V zadnem pripade nechci zpochybnovat neci nazor na vec.Ale...Pokud je vozidlo vybaveno kat.rizenym tak rizeni teploty coz je castecny dusledek bohatosti smesi si resi lambda/lambdy/dle konstr. a u neriz katu se muze jednat o kontrolku prehrati nerizeneho katu a musi se upravit jizdni rezim aby nedoslo k prehrati a naslednemu zniceni nerizeneho katalyzatoru.A myslim si ze kontrolka u Libera st. model jen signalizuje zvyseni teploty vyfuku nebo jeho nejblisim okoli.U noveho typu je zespodu na podlaze nad vyfukem cidlo ktere sepne ventilator ve vyfukovem prostoru.
K.
Karle, máš pravdu. Já jsem opravdu našel u výfuku jakýsi váleček, který vypadá, že by to mohl být termistor a jeho ohřátí způsobuje rozsvícení té zmiňované červené kontrolky. Bylo by mi velmi líto, kdybych "mazlíčkovi"ublížil vlastní blbostí. U souseda je rozbouraná Justina a tak zkusím demontovat ty kolečka na náhon tachometru.
Díky za radu Dědek
Tak nejak to bude-ja osobne bych ten valecek v konektoru odpojil a konektor uzemnil a kdyz se rosviti kontrolka,tak mas jistotu ze si nepatral zbytecne!
K.
Tak jsem včera (snad úspěšně) namontoval autozásuvku (zapalovač) do čalounění v zadním prostoru napojenou mimo klíček a po sundání čalounění ve stěně ,kde je ostřikovač zadního skla ,jsem našel jakousi hadici-husí krk asi něco od topení. Hledal jsem kam to vede - nějaký výdechy, ale buď jsem hledal špatně nebo je to nějaká finta. Docela se mi zamlžuje zadní sklo a pokud by na něj něco "dýchalo" byla by to paráda. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky Dědek
Ty hadice na levé straně pod čalouněním vzadu v kufru vedou do sloupku šoupaček . Je to letní sání vzduchu karburátoru . Odtamtud to vede pod autem až k vzduchovému filtru . Před vzduch. filtrem ještě bývá rozbočka pro zimní sání a to je napojené na plášť výfuku .
P+B.
Děkuji za informaci. Já myslel, že to je jakási součást topení . No se vzduchem to má co společného. Ještě bych prosil, kdo má k Liberu dokumentaci, jaký by měly být volnoběžné otáčky E12 motoru. Myslím, že je mám zbytečně vysoké. Seznámil jsem se s funkcí automat. sytiče, který funguje, ale i po ohřátí se to nějak moc točí. Možná, že má, já nevím, ale pocit je takový, že bych volnoběh ubral. Díky Dědek
Kdyz jsem vracel do zivota auto a to je popsano v prvnich clancich pod nazvem kostry tak jsem cvicne serizoval hodnoty pro STK pro mereni emisi
a pouzili jsme hodnotu 700ot.Pravidlo je ze cim nizsi volnobeh tak se lip radi,vyssi nechcipa to neklepe se motor lepe akceleruje ale vysi spotreba.Zustal jsem u "asi"700 pri teplem motoru.
K.
Tak díky za zverejnenie zaslaných schém, dúfam, že pomôžu. Sú v oddelení DOKUMENTACE.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka