pravděpodobně se nám utočilo ložisko u klikové hřídele. Takže sháním tip, kde levně (či za rozumnou cenu) sehnat nový motor, jinak ho budu muset celé auto vyřadit. Nějaké tipy?
Zkoušel jsem volat panu Švadlenkovi a dozvěděl jsem se, že oprava by přišla na cca 30-35 kKč, což by asi nakonec převýšilo cenu celého auta.
Případně sháním někoho, kdo má zájem o Libero (Vemblouda) na náhradní díly. Jsou k němu letní a zimní gumy, STK propadne v lednu (17.).
Musis rozkosatit slovicko "utocit" ja jsem si uz overil ze jdou sehnat vsechny kluzny loziska na kliku a do ojnic od orig az do 4. brusu a take pistni krouzky 0-4. brus.Jedine co jsem nedohonil jsou pisty . Ale po konzultacich s motorari se nic nedeje pokud pist/y/ nejsou uplne znicene.
Nadstandartni vule pist oproti valci se muze projevit klepanim na volnobeh a snad mensim prenosem tepla ale kdyz budes vyuzivat vykon motoru na75% tak nic nehrozi.
K.
Ahoj Věroši . Kluzná ložiska se dají sehnat v pohodě a stojí asi 2000 Kč .
Je dobré nechat přebrousit kliku . Nedávno jsme to dělali z Honzou na Bobikovi a komplet celý motor / ložiska na kliku , těsnění pod hlavu , simeringi , rozvodový řemen , přebroušení kliky , přebroušení hlavy /
vyšlo kolem 5000 Kč . Podotýkám že díly nejsou originály , ale licenční výrobky . Co by stála práce to nemám tušení .
Ahoj P+B.
veros píše:...Případně sháním někoho, kdo má zájem o Libero (Vemblouda) na náhradní díly. Jsou k němu letní a zimní gumy, STK propadne v lednu (17.).
--Věroš
To je super,protože ja jsem si stáhl E12,.r.v.93 z Trutnova a motor teď generalkuji.Brousim kliku.vrtám válce a hlava se taky musí srovná.Prostě na "mašli".Jedna ojnice je ale moc chycená,tak budu rád.Chtěl jsem udělat ze dvou motorů jeden,ale ten náhradní je z E10 a funkční, tak ho nechci rozebírat.Zítra ho vsadím do auta a 12-kový motor budu pomalu dávat do kupy.Napiš mi prosím na můj imeil z profilu.
Kdyby to bylo i s pistem tak je to super,protože na ten 12-kový motor někdo jezdil jak pr..., protože ty šálky byly překryté a mlátilo to do hlavy. Rád bych věděl jak se mohu revanžovat..kolik nebo co za to,tak mi dejte vědět..
Ahoj , pošlu ti to po neděli , nic za to nechci , stejně by se mi to válelo ve sklepě . Ten starý motor už určitě dělat nebudu a dva náhradní písty mi stačí .
P+B.
Dobře , dohodnuto . Všera by se hodila . Po celodenní práci , kdy jsme přehodily motor a převodovku , jsem zjistil že mi někde teče voda . Prostě na mrtvici . Tak jsem si půjčil Š 120 a odešli mi brzdy . Tak se mi snad povede dneska Barču zprovoznit . Jinak motor běží pěkně.
P+B.
Já jsem teprve teď pochopil,že Barča není asi manželka, ale auto. Ja jsem včera chtěl taky vsadit motor E10/86 do liberka E12/93.ale nepasuje. E10 má tenčí setrvák a nejde přehodit ,protože je na klice jiný počet šroubu,tak počkám na tu tvoji ojnici a budu generálkovat.
kosma.d- před časem jsem prodal celý nepojízdný Libero jednomu člověku tady u nás.Podle papírů E12,a až když měl motor z toho mého vymontovaný a chtěl jej nakomponovat do toho svého, zjistil totéž co ty. Řešení však měl. Celý "zbytek", převodovku i s koly a poloosami musel přehodit a teď už jezdí. Dědek
Podle toho co jsem tady četl ve fóru, jsem se domníval, že to je kompatybilní. Byly tu dotazy a psalo se, že to pasuje.Faktem, ale je, že ten ročníkový rozdíl je velký.Nedá se nic dělat, všechno přehazovat nebudu, ani náhodou.Ten původní už snad bude hotov do konce týdne.
Jenom dodatek co nepasuje : Převodovka , držák vzduchového sání , držák měrky oleje , hadice od vzd. filtru k víku ventylů , přítlačný talíř spojky , setrvačník . Motory 10 a 12 vypadají stejně ale vnitřky jsou jiné v rozměrech .
P+B.
P.S. Tu ojnici posílám zítra ráno .
Jednoduše "nepasuje všechno",jen opticky jsou stejné,ale nato jsem já přišel moc pozdě.Nevadí doma ten motor někam uklidím a rychle zapomenu.Za ojnici dík,ja ti to obratem podle adresy pošlu.