Předstih
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Předstih
Jaký dáváte předstih na liberku aby to dobře jelo? Vím že má být 5°¨ale jestli někdo nemá jiný. Rozdělovač svůj jsem zkoušel je téměř bez vůle
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Předstih
Pojem "dobře jelo" je moc obecný. Předstih s regulkací zvládne celkem slušný úhel. Hledal jsem kompromis, když mi to chcípalo . U starého motoru je to "věda". Tak to budeš muset zkoušet a postupně přidávat (projet se a zase přidat nebo ubrat) až se ti to bude jevit jako optimální. Že by ti někdo poradil "zázračných 6,5 st" ,tak to zapoměň. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předstih
Jezdím se základním předstihem asi 11°, motor je o poznání živější, než na 5°. S menším předstihem sice můžeš jezdit na Natural 91, ale to celkem není žádná výhoda, protože je jen o pár halířů levnější. Ale asi má pravdu Dědek, že záleží na individuální kondici motoru a jestli máš oblíbenou benzinku, tak i na jejím benzínu. Dvakrát jsem natankoval u jisté levné pumpy a v obou případech Libero na každé přidání plynu řehtalo jak Železník.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předstih
trošku odběhnu od tématu. To jaky je předstih ovlivňuje co dotoho mužu lejt
Ja dotoho leju special tak me to řekli při koupi ale docela by me zajímalo co
do toho mojeho vlastně patří E10 rok 86 pište ať jsem zas o neco chytřejší
Ja dotoho leju special tak me to řekli při koupi ale docela by me zajímalo co
do toho mojeho vlastně patří E10 rok 86 pište ať jsem zas o neco chytřejší
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Předstih
Kromě nafty všechno co teče z výdejního stojanu u pumpy. Nejrozumější je 95. Je všude a rozdíl oproti 91 v penězích je halířový ( je-li vůbec nějaký) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Předstih
pridávam svoj recept na nastavenie: tiež na vyskúšanie, aby motor nebol "líný" do otáček sa mi osvedčilo 8stupňov predstihu. Nameral mi to STKčkár, a donutil ma to nastaviť na predpisových asi tak 5 stupňov, a pokúšal sa doladiť emisie. Samozrejme na vyšších otáčkach to bolo OK (asi pri 3000) a na volnobehu to nešlo. ešte som mu chvílu vykladal, že to je neriadený kaťák, a tak funguje až keď ho nažhaví pridaný plyn, a potom sa na to vykašlal. Ale s predstihom som odišiel rozštelovaným, a nešlo to do otáčiek, až som to znova prestavil tam , kde predtým - mám tam rysku - a jazdím doteraz.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Mirek Budsky
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned bře 11, 2007 7:35 pm
- Bydliště: Praha
Re: Předstih
e12 r.v. 91 předepsaných 5stupňu +- 2 stupně, osvědšilo se spíšhorní hranice ja mam 7st. bracha 8st. a makato
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předstih
Já bych tam teda 91 nedával protože 1,0 má kompresní poměr 9,5:1 se mně zdá takže Natural 95narkomanix píše:trošku odběhnu od tématu. To jaky je předstih ovlivňuje co dotoho mužu lejt
Ja dotoho leju special tak me to řekli při koupi ale docela by me zajímalo co
do toho mojeho vlastně patří E10 rok 86 pište ať jsem zas o neco chytřejší
Tady chytrá poučka
Označování paliv je normalizováno a musí vždy obsahovat oktanové číslo, udává se číslo zjištěné VM. Největší vliv na oktanové číslo paliva má kompresní poměr, tvar spalovacího prostoru a umístění svíčky, proto každý motor se stejným kompresním poměrem má odlišný oktanový nárok, ale u dnešních OHV a OHC motorů rozdíly nejsou velké. Ovšem pokud se hodnota kompresního poměru blíží kritické hranici, mohou i malé úsady v kompresním prostoru detonace způsobovat. Obecně platí, že pro benzín do 90 – 91 okt. se používá kompresní poměr 8,5 – 8,8 : 1, pro 95 – 96 okt. do 10 – 10,5 : 1 a nad tuto hodnotu již palivo o okt. č. 98 – 101
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 3&rubrik=4
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje