Martinekkova krhlička

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2506
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od covex »

Podsviceni prepinacu mi taky chybi, dneska jsem tak dlouho satral po palubce, az jsem si musel rozsvitit normalne svetlo v kabine, protoze uz mi dosla trpelivost. Zase to ale chce aby to moc neoslnovalo, treba moje radio sviti podle me az moc. Trochu nechapu proc si tam daval ty odpory a usmernovaci diody, kdyz das 12 diod do serie a rozvedes je pod palubkou, tak to musi fungovat taky a nebude tam topit odpor. Nebo si to dal primo na drat toho ovladaciho tlacitka? Sundaval si na to celou palubku?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

Na novšom prepínače podsvietené ani niesú. Jediný ktorý má na to prípravu (ale žiarovešky osadené niesú respektíve ich asi niekto čorkol) je prepínač na sklápanie svetiel a potom sveti spínač výstražných blinkrov. Ostatné som prehliadal a nie a nie nájsť to podsvietenie. Proste asi svietiť nemajú. Palubku dolu? Tak to by som sa na to vykašlal. Stačí vždy vydloubnout vypínač von, odpojiť na konektore a vziať domov do tepla... Lediek 12 do série nejde dať preto, lebo Uf bielej ledky je okolo 3,4 až 3,6V...
Než by som pôvodné káble strihal a nadpájal, tak to radšej do každého prepínača samostatne dám LED, odpor a univerzánu usmerňovačku 1N4148. Odpor podľa svietivosti lediek. Ledky som ošmirgľoval, aby boli rozptylové a nie zaostrené na 12 stupňov ako z obchodu. Odporom si nastavím jas aký potrebujem, nejakých 680ohm stačilo. Pri prúde okolo 10 až 15 mA svietia prepínače akurát, nikde neoslňujú a životnosť bude ohromná. Biela ledka vytvorí zeleno podsvietený prepínač. ˇ4ervená tak hnusnú farbu ako aj modrá (tá navyše desne ťahá oči a je nekontrastná), žltá alebo oranžová je fuj... A odpory kúria celkom isto menej ako tie 1,2W žiarovčičky čo tam sú origo. Tá antiparalelne zapojená dióda (treba zapojiť antiparalelne s LEDkou) je tam kvôli napäťovým špičkám pri štartovaní. Tie lacné LED žiarovky odchádzajú preto, lebo výrobca chce ušetriť každú korunu a túto diódu tam neosadzuje...
Takže suma sumárum do každého prepínača jedna upravená ledka, usmerňovačka a odpor. Do prepínača nastavenia svetiel idú dve. Jedna osvetľuje hmatník, druhá stupne nastavenia. Do prepínača kúrenia som dal LEDiek 6ks. Vždy tri sériovo, k nim usmerňovačku a pak odpor 330ohm. Na osvetlenie tachometra idú tri. Ale je to moc slabé, to ešte musím potuniť nejako. Rozoberiem ho celý a dám ich tam aspoň 9kusov.
Niektoré rádiá majú vstup označený ako ILL. Je to "illumination" teda podsvietenie. Keď tento drát pripojíš na +12V, tak sa podsvietenie stlmí. Majú to ale len niektoré rádiá.

Tož, asi tak nejak.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 12d2d368c7 Včera som očistil a natrel rám, dnes som mu doprial ešte jednu vrstvu Alkytonu. Hneď to vyzerá lepšie.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2506
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od covex »

Auto vypadat krasne.

Ja sem natiral alkytonem napodzim kryci plechy a hlavne ty profily na kterych kryty drzi: viewtopic.php?f=2&t=1460&p=15232&hilit=kryci#p15232
Vsechno jsem peclive obrousil a trochu min peclive odmastil. Ted o vikendu jsem na to koukal - v podstate zbytecna prace. Ty kryci plechy jakz takz, ale ty tahla jsou oloupany. Pouzil jsem ho i na kovovy prah v garazi - prokvetlo to uz behem zimy. Snad ti to vydrzi dyl...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

Ten krycí plech pod motorm má aj staršie. Tiež som ho natrel pred rokom a je hrdzavý zas. Takže ono to bohviečo nieje. Ale zas na ráme kde som dal dve vrstvy základu a dve vrchného tak tam to fest drží a nehnije. Dve vrstvy sú asi málo si myslím. Jedna je doslova nič.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1965
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Mis.us »

tak tohle se ti povedlo,pokud se nepletu tak je to z tapecírů zezadu na stranách novějšího libera,mam dva tapecíry doma navíc,tak chci zabudovat aspon jednu celou kapsu i s tim výlisem do zadních dveří,ale na to je dost času,zatim je spoooooooooooooousty jiný práce;-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát zář 10, 2010 9:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

Jo, uhádol si.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 3d17fb139e No a včul som zvedavý o koľko poklesne spotreba. Nejakých cca 150W príkonu ušetrených.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1579
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Tuti »

No když se to vezme výpočtem (uvažovaná úspora 150W, měrná spotřeba 250g/kWh, účinnost výroby a přenosu el. energie 70%, dlouhodobá průměrná rychlost 50 km/h), mělo by to být asi tak 0,08 litru na 100 km. To u pumpy nijak citelně nezaznamenáš, ale časem se to nasčítá a kromě toho si oddechnou žárovky a altík a možná se to projeví i v životnosti baterie, elektrovýzbroj Libera přece jen není dimenzovaná na denní svícení.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2506
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od covex »

A jak to mas zapojene? Tyhle led rampy maji homologaci?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

http://www.alarmshop.sk/drl-22-denne-sv ... p-916.html Samozrejme, homologáciu majú podľa vyhlášky ECE R 87. A sú namontované poděa vyhlášky. Každé svetlo má tri dráty. Plus, mínus a jeden na riadenie. Ten sa pripája na plus parkovačky. Keď zažnem parkovačky alebo stretávačky, tak denné svetlá zhasnú, automaticky. Nieje treba žiadne relé navyše. Svetlá majú v sebe zabudované meniče pre LEDky, takže to svieti od nejakých 6 do 30V stále rovnako.
Plus mám pripojené cez poistku za spínacou skrinkou.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

http://www.upnito.sk/0/e222ngfybzdrad7r ... db542u.JPG Minulý týždeň som vymenil rozvodov remeň aj s kladkou. Tá pôvodá kladka robila riadny rachot, nová je proste nová... Je z aukra a stála nejaké dve stovky kč, to sa celkom dá si myslím. Bola akože pre Justy, ale na Libero sedí ako origoš.
http://www.upnito.sk/0/8m9fqxzf8canxwxm ... mejfcv.JPG A takto nejak som vymieňal silentblokz motora. Fotku toho ako sú tam namontované ešte nemám, musím dakedy nafotiť. Ale je to tichšie...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1034
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Lubomír »

A vozili sme Lexan 2100x3000mm:
Subaru nalozene.jpg
Subaru nalozene.jpg (51.88 KiB) Zobrazeno 32093 x
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1965
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Mis.us »

s tim by moje libero na dálnici odleťělo :-D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Karel »

Ój, rogálo, ale je to odvaha.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1034
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Lubomír »

no, riadenie šlo uplne bez odporu :D - asi to rogalo generovalo aj vztlak....nepríjemné to bolo pri kamióne v protismere (dvakrát som ten popruh musel priťahovať, menila sa stredná krivka profilu - Cy stúpalo, ale nevznášali sme sa...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1034
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Lubomír »

Téma Martinekkova krhlička už nebude mať pokračovanie, autí je predané niekde do okolia Bratisklavy a iste bude slúžiť do roztrhania tela alebo niktorého z mála zatiaľ nevymených dielov. Prajeme mu ešte spústu kilometrov v dobrých rukách, s dobrou údržbou do zaslúženého Liberodôchodku a neskôr priamo do Liberonebíčka...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 951
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Martinekk »

Krhlička má nástupcu, včera som sa stal majitelom celkom zachovalého šrotíku :D Si nedám pokoja a nedám...
Takže na bazoši sa objavilo staršie Liberko, dovoz, z fotiek vyzeralo zanedbano ale celkom slušne. A tak som ho šiel pozriet, história je zdokladovaná od kúpy pre potreby kláštora 27.11.1986, cez prepis na nového majitela v roku 2002, on ho dal vyradit z evidencie v rakúsku v roku 2005 a odvtedy stálo. Najazdilo od vyroby nejakych 116 tisíc km, tak zachovaly stav som ešte nevidel. Podlahy bez akejkolvek hrdze, dokonca ani bežne známe miesta za vodičom a spolujazdcom, tie kúty sú ako nové. Motor si pradie, karbec treba vyčistit a nastavit, porobit nejaké udržiavacie práce a hurá na cesty :) Večer sem pripnem aj nejakú fotku... Proste som nemohol odolat nechat ho napospas :lol:
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1965
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Martinekkova krhlička

Příspěvek od Mis.us »

Jestli to od roku dva pět stalo, tak musely bejt pěkně vyrezly válce vačka i vahadla
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět