Kontrolka "Přehřátý výfuk" nezhasíná poraďte

E 10, E 12
Odpovědět
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Kontrolka "Přehřátý výfuk" nezhasíná poraďte

Příspěvek od jirkatravna »

Ahoj klucí,
Vlastním liberko 1,2 z 92 roku, pořád mi svítí kontrolka přehřátý výfuk. V příručce jsem vyčetl že to po nastartování musí zhasnout a když ne tak musím zpomalit a když mi to nepomůže tak musím zastavit a počkat. Ale ani tak nezhasíná.
Potřeboval bych vědět čím to je. Co musím udělat abych třeba nevyhořel. Co ovlivňuje teplotu výfuku. Poraďte mi prosí někdo :cry: :cry:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Najdi si na fóru někdy zkraje loňského roku diskuzi na téma "kuře na grilu. Tvůj problém spočívá na 99% v závadě "sondy" kterou najdeš na kusu výfuku, co se tváří jako katalyzátor. To čidlo je buď v tahu nebo máš někde zkrat na propojovacím kablíku.Najdi konec a rozpoj to. Světýlko by mělo zhasnout, ale může to být i obráceně,že celý obvod je přerušený( asi právě spoj s tou "sondou".Jinak asi nebudeš nikdy Libero zatěžovat natolik, že by se výfuk rozpálil natolik, že by hrozilo nebezpečí signalizované onou kontrolkou. Vyřadíš-li ji z provozu , Libero bude jezdit stejně. Dědek
P.S. Určitě ti poradí i další z fóra
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jirkatravna »

Díky za radu, myslel jsem si že v tom bude hrát roli ta sonda, už jsem se na ní ptal v polsku a vyjde na naše pevíze asi na 1200 Kč.
Jedna věc mě ale trochu přece jen děsí, tím teplem se mi rozpadl i silenblok který drží výfuk, upravil jsem tam sice škodovácký tak doufám že to bude tím. Jinak jak jsme opravovali ten výfuk tak se rozpojoval i ten konektor té sondy tak jsme ho možná špatně zapojily
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Originál uchycení výfuku a i motoru má už asi málokdo. Šikovné ručičky českých lidiček si dokážou s japonským originálem hravě poradit a použijí při tom dostupné díly. Uchycení výfuku není pro jízdu podstatné za dodržení zásady pružného uložení!!!!! Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Já mám ještě výfuk původní,ale čeká ho brzy oprava,jsou v něm už dirky.
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jirkatravna »

Na našem prvním Liberku jsme prodělali taky po domácku velkou opravu, to koleno k tlumiči bylo tak sežrané že ho nemělo málem co držet. Sběrací potrubí bylo taky prasklé. Tak koleno se vyrobilo s topenářských kolínek a sběrač se zavařil a bylo. Na novším dovezeným z Německa to bylo trochu lepší, tam to bylo akorát upadlé příruby tak se to jen svařilo, až na ten silenblok ten se dal se škodovky a stejně upadl, tak asi nevydržel to teplo.
Odpovědět