Náhrada katalizátoru
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Pokud vím, vyšší eura se týkají spíš dieselů, hlavně asi pevných částic. U benzinových motorů se základní hodnoty CO už prakticky nemění, ale zpřísňuje se dodržení za různých provozních podmínek .. při různé zátěži, při akceleraci, na studeným motoru atd. To je ale věc homologace auta, žádná STK to naštěstí změřit neumí - muselo by se měřit na brzdě, trvalo by to celej den a stálo takovej ranec, že bysme si všichni radši dobrovolně koupili elektromobil.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Jak jsem si (asi) odpravil katalyzátor:
V prašivém vlhku tohoto týdne jsem dvakrát nastartoval na dva válce, z toho dneska jsem na ně ujel tak dva kilometry. Bohužel za jízdy se nepálící válec chytá až za dlouhou dobu, svíčka se průběžně ulejvá, protože motor dostává extrémně bohatou směs. Do výfuku totiž jde třetina vzduchu nespálená a jak se to lambda snaží dostat na stechiometrickou jedničku, pere tam benzinu co vstřiky pustí. Mám zkušenost, že když po chvilce dvouválcového chodu motor vypnu a po další chvilce zase nastartuju, už chytá na tři, protože v trochu ohřátém motoru se za pár vteřin svíčka vysuší a kabely už jsou na tom taky líp. Jenže tentokrát se mi kvůli cestujícím v autě zastavovat nechtělo. Myslel jsem přitom na trpící katalyzátor, nicméně doufal jsem, že to přežije. Potom (už při další jízdě asi po dvou hodinách) jsem v dolíku projel projel hlubokou louží a motor se do kopečka začal dusit - připisoval jsem to vodě v elektrice a předpokládal jsem, že teplý motor se rychle vzpamatuje. Na místě šel za plynem, ale jízda - hlavně do kopce - se mu moc nedařila. Po pár metrech jsem zastavil a vidím, že od výfuku jde dým, otevřel jsem nárazník a koukám, že katalyzátor za škvírou v plášti červeně žhne. Nechal jsem to trochu vystydnout (přichlazoval jsem sněhem) a pak to zase normálně jelo, ale od té doby jsem ujel jen zase tak tři kilometry po městě, nevím, jak se to bude chovat na delší trase nebo nebo pod zátěží. A i kdyby se průchodnost katalyzátoru vrátila do původního stavu, na účinnosti mu to určitě neprospělo.
Píšu to jako varování, dvouválcový chod někdy potká snad každého Liberáka a jak vidno, může to mít neblahé následky.
V prašivém vlhku tohoto týdne jsem dvakrát nastartoval na dva válce, z toho dneska jsem na ně ujel tak dva kilometry. Bohužel za jízdy se nepálící válec chytá až za dlouhou dobu, svíčka se průběžně ulejvá, protože motor dostává extrémně bohatou směs. Do výfuku totiž jde třetina vzduchu nespálená a jak se to lambda snaží dostat na stechiometrickou jedničku, pere tam benzinu co vstřiky pustí. Mám zkušenost, že když po chvilce dvouválcového chodu motor vypnu a po další chvilce zase nastartuju, už chytá na tři, protože v trochu ohřátém motoru se za pár vteřin svíčka vysuší a kabely už jsou na tom taky líp. Jenže tentokrát se mi kvůli cestujícím v autě zastavovat nechtělo. Myslel jsem přitom na trpící katalyzátor, nicméně doufal jsem, že to přežije. Potom (už při další jízdě asi po dvou hodinách) jsem v dolíku projel projel hlubokou louží a motor se do kopečka začal dusit - připisoval jsem to vodě v elektrice a předpokládal jsem, že teplý motor se rychle vzpamatuje. Na místě šel za plynem, ale jízda - hlavně do kopce - se mu moc nedařila. Po pár metrech jsem zastavil a vidím, že od výfuku jde dým, otevřel jsem nárazník a koukám, že katalyzátor za škvírou v plášti červeně žhne. Nechal jsem to trochu vystydnout (přichlazoval jsem sněhem) a pak to zase normálně jelo, ale od té doby jsem ujel jen zase tak tři kilometry po městě, nevím, jak se to bude chovat na delší trase nebo nebo pod zátěží. A i kdyby se průchodnost katalyzátoru vrátila do původního stavu, na účinnosti mu to určitě neprospělo.
