směsí vzduchu a benzínu po výbuchu vyhnán do výfuku a naměřil by si po oleje vždycky míň.

Ta trubka se prodloužit nedá, takže to je vyloučené, i když by byla trochu ohnutá, tak to nemá vliv.

Pokud ti měrka ukazuje víc oleje, než si nalil, nejspíš máš kouzelné auto :) jediné co by bylo reálné, je to, co psal Covex, ale jak jsem psal, vodu v oleji by si měl poznat.

good luck

Mišus

trochu jsem si pročvičil spisovnou češtinu :)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět