Subaru Vivio

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1536
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Tuti »

Tak mě u toho napadlo - dají se ty kolíčky se sploštělým koncem co drží pakny koupit nový? Na jaře před technickou taky chci do brzd mrknout a už posledně jsem si říkal, že by si zasloužily vyměnit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2405
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Myslis ty, co se na ne davaji pruzne U zavlacky a prochazi zvenku dovnitr bubnu - taky jsem nad nimi chvili spekuloval, orezly jsou, ale nevypadaj ze by byly v haji. Chvili jsem premyslel ze vemu normalne hrebik s velkoplosnou hlavickou a na konci rozklepnu, ale pak jsem je akorat opatlal vazelinou, aby tolik nerezly a vratil zpatky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1866
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Tuti píše: pát pro 10, 2021 3:29 pm Tak mě u toho napadlo - dají se ty kolíčky se sploštělým koncem co drží pakny koupit nový? Na jaře před technickou taky chci do brzd mrknout a už posledně jsem si říkal, že by si zasloužily vyměnit.

Objednat se dají Luboši

112921040 tady máš číslo dílu (4x musíš, není to sada )

79,- kus

Mišus.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2405
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Auto ma za sebou dalsi STK, v beznem provozu zacina jiz 31. rok, s 85kkm v podstate porad po meste. Vymenil jsem nakonec i predni nevetrane kotoucove brzdy, protoze kotouc uz byl na hranici pouzitelne tloustky, jediny dodavatel sehnatelny byl ABS, nevim co to je zac, ale proste nic jineho nebylo.

Na nekolika mistech jsem musel vyvarit, koroze je jeste neuprosnejsi nepritel nez u Libera, nebot Vivio nema ram. To auto je ale konstrukcne tak jednoduche a tak dobre se s nim jezdi, ze se mi ho nechce "odepsat". Vyfuk mi u zadniho tlumice cely v ohybu vyvaril Peple, protoze na to muj um nestaci, tepelnou korozi uz byl jak alobal.

Viceprvkova zadni naprava, kratke previsy a velmi svizne reagujici motor (byt do kopce se dost zadychava), jsou dnes naprosta utopie. Hledali jsme za Vivio nahradu, idealne male 5 mistne auto se 4WD, ale situace je naprosto tristni. V podstate se da koupit jen Swift a Panda. Panda se od poloviny roku vubec nedala koupit ve 4x4 verzi, i kdyz ted mi volal prodejce, ze udajne Fiat znovu 4x4 uvolnil do produkce. Swift Allgrip se neda koupit novy vubec (cekaci doba 13 mesicu).

Zkousel jsem Swifta i Pandu. Swift ma atmosfericky ctyrvalcovy motor 1.2 a je pro uzivatele japonskych aut jednoznacne lepsi volba, proste sednete a jste doma, celkove je to takove dospele, umerene "male" japonske auto, nicmene i k nemu mam vyhrady - u nas je jen s 5st manualem, ktery je tak do 100km/h, pri 130km/h to auto je naprosto mdle, celkove je to cele takove udusene porad to chce, aby clovek jel 50km/h na petku (to delaji dneska snad vsechny auta). Ze Swifta je daleko horsi vyhled nez z Vivia, nevim proc je i predni okno jak z ponorky, kolme a male a jeste ho hodnou cast zabira zrcatko, pod kterym je placanec krabice s asistensnimi systemy. Suzuki v asistentech prekonava vyrazne Pandu, ale po vyzkouseni nevim zda je o co stat - brzdovy asistent rve kazdou chvili i kvuli protijedoucimu autu v zatacce, clovek leknav se co se deje, cumi nejdriv na displej misto, aby brzdil. Asistent jizdy v pruzich neustale prudi i ve meste, kdyz objizdite zaparkovana auta, ale na dalnici stredovou caru nevidi. A dozadu je jen kamera - to mi rekli i u Pandy, ze tam sensory z fabriky nechodi, protoze nejsou, tak tam domontovavaji nejake genericke. Opet, nechapu - pri couvani na kameru, proste musite cumet do kamery misto zrcatek a tak nemate tuseni zda predkem neberete kolem stojici auta.. kdo to vymyslel? Automaticke svetlomety me taky privadeji k nepricetnosti, nebot pod kazdym mostkem auto prepina svetla tam a zpatky, u toho meni podsvetleni palubky atd. Vsechno to jde vypnout, ale tak k cemu za to clovek plati ze. Bezklickove startovani nevidim moc jako vyhru, neustale klic nekde hledate, nikdy nevite kde je. Auto se v Evrope opet dodava "hole" - bez rezervy, heveru a hlavne drzaku na hever, ktery se snad neda ani koupit jako nahradni dil. I v Indii jsou na tom lip! Nove Swifty se dokonce zevnitr uz ani nelakuji barvou (proste otevrete kapotu a zevnitr je to bile. Vse ve jmenu uspor (hmotnosti i nakladu) a nizssich emisi v papirech. Co Suzuki musim pricist k dobru je, ze k autu je plnotucny manual. To uz evropske automobilky nedelaji. Ovsem co se tam vsechno doctete to clovek zira, co problemu a jejich reseni je jen s tim bezklickovym vstupem. Slozenim zadnich sedadel nevznikne s podlahou kufru rovna plocha, da se koupit doplnek se zvysenim podlahy ve ktere jsou pak prihradky, ale cena nesmyslna. Dalsi vyhra ma jmeno TPMS, to je novy typ pomsty ridicum. Zivotnost aktivnich sensoru v pneumatikach 6-7let, cena jednoho sensoru kolem 1000,- (neorigo), nutnost original nebo aspon kompatibilnich sensoru s autem, obtiznejsi vyvazovani kol, nemoznost v aute prevezt druhou sadu kol bez vzniku chyby TPMS (auto ma najednou 8 kol). Jako daji se pouzit i kola bez TPMS ale musite se smirit s trvale svitici kontrolkou, za kterou vam pojistovna pri karambolu vystavi ucet...

A ted Panda - motor pouze 0.9 turbo dvouvalec. Nemam nic proti malym motorum (vivio ma 660ccm) ale tohle je fakt divny. Jednicka je extremne kratka (u 4x4 kvuli zaberu, misto "low"). Projev turbomotoru ale total hruza - nic nic, vzuuum, limiter, zvuk jak od sekacky. No a ovladani - asi je to o zvyk, ale pro japonske ridice absolutni chaos. Vyhled asi o neco lepsi nez u Swiftu, (vyska oken treba prednich dveri vyrazne vyssi). Kdyby Panda 4x4 mela atmosfericky "normalni" motor, ktery davaji do jinych verzi Pandy snad bych ji to italske ovladani i odpustil. Asistenti žádní, palubka sice digitalni, ale tak nejak z minuleho stoleti. Design interieru je zvlastni, nicmene celkem elegantni. Zadni sedacky taky nejsou do roviny, ale maji oplechovana zada.

Obe auta jsou ale v porovnani s Viviem vyrazne vetsi. Je to az neuveritelny rozdil - Swift ma 3.84m, sirku 1.7m (Vivio 3.3m, 1.4m), Panda je o chlup mensi nez Swift. Celkove je tedy situace stejne mizerna jako s Liberem. Nahrada neexistuje.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět