cívka k zapalování ?!?!
cívka k zapalování ?!?!
díky za podnětné návrhy na opravu nestartujícího (za vlhka) Libera.
Vyměnil jsem kabely i svíčky a pořád nic. Když zkusím zatočit motorem, jiskra se objeví na začátku startování a potom až na konci "startování"? chtěl bych zkusit jinou cívku. máte nějaký tip?
je podobná v nějakém běžnějším autě?
kolik tak zhruba může stát?
jak ji lze zkontrolovat?
Díky
P.S. jestli sbíráte pojmenování pro Libera tomu mému dali název "LANOVKA" prý vipadá jako utržená kabina lanovky
Vyměnil jsem kabely i svíčky a pořád nic. Když zkusím zatočit motorem, jiskra se objeví na začátku startování a potom až na konci "startování"? chtěl bych zkusit jinou cívku. máte nějaký tip?
je podobná v nějakém běžnějším autě?
kolik tak zhruba může stát?
jak ji lze zkontrolovat?
Díky
P.S. jestli sbíráte pojmenování pro Libera tomu mému dali název "LANOVKA" prý vipadá jako utržená kabina lanovky
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: cívka k zapalování ?!?!
Každopádně bych se přesvědčil jestli vůbec něco jde do cívky.Pokud do cívky nejde napětí,/proud/ to znamená taky, že ani z cívky, i když bude celá nová nic nepude.Podle slov: "na začátku a nakonci startování" bych si tipnul na ztrátu napětí na zapalovací cívce během startu.ja píše:zkusit jinou cívku.
K.
Nikdo není dokonalej.
ani roztáhnout to nejde
Díky za ochotu pomoci
Abych to doplnil:
zkoušel jsem to roztáhnout a nic. Celé to začalo tak, že jsem dojel bez problémů na hory. tam dva dny stálo a potom nechtělo chytnout (napřed jen na jeden válec, pak už nic - zalil se benzínem). při odtahu domů - 130 km na laně, jsem občas dobržďoval motorem a najednou po 100km chytnul a dojel jsem domů bez problému. druhý den nenastartovalo a ani nešlo roztáhnout (tahal jsem jen 300 m). tak jsem vyměnil ty kabely a . . .dál už jsem to psal.
Díky moc.
Abych to doplnil:
zkoušel jsem to roztáhnout a nic. Celé to začalo tak, že jsem dojel bez problémů na hory. tam dva dny stálo a potom nechtělo chytnout (napřed jen na jeden válec, pak už nic - zalil se benzínem). při odtahu domů - 130 km na laně, jsem občas dobržďoval motorem a najednou po 100km chytnul a dojel jsem domů bez problému. druhý den nenastartovalo a ani nešlo roztáhnout (tahal jsem jen 300 m). tak jsem vyměnil ty kabely a . . .dál už jsem to psal.
Díky moc.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Cievka zo škodovky sa dá použiť na staršie. Ale silne nedoporučujuem, maximálne tak ako núdzovku na vyskúšanie. Na našom liberku bola cievka zo škodovky a prejavovala sa zaujímavá porucha. Hocikedy, či už bol motor teplý, alebo aj studený, stratil výkon, zdochol a potom nešiel naštartovať. O hodinu chytil bez problémov. Takto auto nechávalo svojho majiteľa či po kilometri alebo dvadsiatich od domu... Na vine bola len a len táto cievka. S origo nemáme žiadny problém, ani 100km jazda nevadí.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Indučka v Liberu má jiný činný odpor než ve škodovce a tak se zakrátko docela hřeje( teče tam moc velký proud. Myslím , že by šla použít indučka z Opel Astra , ale mám pocit, že její cena je ještě větší než ze Subaru. Vyzkoušej ale osvědčený pokus -svíčku přímo na VN kabel z indučky (musíš použít svíčkovou fajfku namísto koncovky do rozdělovače, nebo do indučky zastrčit jeden z kabelů rozdělovač- svíčka. Svíčku přilož někde ke kostře a nech někoho zastartovat (při vymontovaných svíčkách to jde snadnějí. "Půjde-li" pořádná, pravidelná jiskra , je závada ve víčku nebo v palci , což je nutné prozkoumat ( prasklinky, černý kontakty ve víčku a palci - pozor na pohyblivý kontakt mezi spojení indučka- víčko- palec ( často se stává, že lidi ztratí "uhlík s perkem" a ono to skáče,kde se dá a dokonce auto i někdy jede. Ve druhém případě , kdy napětí na indučku jde opravdu bez problému( není mizerný konektor s přechodovým odporem ) a jiskra je hamižná, nepravidelná nebo se ztrácí úplně, může být na vině indučka. Než však hned kupovat novou , je lepší si půjčit opravdu funkční a vše odzkoušet. Takhle by člověk vyměnil za chvíli celý aouto a závada může být jen v konektoru, který je vystaven značně nepohodě. Mokro za děště a rozsolené sněhové břečky a pak docela pekelný hic od výfuku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
A není to naše oblíbená kostra?
Na začátku nabito, při startování úbytek, po něm se motor dotáčí setrvačností, jiskra de, ale nezapálí mokrou svíčku. Ta zůstane mokrá i při roztahování. Zkusili jste roztlačit bez předchozího startu, nebo po vysušení ?
Mira
PS: kabinka z lanovky mi tady říkali taky
Na začátku nabito, při startování úbytek, po něm se motor dotáčí setrvačností, jiskra de, ale nezapálí mokrou svíčku. Ta zůstane mokrá i při roztahování. Zkusili jste roztlačit bez předchozího startu, nebo po vysušení ?
Mira
PS: kabinka z lanovky mi tady říkali taky
tak už bez
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Kostrou a aj plusom k štartéru by som začal.
Včera som mal tiež veľký problém naštartovať, doslova som ho trápil asi minútu, kým chytil na dva valce... Dovtedy ani zápal, neviem ako je to možné. Takto ťažko som štartoval asi dva posledné týždne. Poobede som káble k sviečkam vyčistil, vyčistil som aj viečko rozdeľovača, palec... Čistil som riedidlom C-6000. Oškrabal som aj kontakty čo sú vnútri v rozdeľovači, zaizoloval som káble na strane rozdeľovača nevulkanizovanou gumou. Dnes ráno chytilo na prvý ťuk. A to vonku celú noc pršalo Takže to hádam pomohlo. Kostry mám porobené.
Včera som mal tiež veľký problém naštartovať, doslova som ho trápil asi minútu, kým chytil na dva valce... Dovtedy ani zápal, neviem ako je to možné. Takto ťažko som štartoval asi dva posledné týždne. Poobede som káble k sviečkam vyčistil, vyčistil som aj viečko rozdeľovača, palec... Čistil som riedidlom C-6000. Oškrabal som aj kontakty čo sú vnútri v rozdeľovači, zaizoloval som káble na strane rozdeľovača nevulkanizovanou gumou. Dnes ráno chytilo na prvý ťuk. A to vonku celú noc pršalo Takže to hádam pomohlo. Kostry mám porobené.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ale...Martinekk píše:Kostrou a aj plusom k štartéru by som začal. Kostry mám porobené.
Když se zamyslíš nad tím, že karoserie a rám a motor musí být mezi sebou 100% propojené - prokostřené tak taky zapalování nebude kostřeno na motor, ale jinde. To o kostrách a ještě plusy = pojistky konektory... Jediná cesta je měřit,měřit a zase měřit napětí.I na indukční cívce a to jak na primáru, tak na vysokonapěťové straně. jinak se dál nedostaneš
To ostatní jsou jen úvahy a hypotézy. Máš - li spolehlivější řešení sem s ním
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Karel, veď práve to píšem. Minimalizovať úbytky na konektoroch, vyhrdzavených kábloch a podobne. Meral som, meral... A potom som prepájal novými káblami.
Ale jedna odlišnosť proti ostatným starším modelom liberiek tu je. Ja nemám za zadným tapacírom tú plechovú krabičku(asi elektronické zapaľovanie). Ak myslíš premerať tú, a prípadne prikostriť ju, nemôžem... Spoľahlivejšie riešenie ani neviem či existuje.
Ale jedna odlišnosť proti ostatným starším modelom liberiek tu je. Ja nemám za zadným tapacírom tú plechovú krabičku(asi elektronické zapaľovanie). Ak myslíš premerať tú, a prípadne prikostriť ju, nemôžem... Spoľahlivejšie riešenie ani neviem či existuje.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.