Ty dáváš cervenej silikon na příruby výfuku?
Ten kravál jsou zadní poloosy (na 100%) většinou jsou to vnější....máš je k.o
Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Jojo, dávám tam lisované těsnění s kovovým kroužkem, máznu ho silikonem na motory (pro sichr) a stáhnu nerezovými šrouby
Ty hřídele jsem právě původně zavrhnul, protože zvuk je hodně plechový. Ale OK, vyměním je za nové. Obvyklá otázka - dají se sehnat?
Ty hřídele jsem právě původně zavrhnul, protože zvuk je hodně plechový. Ale OK, vyměním je za nové. Obvyklá otázka - dají se sehnat?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Jo hochu nový neseženes.....takže jedině repas a levný to asi úplně nebude.....já si poloosy předělal z FA (museli se upravovat i délky hřídelí, přesný podrobnosti si už nepamatuju, ale problém KJ poloos je ten, že oba klouby jsou s axiálním chodem, tím pádem se drážky na ložisko celkem rychle opotřebují a pak ta vůle dělá tenhle bordel FA právě vnější kloub (u kola) má pevný homokymetak. Dával jsem vnější z FA a vnitřní z KJ -přeskládal jsem tenkrát i komplet vnitřnosti převodovky z FA do obalu KJ resp. prostřední díl zůstal z KJ kuli tyči řazení (FA má dvě lanka) zbytek je FA- má zesílený synchrony a větší staly převod.....pamatuju si, že když jsem dal celý poloosy z FA -triangl ( triploidní kloub) u převodovky a homokloub u kola, tak s tím nešlo jezdit -příliš velký vibrace, KJ má totiž mnohem ostřejší úhel poloos než FA a triangl to nedával. Pak jsem musel převodovku znovu vyndat (kuli těm vibracím) a nechat zkrátit na soustruhu a na frezce nechat navrtat hřídele na výstupu z diferaku ....fa má na perovy jistici kroužek, kj má zase na kolíček, takže nekompatibilní. (U předního diffu se dají přehodit) Najel jsem s tím víc než 80k než jsem auto odstavil a fungovalo to spolehlivě
Mimochodem červený silikon se na výfuk nepoužívá, když už tam chceš dávat ještě pro sychr tekutý těsnění, tak bys měl to, co je na to určený....na vodní bázi -šamotový s příměsí pojidel přímo na výfuky, červený silikon jistě víc jak 400° nedá ty hooodne kvalitní motorový silikony dají max 200° víc opravdu ne ;D
Mimochodem červený silikon se na výfuk nepoužívá, když už tam chceš dávat ještě pro sychr tekutý těsnění, tak bys měl to, co je na to určený....na vodní bázi -šamotový s příměsí pojidel přímo na výfuky, červený silikon jistě víc jak 400° nedá ty hooodne kvalitní motorový silikony dají max 200° víc opravdu ne ;D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Stejně je to ale divný, že by ty hřídele (klouby) měly tak malou životnost. Jako kdyby byly prasklé manžety a šla tam voda s pískem, tak to pochopím, ale všechny prachovky jsou v pořádku. Podle toho co píšeš, tak přestavba hřídelí FA na KJ je poměrně složitá, takže jedinnou možností bude asi repas v odborné dílně. Protože pokud seženu náhradní poloosy z jiného auta, tak pravděpodobně budou taky KO, akorát to poznám, až je namontuju
Ten červený silikon je podle výrobce do 350°C dlouhodobě, nebo 500°C krátkodobě. Kdysi jsem ho nouzově použil na skútru k utěsnění kolena na válec a doteď to drží a těsní (je to jen na jednom šroubku) Ty šamoty na výfuky mi připadají po uschnutí hrozně tvrdé a křehké, takže vibracema se zřejmě časem vydrobí (si myslím).
Ten červený silikon je podle výrobce do 350°C dlouhodobě, nebo 500°C krátkodobě. Kdysi jsem ho nouzově použil na skútru k utěsnění kolena na válec a doteď to drží a těsní (je to jen na jednom šroubku) Ty šamoty na výfuky mi připadají po uschnutí hrozně tvrdé a křehké, takže vibracema se zřejmě časem vydrobí (si myslím).
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Výrobce si může napsat co chce, silikon určitě nevydrží tolik stupňů (těch 500 už vůbec ne) ,ale to že jsem k tomu něco napsal je spíš moje úchylka toho, že je to zaprvy červený (nesnáším cerveny silikon kuli nymandum) a většina lidí to používá bez rozvahy jako univerzální těsnění a zamrdaji tím vše když by predemnou někdo podmazl těsnění červeným silikonem, tak bych se neudržel a něco řekl:D ( co si o tom myslím.) Samozřejmě u výfuku se ten speciální šamotový přímo na výfuky určeny používá v případě, že majitel auta nechce zaplatit vyndání výfukový soustavy a nechce srovnat do roviny příruby, plus platit nový těsnění. Když se to srovná, dá se nový origo, tak to vydrží až do doby než se to zase sundá....a tak se to má samozřejmě i dělat, mimochodem to co je určený na výfuky, si nepleť s kamnářským tmelem, to je naprosto něco jinýho a právě je hodně křehkej a i tlak výfukových plynů ho může po vytvrdnuti lehce vyfouknout, to se právě u vyfukovyho nestane.
Repas dělají tak, že se naváři dovnitř nový materiál a pak se to frezuje. Mimochodem s tou životností..... upřímně- víš prd co to auto zažilo než se dostalo k tobě a zrovna zadní prachovky byly díky axialu dost náchylný na životnost, takže už je nejspíš někdo měnil....já to měl na autě taky, když jsem měnil za fakt málo jety po pár desítkách tisíc km to bylo nanovo, proto jsem tam dával ty vnější z fa. Převodovka to bylo jen proto, že jsem chtěl převod víc do síly. Když se dají vnější z fa a vnitřní se nechají z kj, tak je to jen o úpravě hřídelí přímo od poloos. Nic víc nic míň
Repas dělají tak, že se naváři dovnitř nový materiál a pak se to frezuje. Mimochodem s tou životností..... upřímně- víš prd co to auto zažilo než se dostalo k tobě a zrovna zadní prachovky byly díky axialu dost náchylný na životnost, takže už je nejspíš někdo měnil....já to měl na autě taky, když jsem měnil za fakt málo jety po pár desítkách tisíc km to bylo nanovo, proto jsem tam dával ty vnější z fa. Převodovka to bylo jen proto, že jsem chtěl převod víc do síly. Když se dají vnější z fa a vnitřní se nechají z kj, tak je to jen o úpravě hřídelí přímo od poloos. Nic víc nic míň
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991