ŠÁLY
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak jsem je konečně po dlouhém vybírání koupil hlavní, ojniční ložiska a pístní kroužky.Cena jak je vidět je neobyčejně příznivá.
hlavní
ojniční
a pístní kroužky
K.
hlavní
ojniční
a pístní kroužky
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne sob zář 30, 2006 4:24 pm, celkem upraveno 5 x.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak kolik nevím ,ale... na obale ložisek je "Made in Japan" a u kroužků je "Made by Goetze" což si vykládám jako vyrobeno pro Goetze je to zakoupeno u KS MOTOR. Takže s kvalitou si starost nedělám.A ta cena je oproti jiným nabídkám 1/4 a možná 1/5! Co víc bych si moh přát./ O výrobce tu asi vůbec nejde,to jen prodejci skoušejí co jim ruka trhu dovolí a jakou špónu můžou zatnout/ Moje cena je hned od dovozce.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Koukam ze vsichni resime podobne problemy. Tak jsem zvedav jak to dopadne.
Karle, dozvedel jsem se neco o problemech s vybrusy - jesli tomu dobre rozumim oj se musi zrejme kuli opotrebovni obrousit a pak kdyz se tam dava nahradni lozisko, musi mit jiny rozmer nez puvodni original. Jak jsou na tom tyhle kusy?
Karle, dozvedel jsem se neco o problemech s vybrusy - jesli tomu dobre rozumim oj se musi zrejme kuli opotrebovni obrousit a pak kdyz se tam dava nahradni lozisko, musi mit jiny rozmer nez puvodni original. Jak jsou na tom tyhle kusy?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ano,jsou "výbrusové" rozměry dle výrobce o + 0,2mm,nejběžnější +0,25 i 0,4mm .To je při základním rozměru například 78mm a 1.výbrus válce je průměr 78,25mm.K tomutu rozměru se musí použít větší písty 78,25.A přebrousit válce na výbrusový rozměr/zvětšit/ např 78,28.
Podobně je tomu s klikovou hřídelí - obrousit na daný opravárenský průměr a použít k tomu patřičně větší ložiska.
Já budu u sebe vycházet z toho, že motor dopsud "chodil" a tak není klikovka poškozená "zadřením", ložiska použiji původního rozměru,též písty,to vyměním jen pístní kroužky a pochopitelně "gufera" co těsní dříky ventilů v hlavě ,případně když budou velké vůle na vodítkách vetilů tak vodítka.Ceklová 100%GO motoru se asi k časové ceně celého auta nevyplatí.A dle odhadů by se mohla vyšplhat na 15-30 000Kč.
K.
Podobně je tomu s klikovou hřídelí - obrousit na daný opravárenský průměr a použít k tomu patřičně větší ložiska.
Já budu u sebe vycházet z toho, že motor dopsud "chodil" a tak není klikovka poškozená "zadřením", ložiska použiji původního rozměru,též písty,to vyměním jen pístní kroužky a pochopitelně "gufera" co těsní dříky ventilů v hlavě ,případně když budou velké vůle na vodítkách vetilů tak vodítka.Ceklová 100%GO motoru se asi k časové ceně celého auta nevyplatí.A dle odhadů by se mohla vyšplhat na 15-30 000Kč.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
V mem pripade je v pytli lozisko, klikovka ma pry taky dost, prave od spatneho loziska. Valce jsou naproti tomu OK, bude stacit vymena krouzku. Udajne je znacne vytahany i jakysi vnitrni hnaci retez (klikovka-prevodovka?). Vzhledem k tomu, ze nevim jake jine auto bych si koupil, protoze libero mi vyhovuje, pujdu do opravy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To kdyby nekdo vedel.. na tachometru je ted neco pres 21000, ale protoze Libera maji jen petimistny tachometr, bude to nejspis 121000. Driv bylo pouzivano jako firemni auto, takze o tom kolik ma nalitano si moc iluze nedelam. Do s tim vyvedlo "dovozce" to taky netusim. Vsechno muze byt jinak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Existuje jedna metoda, jak to zjistit.Ale musí hlava dolu. Pak nehtem, nebo nějakým drábkem zkusíš, o kolik ubylo hmoty válce těsně nahoře oproti tak 5mm níže.Je-li tento "úbytek" takto znát, bude mít motor už přez 150 tis. a chce výbrus.A když výbrus, tak nové písty, kroužky, přebroušení kliky a nové šály (samozřejmě podle výbrusu).To, že to chce i pístní čepy, kliku znova zvážit, nemluvě.A taky GO hlavy (sedla a ventily), rozvody a dalších spoustu věcí, které než seženeš, tak se dlouho nepovozíš. Tím chci říci, že bych s tím motorem jezdil ( a dolejval olej)do doby, než bych sehnal motor jiný. Mám pocit, že pořádná generálka bude secsakramensky mastná a zvaž, na kolik si Libero ted´ceníš. 60-70tis.? ZVEDNE SE JEHO PRODEJNÍ CENA PO GO motoru na sto? Asi ne.Ale třeba má pro tebe "jinou" hodnotu a půjdeš do toho. Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. Dědek
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
No a za kolik seženeš jinej motor do nového libera o kterém je řeč Tím chci říct motor v takovém stavu, aby se ti ta práce vyplatila. Když za něco bude stát, tak za něj prodávající bude chtít taky "šišku" a stejně nemáš žádnou záruku že je lepší než ten dosavadní. Protože pojízdný a pojízdný je někdy rozdíl a co si neuděláš to nemášdědek píše:.... Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. ..
Tady souhlasím s Karlem a jeho postupem. Švadlenka mi motor poslechl, protůroval a řekl že má ještě čas
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
U svého prvního Libera jsem taky řešil problém jestli generálku nebo koupit motor a nakonec z toho vzešlo celé jiné auto na přestavbu. Dobrých jetých motorů za dobrou cenu je v našich krajích asi stejně jako volně žijících bílých nosorožců a z dovozu vycházel na skoro stejné peníze jako celé dobré auto. Na GO jsem tenkrát nevěděl o jiném zdroji dílů než originál a to jen rozpočet na materiál lezl přes 30 tisíc (písty, kroužky, šály, ventily, řetěz, řemen, těsnění). S dnes dostupnými možnostmi je generálka za hubičku a jestli je auto jinak v pořádku, je to rozumnější než koupit "zaručeně dobrej" motor a za rok stát před stejným problémem.
Řetěz je pohon vyvažovací hřídele a údajně naprosto dokonale pasuje z Fabie 1.2 ..... mimochodem ten zázračný škodovácký tříválec pro třetí ticíciletí je móóc podobný motoru z těch našich autíčekjakysi vnitrni hnaci retez
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Ten řetěz kromě vyvažovacího hřídele žene ještě olejové a vodní čerpadlo. Kdysi jsem ho sháněl u obchodníků s řetězy a byl to i pro ně problém ten rozměr opatřit. Když už má někdo otevřený motor, určitě se vyplatí vyměnit i ucpávku vodního čerpadla. Dělat to na udělaném autě je šílené harakiri.
Martin.
Martin.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem konecne videl vnitrek na vlastni oci.. ale bylo malo casu takze jen co jsem zkouknul (bez fotek ) tak ty pistni krouzky byly fakt uz uplne vypaleny, na hlavach valcu pripeceny olej.
Problem s retezem je jeste o neco slozitejsi - retez beha kolem jakehosi stredoveho dilu, do nej byly ovsem volnym retezem uplne vybrouseny kolejnice.
Co se tyce klikove hridele, tak problem s opotrebovanim sal a lozisek je udajne zpusoben tim, ze odporoucenim se pistnich krouzku a jeste jakehosi tesneni, dojde k poklesu tlaku oleje kolem kllikovky a ta se pak nedostatecne maze.
To je tak to, co jsem laicky vyrozumel.
Pro Liberecaky: pokud se na to chcete podivat muzete se stavit ve VJCars ale at to tam zustane cely!
Problem s retezem je jeste o neco slozitejsi - retez beha kolem jakehosi stredoveho dilu, do nej byly ovsem volnym retezem uplne vybrouseny kolejnice.
Co se tyce klikove hridele, tak problem s opotrebovanim sal a lozisek je udajne zpusoben tim, ze odporoucenim se pistnich krouzku a jeste jakehosi tesneni, dojde k poklesu tlaku oleje kolem kllikovky a ta se pak nedostatecne maze.
To je tak to, co jsem laicky vyrozumel.
Pro Liberecaky: pokud se na to chcete podivat muzete se stavit ve VJCars ale at to tam zustane cely!
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální