Jak nakupovat Libero
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: Jak nakupovat Libero
Ahoj. Sháním Libero na ND. Našel jsem několik nabídek. Nejajímavější byla: zcela pojízdné za 8000,- bez TP. Co si o tom myslíte?
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
to myslíš asi tendle inzerát:
http://auto.bazos.cz/inzerat/12617328/P ... Libero.php
samozřejmě těžko hodnotit když to člověk nevidí, auto na díly jsem samozřejmě taky zvažoval, ale nejni kam dát
jinak cena mi přijde příznivá (většinou se pohybujou od těch 5-10t) a když třeba někdo z nás tu bude něco potřebovat, tak ti to částěčně vykompenzujem
Karel je z děčína, třeba by to auto mohl zkouknout a poslat foto...
http://auto.bazos.cz/inzerat/12617328/P ... Libero.php
samozřejmě těžko hodnotit když to člověk nevidí, auto na díly jsem samozřejmě taky zvažoval, ale nejni kam dát
jinak cena mi přijde příznivá (většinou se pohybujou od těch 5-10t) a když třeba někdo z nás tu bude něco potřebovat, tak ti to částěčně vykompenzujem
Karel je z děčína, třeba by to auto mohl zkouknout a poslat foto...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Jak nakupovat Libero
Marto nechti Tě od toho odrazovat,ale když píše vhodný i do lesa,tak to bude stát,tak za starou bačkoru.Fotka by řekla víc jasně,ale...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Pro pripadne nakupuchtive Libera jsem pripravil "check list" - tedy seznam polozek, ktere se daji zkontrolovat vicemene bez rozborky auta. Bez znalosti auta to ale stejne nezkontrolujete, protoze tam nejsou popisy jak kontrolu provest a kde pripadne komponenty hledat.
http://www.lowlevel.cz/log/files/subaru ... cklist.pdf
http://www.lowlevel.cz/log/files/subaru ... cklist.pdf
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon led 30, 2006 12:43 pm
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Stale obchazim kolem mozne koupe Libera. Je to jiz radka let co jsem se kamaradovou “Lanovkou“ svezl a byl jsem doslova lapen. Poradte mi je lepsi starsi model i s tim ze v soucasne dobe sezenu auto v dost spatnem stavu. Nebo jit do novejsiho provedeni a hledat to nej co se podari sehnat.
Sam bych radeji starsi vice se mi libi. Je to ale dilema. Pokud bz nekdo vedel o nejakem stareckovi ke koupi napiste SZ. Dik za pripadnou odpoved.
Sam bych radeji starsi vice se mi libi. Je to ale dilema. Pokud bz nekdo vedel o nejakem stareckovi ke koupi napiste SZ. Dik za pripadnou odpoved.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Na stare Libero uz jsou dostupne dily jen z vraku, nove uz nejsou - ted to tu nekde psal Misus. Pokud bys koupil stare, musis si byt vsechn schopen uz udelat vicemene sam. Servisy uz stara temer neopravuji, proste to zacina byt veteran. Nove se jeste da udrzovat. Auto v dobrem stavu ale v podstate nesezenes - kdo ho ma udrzovae neda a nebo draho a zbytek jsou auta vetsinou v rozkladu. Tim nechci strasit, ale sehnat Libero v dobrem stavu je beh na dlouhou trat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 28, 2014 12:01 pm
- Typ Libera: -
- Bydliště: Helsinky
Re: Jak nakupovat Libero
Ahoj!
Mám v úmyslu uskutečnit můj dlouholetý sen jménem Libero. Mám zhruba načteno na co se při koupi zaměřit, ale expert určitě nejsem. Proto uvítám rady a expertní posouzení místních zasvědcených.
Při pohledu na fotky, co říkáte na rozsah rzi mého kandidáta? Mně přijde, že to autoklempíř zmákne celkem snadno opravit. Co myslíte? Jste schopni velmi zhruba odhadnout na kolik by oprava přišla v komerční garáži? Také mě zajímá, jestli máte ponětí co může signalizovat pazvuk (prý kovový) při otevání střechy, který prý zmizí když se střeše pomuže ručně. Maličkost?
Na co dalšího krom ony rzi se zaměřit? Výfuk je relativně nový, dále i náplně, rozvody, baterka a další drobnosti. Jedná se o ročník ´94.
Jsem vděčný za tuhle komunitu, předem díky!
Mám v úmyslu uskutečnit můj dlouholetý sen jménem Libero. Mám zhruba načteno na co se při koupi zaměřit, ale expert určitě nejsem. Proto uvítám rady a expertní posouzení místních zasvědcených.
Při pohledu na fotky, co říkáte na rozsah rzi mého kandidáta? Mně přijde, že to autoklempíř zmákne celkem snadno opravit. Co myslíte? Jste schopni velmi zhruba odhadnout na kolik by oprava přišla v komerční garáži? Také mě zajímá, jestli máte ponětí co může signalizovat pazvuk (prý kovový) při otevání střechy, který prý zmizí když se střeše pomuže ručně. Maličkost?
Na co dalšího krom ony rzi se zaměřit? Výfuk je relativně nový, dále i náplně, rozvody, baterka a další drobnosti. Jedná se o ročník ´94.
Jsem vděčný za tuhle komunitu, předem díky!
Naposledy upravil(a) jachym dne čtv čer 09, 2016 10:41 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 28, 2014 12:01 pm
- Typ Libera: -
- Bydliště: Helsinky
Re: Jak nakupovat Libero
Další fotky rzi:
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak nakupovat Libero
Copak zvenčí. To jsou více méně kosmetické vady, který jdou opravit za pár korun lehce.Spíš musíš hledat korozi na rámu, První signál budou urezlé šrouby za zadní sedačkou na pásy. Ty budou určitě už buď opravované vyvařením nebo upadlé nebo téměř před upadnutím. Pak sleduj , jak vypadá okolí ventilátoru chlazení výfuku a jeho okolí včetně palivového filtru. To, v jakém stavu je rám hodně napoví čitelnost VIN na rámu. Pokud už není vůbec čitelný , jdi od takového auta pryč. To je docela problém už na evidenčce. Důležitý je stav brzd hlavně na přední ose. Rádo se to zatuhuje, auto pak furt brzdí.což je hodně znát i na spotřebě. Zjisti si i důvod prodeje.Já před pár měsíci prodal relativně velmi dobré Libero po našem zesnulém kamarádovi Karlovi ( hodně si o něm můžeš tady přečíst) a důvod byl ten, že to bylo třetí auto v rodině používané jen na srazy a doma všichni mi nadávali do dědků bláznivejch, na co mi to je a proč do toho vrážím peníze jen třeba do povinného ručení. Nakonec jsem uznal, že v pětašedesáti se to těžko udržuje vlastními silami a z důchodu živit tři auta je trochu přepych. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Klempířina v komerční dílně? Myslíš u vás ve Finsku? To bych počítal minimálně 2000 Euro.
Zadní lemy (nebo aspoň ten pravý) vypadají jako originál, takže na svůj věk je to shnilý relativně málo, ale jak píše Dědek - skrytá koroze se taky nade. Určitě stojí za to někde na rampě důkladně proklepnout rám. Hodně reznou uložení zadních per (hlavně vlevo), příčná trubka co jsou na ní uchycená zadní ramena, vpředu kouty ve spojích podélníků rámu s úchyty předních per. Když budeš pod autem, nezapomeň zkontrolovat chladič - blbě se vyměňuje.
Poptej se na spotřebu oleje, při zkušební jízdě je dobré, když za Liberem pojede ještě někdo, kdo bude sledovat, jestli nekouří. Sáhni na brzdy, jestli se nehřejou (hlavně přední).
Jinak jako u každého jiného auta - ovšem s tím rozdílem, že mezi Libery si nemůžeš vybírat jako mezi Fabiemi. S mouchama prostě musíš počítat.
Zadní lemy (nebo aspoň ten pravý) vypadají jako originál, takže na svůj věk je to shnilý relativně málo, ale jak píše Dědek - skrytá koroze se taky nade. Určitě stojí za to někde na rampě důkladně proklepnout rám. Hodně reznou uložení zadních per (hlavně vlevo), příčná trubka co jsou na ní uchycená zadní ramena, vpředu kouty ve spojích podélníků rámu s úchyty předních per. Když budeš pod autem, nezapomeň zkontrolovat chladič - blbě se vyměňuje.
Poptej se na spotřebu oleje, při zkušební jízdě je dobré, když za Liberem pojede ještě někdo, kdo bude sledovat, jestli nekouří. Sáhni na brzdy, jestli se nehřejou (hlavně přední).
Jinak jako u každého jiného auta - ovšem s tím rozdílem, že mezi Libery si nemůžeš vybírat jako mezi Fabiemi. S mouchama prostě musíš počítat.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 28, 2014 12:01 pm
- Typ Libera: -
- Bydliště: Helsinky
Re: Jak nakupovat Libero
Díky za obsáhlé odpovědi, Dědku a Tuti. Vážím si vašeho času a znalostí. Musím ale říct, že jste mě efektivně odradili od koupě. Za to vám musím poděkovat, jako vážně.
Jasně, můj sen vydat se do přírody kempovat v Liberu je silný, ale asi není uplně pro mě (co se toho Libera týče). Nejsem garážový typ a sám bych si toho na Liberu asi moc neopravil. Tudíž bych se musel spoléhat na služby profesionálů a to by se tady ve Finsku, jak Tuti správně identifikoval, mohlo značně prodražit. Nevím, jestli vyvaření těch pár plechů by tu stálo 2000€, ale pokud by se muselo vařit šasi tak do toho bych nešel. Problém je, že dotyčné auto není ani ve Finsku, ale v Litvě. Tudíž není dost dobře v mých silách se na něj jet s někým, kdo tomu rozumí, podívat. Bylo by to to moc riskantní. Jo, mimochodem, prodejce tvrdí, že vyvaření by bylo tak za 200-350€ (ale i víc, pokud by to bylo sežraný víc než se zdá).
Děkuju za rady a přeji mnoho bezporuchových kilometrů!
Jáchym
Jasně, můj sen vydat se do přírody kempovat v Liberu je silný, ale asi není uplně pro mě (co se toho Libera týče). Nejsem garážový typ a sám bych si toho na Liberu asi moc neopravil. Tudíž bych se musel spoléhat na služby profesionálů a to by se tady ve Finsku, jak Tuti správně identifikoval, mohlo značně prodražit. Nevím, jestli vyvaření těch pár plechů by tu stálo 2000€, ale pokud by se muselo vařit šasi tak do toho bych nešel. Problém je, že dotyčné auto není ani ve Finsku, ale v Litvě. Tudíž není dost dobře v mých silách se na něj jet s někým, kdo tomu rozumí, podívat. Bylo by to to moc riskantní. Jo, mimochodem, prodejce tvrdí, že vyvaření by bylo tak za 200-350€ (ale i víc, pokud by to bylo sežraný víc než se zdá).
Děkuju za rady a přeji mnoho bezporuchových kilometrů!
Jáchym
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Stav auta velmi zasadne ovlivnuje kolik zim auto absolvovalo na posolenych silnicich. Jak je to v Litve nemam tuseni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak nakupovat Libero
Když sám dopředu prohlašuješ, že by jsi byl závislý na někom, kdo by ti Libero opravoval, tohle autíčko nebude pro tebe to pravé ořechové. Je to dvacet let , co se tento typ přestal v Japonsku pro Evropu vyrábě. Pro hnidopichy poslední kusy to budou mít až za dva roky, ale tady valná většina je r.v. 1994-96. Ještě před takovými pěti osmi lety se to jevilo, jako dobrá volba a Libero splnovalo to co potřeboval od auta rybář, radioamatér nebo tremp či vyznavač outdorových aktivit. Já sám jsem dvakrát od Libera už utekl a zase se k němu po čase vrátil, ale ted, jak přibývají roky, už to pro mne prostě není. A to ve všech směrech. Nechci být na nikom závislý, aby mi na autě vyměnil olej, kola, ale už i vlézt pod auto začíná být problém, i když jsem si to ještě před časem nechtěl přiznat. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Samozřejmě cena vyvaření se těžko odhaduje - zvlášť přes hranice. V Litvě by to určitě vyšlo na míň než ve Finsku a možná i než v ČR, ale za 350 Euro bys pořídil možná tak opravu vnějších plechů a nástřik "pomerančem". Jestli nejsou shnilé nosné části a nemáš přehnané nároky na vzhled, tak by ti to na pár let vydrželo. Ovšem kdybys jenom odrbal rez, díry zalepil hadrem a všechno zatřel asfaltem, bude to funkčně prakticky totéž. Ale důkladná oprava by se opravdu prodražila - v Mišusových galeriích se můžeš podívat, co všechno bývá shnilé "neviditelně".http://misuss.rajce.idnes.cz/ Na Libero neexistují klempířské opravné díly jako na běžnější auta (lemy, prahy ...), všechno se musí pracně vyklepávat a když to má jakž takž vypadat, musí si s tím klempíř vyhrát. K tomu si přidej důkladnou ochranu proti dalšímu postupu koroze a lak aspoň do úrovně lišt. Takže kvalitu prostě za levno nepořídíš.
Libero se dá několik let provozovat i cestou minimálních nákladů, to jest korozi kamuflovat výše popsaným asfaltovým nátěrem a opravovat jen to, kvůli čemu auto právě přestalo jet. Ale chce to aspoň základní mechanickou zručnost, známého na STK a kamaráda s lanem vždy na telefonu
Libero se dá několik let provozovat i cestou minimálních nákladů, to jest korozi kamuflovat výše popsaným asfaltovým nátěrem a opravovat jen to, kvůli čemu auto právě přestalo jet. Ale chce to aspoň základní mechanickou zručnost, známého na STK a kamaráda s lanem vždy na telefonu
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad