Na setkání jsem si všiml (a zapoměl zeptat) , že několik Liber, včetně "německých , bylo vybaveno tím přístrojem, co ukazuje naklánění na jednom "budíku" na stranu a druhém "do jakého kopce" jedu (nebo "z"). Kde se to dá splašit? Nebo jste to všichni dovezli v červnu ze "zájezdu" do Německa?. Vědel jsem, že jsem to viděl na nějakém obrázku a už to vidím kde. Jak Jarda přidělával CB. Dědek
jak jsem kupoval liberko tak jsem dostal povolení z jednoho vraku vitary si náklonoměr vytáhnout. Petr ho dostal myslím k vánocům. jinak si zadej do vyhledavače nákonoměry a někde jej najdeš.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Niekedy v budúcnosti uvažujem aj ja o CB (Ale najskôr musí byť autíčko ). A tiež si kladiem rovnakú otázku. Má to vôbec význam? Samozrejme, na Liberáckom zraze je využitie jasné, ale v bežnom živote?
"Na všech kanálech ticho....." To je slovo do pranice. CB stále žije a má své příznivce. Má to však jeden háček. Na provoz v autě je třeba trochu lepší vybavení než na "vysílání někde z kopečka". Chce to opravdu dobrou mobilní anténu ( a trochu i platí- čím delší tím lepší,) dobře přizpůsobenou (SWR max . 1,1) a slušné rádio. Takové ty laciné (Danita a pod) sice přijímají a vysílají , ale je to stejné jako se vším. Za víc peněz víc muziky - tedy pokecání. Na srazy stačí samozřejmě Formel za pětistovku. To je spojení max pár km. CB je však využitelné hlavně pro sehnání pomoci v případě nějakého průšvihu(dopr. nehoda, zatarasená cesta polomy za velkého větru, velká voda, ale bloudění bez mapy atd. Vím všichni řeknete mám mobil, ale z vlastních zkušeností vím, že když ho člověk nejvíc potřebuje , je na něm "vyhledávám síť" a to by s ním člověk nejraději praštil. Tak kanál 9 pro výzvu o pomoc jakoukoliv a někdo tě jistě uslyší. Kanál 10 tak trochu pro kamioňáky a je dobrý na něm poslouchat. Dlouho se nic neděje a pak se náhle dozvíš, že za vesnicí XY stojí čerti s mikrovlnkou nebo , že přijíždíš k místu dopravní nehody a je lepší se otočit a místo objet jinudy, jinak tu ztvrdneš pěkných pár hodin. (všimli jste si těch časů než přijede dopravka po oznámení: auto rozbitý nikdo zraněný- nic neteče na silnici. Kamarád naťukl Formanem dodávku, ve které se převrátila paleta a natloukla přepážku v dodávce. Majitel trval na policii a tak tam tvrdli oba skoro pět !!!! hodin. V případě, že nic z auta neteče, nikdo nebyl zraněn a nehoda nebrání provozu, je její vyšetření až na posledním místě. A vím, že stačí, když někdo "položí" motorku pod nákladˇák sejde za pár minut tolik čumilů, že se nedá projet. Na CB se dozvíš všechny podrobnosti (i ty co nejsou pravda). Na delší ,cesty si CB zapínám ve funkci SCAN (to je "prohlížení všech kanálů) a je to někdy lepší než rádio. Tak Závěrem - CB já doporučuji ( byl bych i pro zavedení jako povinná výbava) Dědek
dědek píše: CB já doporučuji ( byl bych i pro zavedení jako povinná výbava)
V krajní krizové situaci je to jediné spojení se světem.Má svůj zdroj energie Když bude po delší dobu výpadek elektického proudu, tak se zákonitě všechny sítě zhroutí.V předloňském roce to zažili v USA.
Proto se v období studené války vybudoval systém rozhlasu po drátě.
I při totálním výpadku elektriky bylo možno použitím záložního zdroje informovat obyvatelstvo.Toto zařízení bylo na každé větší poště
K.
to byl typ kam by se dala dostat dlouhá anténa, ale musíte uznat že by se tam vešla
jiná možnost než na střechu mě nenapadá, až na jednu tu měl opel omega A měl anténu zadělanou do čelního skla (takový slabý zalitý drátek ve skle)
Anténa ve skle ano, ale pro normální rádio.
Podle teorie o šíření elmag.vln by anténa pro CB měla být uprostřed střechy a o délce vlnové délky.V praxi se používá kompromisů a anténa se zkracuje na zlomky této hodnoty.Použil jsem 5/8.Je to dlouhé,ale dá se s tím jezdit.
K.