Samovolné vybíjení baterie
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Samovolné vybíjení baterie
Ahoj... Vybíjí se mi baterka nemá s tím někdo problém? Ampremetrem jsem naměřil cca 250mA proud s vypnutým klíčem. Zkoušel jsem vytáhnou všechny pojistky a žádná změna. asi nějaký svod? ale kde začít?
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2484
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Libero ma dvoje pojistky - jeste pod radici pakou. Jinak svod je teoreticky samozrejme mozny, nejtlustsi + kabel od baterky vede dozadu ke starteru, tim bych asi zacal. Jinak holt musis odojovat konektory.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Já si říkal co to je u té šajtry, že to vypadá jako pojistky ! )
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 946
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Väčšinou tieto problémy spôsobuje centrálne zamykanie (ak nieje domontované, tak tento problém u Liberka nieje ) alebo autorádio, kde výkonové napájanie nieje zapojené za kľúčik a vybíja baterku aj pri vypnutom kľúči. Skontroluj aj rádio odpojiť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Rádiem to není...bych tady ani nezakládal post. Když už umím měřit proud takové základní věci mě pochopitelně napadnou ) navíc mám klasické radio kde ho potenciometrem hlasitosti i úplně vypneš. Nemá žádný stanby režim prostě je úplně vyplé. Když nad tím tak přemýšlím to radio je s tím autem dokonalé splynutí Je to Panasonic made in japan někdy ze začátku 90let možná konce 80...a má aux!! )
No k problému zkoušel jsem vytahovat pojistky, které jsou pod šajtrou a problém je někde v obvodu, který jistí hned ta první pojistka zleva. Je 40A a je zelená. Někde jsem tady kdysi viděl schéma elektrické instalace a podívám se po něm, ale za vaše nápady budu rád ) př. link na to schéma
No k problému zkoušel jsem vytahovat pojistky, které jsou pod šajtrou a problém je někde v obvodu, který jistí hned ta první pojistka zleva. Je 40A a je zelená. Někde jsem tady kdysi viděl schéma elektrické instalace a podívám se po něm, ale za vaše nápady budu rád ) př. link na to schéma
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1945
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Samovolné vybíjení baterie
zelená je alternátor, tak ho zkontroluj....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1761
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Samovolné vybíjení baterie
Jo, to může být jedna dioda šluslá a pak to samozřejmě má svod. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2484
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Ano je tam alternator + pojistky 7,8,9,10 tedy
7 rele + svetlomet vpravo
8 rele + svetlomet vlevo
9 prepinac svetel, mlhovka
10 brzdova svetla, klakson
pokud to tedy nepotece ani skrz jednu z techto pojistek, je to alternator.
7 rele + svetlomet vpravo
8 rele + svetlomet vlevo
9 prepinac svetel, mlhovka
10 brzdova svetla, klakson
pokud to tedy nepotece ani skrz jednu z techto pojistek, je to alternator.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Samovolné vybíjení baterie
Tohle se nam delo na cliu, pry byla vadna dioda na mustku v alternatoru...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Tak jo dík, jak bude chvilka omrknu to
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Tak mě napadá nepasuje na liberko altík z jiného auta? Mám v háji některou z diod v servisu mi řekli 2,5 klacku za repas to si raději koupím odpojovač baterie. Do do opravy svépomocí se moc nehrnu, protože když jsem to viděl mám obavu aby to pak nebylo ještě horší.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2484
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Nemel jsem alternator nikdy rozebrany, ale neda se vymenit jen ta dana cast s mustkem? Pak bych zkusil vrakac. Nevim jaky servis si zkousel, ale muzes zkusit nekoho kdo primo dela alternatory, ne autoservis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Ano zkoušel jsem někoho kdo dělá přímo altíky. Nebo takhle, dal jsem to kamarádovi co je autoelektrikář, ale on nemá čas a tak to zanesl člověku co to dělá. Vyměnil by jak říkáš celý diodový můstek a ložiska. V podstatě je to cena za repas. Já chtěl vyměnit jen vadnou diodu, ale oni se do takových oprav moc nehrnou...no a říkám si třeba, že by tam možná pásnul altík z jiného auta.
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 537
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
zkus tu více hledat, je tu popisována náhrada za alternátor z favorita, ale jestli se nepletu, tak se nějak musel upravit držák - takže se "opravě svépomocí nevyhneš" ..no on by i ten favoriťácký zasloužil nechat zrepasovat když už by se to podnikalo
viewtopic.php?f=13&t=869&hilit=altern%C3%A1tor
viewtopic.php?f=11&t=530&hilit=favorit
viewtopic.php?f=13&t=869&hilit=altern%C3%A1tor
viewtopic.php?f=11&t=530&hilit=favorit
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1575
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
Odpojovač není řešení - jednak je blbost montovat do auta něco co ti komplikuje život a pak se špatnou diodou altík taky nejspíš málo dobíjí. Jestli za 2500 pořídíš komplet repas, šel bych do toho. Na vrakáči možná z favorita koupíš za litr, ale bude to zase jen 25 let stará hrouda rzi.stenlyman1 píše:... to si raději koupím odpojovač baterie...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1945
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Samovolné vybíjení baterie
novej altík na favorita stojí něco okolo 1700,- když bych za repas měl dát 2500,- taky bych do toho šel, rozhodně je lepší se držet originálu. mám pocit, že na fovoriťáckym se musí měnit i průměr řemenice. Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1761
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Samovolné vybíjení baterie
Alternátor Subaru Libero by měl být 45A. To znamená, že favoriťácký( nový od 16stovek) jetý za 250 Kč (na netu) bohatě splňují , co Libero , který nemá klimošku a proud je potřeba ke svícení, větrák topení, stěrače a pár ampér na další věci(třeba rádio) si vystačí i s tím nejstarším altíkem z favorita (jinak lze použít samozřejmě i ten nejslabší z Felicie) Myslím nejdostupnější a asi i nejlevnější volba. Jarda z Moravské Třebové, kdyby Libero nezměnil , by na něj jezdil dodnes. Jsou lidi, kteří lpí na tom, aby v Liberu bylo všechno subarácký s tím nebudou souhlasit (Michal a taky neboštík Karel) , ale kdo má hlouběji do kapsy tohle řešení akceptuje. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: Samovolné vybíjení baterie
Já tam favoritáckej altik mám a můžu říct že je slabej.Podle elektrikáře je v pořádku,dobijí 14,6 ale po zapnutí světel už jde na 14,(zhruba) když zapnu ventilátor klesne na nějakejch 13,6 a pokud prší a musím stírat nebo topit na plno tak to prakticky nedobijí.Zlepšení nastalo až když jsem dal denní svícení.Mám tam tu nejmenší řemenici ale chtělo by to ještě menší,protože v malejch otáčkách to je opravdu slabota.Asi bych do toho už nešel,protože dokud jsem měl originál tak jsem jezdil i v zimě bez problémů.A to jsem jezdil denně asi 1,5 km do práce.
- stenlyman1
- Přispěvatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
- Typ Libera: e12
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samovolné vybíjení baterie
14,6 to je nějak moc ne? hele 13,8 je v podstatě standart. 14,6 ti přebíjí baterku. Cokoliv od 13,5-14V je v pořádku - podle mě. Na mojem i když je ta šváclá dioda mám kolem 13,8 trvale, řekl bych naprosto optimální hodnota a taky důvod proč se do repase nehrnu. Mám takové pořekadlo, kterého se snažím držet. Neopravuj to co funguje ) i když v tomto případě je to tak napůl. Začalo mi hučet ložisko takže to je priorita. No a taky puchýřky a tak přemýšlím i nad nějakou karosářkou. Navíc mi auto poslední měsíc stojí v garáži a tak by to byly vyhozené peníze. Mám ho v podstatě na neděli "do kostela" )) a v zimě na chatu na hory jinak jezdím druhým. A jinak souhlas s váma všema. Chápu důvody proc se držet originálu ale i výhody náhrad.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1945
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Samovolné vybíjení baterie
13,8 se zaplejma svělama je spodní mez dobíjení alternátoru.
Altík MUSÍ držet od max. 14,8 do min. 13,8. Od 13.7 dolů, je málo a baterka se nestačí dobíjet.
Správný nabití baterky, když je mimo auto na nabíječce, je 16V. Po dosáhnutí 16V a následnym odpojení je baterka plně nabita. Samozřejmě opět klesne na 12,6- 12,8 , ale dokavať nemá 16V, tak nejsou články nabitý na 100% Mihajl
Altík MUSÍ držet od max. 14,8 do min. 13,8. Od 13.7 dolů, je málo a baterka se nestačí dobíjet.
Správný nabití baterky, když je mimo auto na nabíječce, je 16V. Po dosáhnutí 16V a následnym odpojení je baterka plně nabita. Samozřejmě opět klesne na 12,6- 12,8 , ale dokavať nemá 16V, tak nejsou články nabitý na 100% Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991