šelestění na volnoběh
šelestění na volnoběh
Ahoj, takže jsem si přivezl liberko 94 z němec za super cenu ale na neutral to hrozně šelestí když vymáčknu spojku tak to přestane a jakmile zařadím a jedu tak to zase hučíí na všechny kvalty navíc mi nějak žere, nebo nevíte kolik benzínu tam ještěš je když to klesne na Empty. díkes jo a ještě kde se dají sehnat karosářske díly lemy atd za fajn cenu. moc děkuji zza radu.zatím čao
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: šelestění na volnoběh
Kolikpakli je oleje v převodovcehejtmos píše:z němec za super cenu ale na neutral to hrozně šelestí
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne úte zář 04, 2007 11:06 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Re: šelestění na volnoběh
[jej to newím je tam nějaka měrka nebo snad sklíčko kudy bych se tam mohl podívat ??
1994, 4 WHEEL, Panorama DACH, ROST, ALU felgen, TOP ZUSTAND
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Najdeš tam šroub na vypuštění. Doporučuji vyměnit za nový a stejně tak i vyměnit olej v moturu včetně filtru. Budeš klidněji spát s vědomím, že od "teď" můžeš sledovat počet ujetých km. Patřičné informace o výměně oleje a filtu a kde je sehnat najdeš v příspěvcích dříve uvedených. Dále zkontroluj stav baterky ať tě to při prvníám mrazíku nepřekvapí. Promaž všechny panty, mechanismy otvírání a všechno , co se hýbe. Věř mi, je to dobré doporučení. Co je namazané nepodléhá tak snadno zkáze. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Z největší pravděpodobností však i po výměně oleje v převodovce a rozvodovce (diferenciálech) budeš stále slyšet určiyý šepot. To je ložisko spojky. Možná to trtochu pomůže, když povolíš lanko spojky.(/ Musíš cítit na pedálu vůli, než začne zabírat (mrtvý chod) Výměnu spojkového ložiska můžeš odložit až s výměnou lamely( až bude spojka klouzat.) Já už jsem byl smířený s tím , že budu spojku dělat v loni v listopadu. Stačilo však řádně povolit lanko a letos už 7 tisíc najeto na údajně klouzající spojce. A ještě jednu radu. Zkontroluj si, jak se ti vracejí písty brzdiče na předních kolech. Jakmile Libero nějaký čas stojí , pak se nechtějí vracet a kola neustále přibržďují. Poznáš to tak, že celý kolo je i po celkem krátké jízdě teplé. A taky podle spotřeby. Čekej tak 7,5-8 l. V zimě víc a na dlouhé jízdy (100km) i překvapivých 6,5. Ale hodně záleží na řidiči. Libero není závoďák. Je to malý autobus, dodávka a minivan dohromady. A ten třívalec 40kW má svá omezení. Škodí mu přetáčení, ale i jízda za" 5" 40km/h do kopce. Tak šťastné kilometry. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dovoluji si nesouhlasit ve dvou bodechdědek píše:...To je ložisko spojky ... Dědek
Za prvé .. převodovka na volnoběh šelestí, za jízdy hučí a při vyšlápnuté spojce je ticho. I kdyby spojkové ložisko na lehko brblalo a pod zátěží umlklo (čož není moc pravděpodobné), ve zbylých dvou případech by se ozývalo pořád stejně (změna jen s otáčkama). Tohle spíš vypadá na ložisko na předlohové hřídeli v převodovce, což sice jistě nějakou tisícovku zbaští, ale zas nějak veliká tragédie to snad taky nebude.
Za druhé .. KAŽDÝ AUTO JE ZÁVOĎÁK!
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
díky lidi za starost ! jeden automechanik když to slyšel taky řekl ložisko spojky a ted když to psal dědek tak jsem byl rád že vím včem to je, ale tys mě zase nasra* páč nevím kdo má teda pravdu snad ten co je levnější jo nahodou mě tren motor kromě mrtě spotřeby ( natankoval jsem 10 l a najel 67 km na hranic E na ukazately ) překvapiou chuti zrychlovat to jsem od 1,2 fakt nečekal ale aby to žralo víc jak já to se mi taky nelíbí
1994, 4 WHEEL, Panorama DACH, ROST, ALU felgen, TOP ZUSTAND
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
To já taky nevím kdo má pravdu . Aby se to dalo líp odhadnout, zkus ještě jak se to ozývá při méně obvyklých situacích:
na neutrál na místě při zvýšených otáčkách
na neutrál na místě při zvýšených otáčkách a s vyšlápnutou spojkou
na neutrál za jízdy s vypnutým motorem
se zařazenou rychlostí za jízdy s vypnutým motorem a s vyšlápnutou spojkou (pozor - cvik je náročný na koordinaci!)
na neutrál za jízdy s motorem na volnoběh
a možná ještě za nějaké kombinace která mě nenapadla
Otestuj si to a sleduj co to kdy dělá (šelestí - hučí - ticho). Podle toho kdy se co točí, popř. je pod zátěží, se dá blíže diagnostikovat bolavé místo.
na neutrál na místě při zvýšených otáčkách
na neutrál na místě při zvýšených otáčkách a s vyšlápnutou spojkou
na neutrál za jízdy s vypnutým motorem
se zařazenou rychlostí za jízdy s vypnutým motorem a s vyšlápnutou spojkou (pozor - cvik je náročný na koordinaci!)
na neutrál za jízdy s motorem na volnoběh
a možná ještě za nějaké kombinace která mě nenapadla
Otestuj si to a sleduj co to kdy dělá (šelestí - hučí - ticho). Podle toho kdy se co točí, popř. je pod zátěží, se dá blíže diagnostikovat bolavé místo.
Naposledy upravil(a) Tuti dne pát zář 07, 2007 4:31 pm, celkem upraveno 1 x.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
tady se dají sehnat ložiska do převodovky http://zbozi.arkov.cz/c-11-loziska.html jap značení asi za 400,-kus dají se vyměnit i na autě ale jen ty zadní a chce to zvedák nebo aspoň jamu.