Píšu to jako varování, dvouválcový chod někdy potká snad každého Liberáka a jak vidno, může to mít neblahé následky.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Jo Libero je na tohle nachylne, pocasi je ted v Liberci ukazkove nepriznive, porad se strida snih/dest teplota osciluje kolem nuly do toho to prad solej... cistit VN kabely a rozdelovac je temer nezbytnost. Ze by to mohlo mit vliv na katalyzator me nikdy nenapadlo.. mel jsem rozhavene do cervena jen svody...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Náhrada katalizátoru
Bejt tebou Luboši, tak bych se raději podíval na tlakovou regulaci vstřikovací lišty, zda membrána není děravá a nejde ti benzín do sání.
Pouze pro sychr.
M.
Pouze pro sychr.
M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Zkontroloval jsem, membrána je OK. Ale každopádně díky za tip
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Mi se osvědčilo katalyzátor úplně vybrakovat ............ O té doby co jsem to vybouchal smetákem a zbyl jenom obal nemám žádné problémy, co se týče funkčnosti tak velmi doporučuju.
Zpomal a užij si to.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
No hele to nevim zda je univerzalne pouzitelne reseni. Nicmene podle me Libero projde emisemi i bez katalyzatoru. Hadam ze je tam dostatecny rozsah hodnot, katalyzator je sice zlepsoval, ale bez nej holt budes na horni hranici. Priznavam ale, ze jsem to nezkousel ale ze zkusenosti s jinymi starymi auty mi to tak prijde. Pokud ma nekdo vysledky testu emisi bez katu, tak by me celkem zajimali hodnoty - mozna stara libera byla bez katu a motor je vicemene stejny?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Náhrada katalizátoru
Neprojde Adame.covex píše: ↑ned úno 12, 2023 6:19 pm No hele to nevim zda je univerzalne pouzitelne reseni. Nicmene podle me Libero projde emisemi i bez katalyzatoru. Hadam ze je tam dostatecny rozsah hodnot, katalyzator je sice zlepsoval, ale bez nej holt budes na horni hranici. Priznavam ale, ze jsem to nezkousel ale ze zkusenosti s jinymi starymi auty mi to tak prijde. Pokud ma nekdo vysledky testu emisi bez katu, tak by me celkem zajimali hodnoty - mozna stara libera byla bez katu a motor je vicemene stejny?
Bohužel je to řízený systém, kterej neochcijes. Bez katu i když to má motor po go to nemá úplně dobrý hodnoty.
Problém u legal ME je to, že je na to určitý časový limit a musíš se vejit do daných hodnot. Minulý týden jsem byl s jedním Liberem na TK, který mělo úplně novej kat (ten univerzál od bosalu) a při zvýšených otáčkách ten kat moc nestíhá, jako dosáhne tech hodnot fpohode, ale je to zhruba v polovině casovyho limitu, na volnoběh z toho jdou vpodstate konvalinky -motor najeto cca 20k od generalky, nekouří, nesmrdí.
A pro srovnání, když jsem byl se svým Liberem, co má ještě oba origo katy, který mají skutečných 114tisic km (motor po generálce cca 12tisic km) tam bylo céóčka naprostý minimum a emise trvaly jen chviličku , protože to bylo neustále hluboko pod limitem a to i při vyšších otáčkách....ten Bosal při vyšších vylitne na céóčku cca k 0.90 a pak jde pomalu dolů jak dosáhne 0.30(limit pro zvýšených otáčkách) tak při konci měření dosáhne cca 0.15
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
Nechci vypadat paranoidně, ale podobné příspěvky je dobré zveřejňovat uvážlivě. Po fórech dneska šmejdí všelijací roboti a pár STKček už dojelo na to, že si lidi pouštěli na internetu hubu na špacír
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
No, myslím si, že jakožto libero forum jsme hodně nepravděpodobná cílová skupina (pokud je teda pravda to co píšeš). Myslím si, že roboti budou mít žně hlavně na audi, bmw, škoda atd... Tady mezi 30 lidmi to je pro ně úplná blbost. Každopádně nezpochybňuju tvé tvrzení
Zpomal a užij si to.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
- Typ Libera: Libero čtyročko
- Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška
Re: Náhrada katalizátoru
Nejde tak o 30 lidí... spíš jde o to kam se má kontrola dojet podívat jak to dělají... a nejde ani tak o roboty jako o bonzáky co chtějí ostatním lidem dělat nepříjemnosti.. to je z praxe
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada katalizátoru
A my jsme tady na sebe hodní, respektujeme se a bonzáky tu snad nemáme.
Zpomal a užij si to.