Stránka 2 z 2

Re: TIP NA N.D.

Napsal: úte dub 28, 2009 9:51 am
od Lubomír
K tomu ťahaniu na jednej strane- skontroluj po ukončení krátkej jazdy bez brzdenia dolu kopcom rovnomerné ohriatie kotúčov predných brzd - stačí prstom cez výrez v disku a na heveri, či sa rovnako ľahko pretáčajú predné kolesá. Ak autíčko nejaký čas stálo, predné kotúče rady zahrdzavejú, a pri pribrzdení to síce zíde z činnej plochy, ale tam, kde sa špalíky priamo nedotýkajú, na vnútornom a vonkajšom priemere ostáva vrstvička hrdze, ktorú len mačkajú a zalešťujú - je to vidieť okom. No a to spôsobuje stále pribrzďovanie, ťahanie na jednu stranu a samozrejme aj spotrebu. Ak je to tak, treba pretočiť kotúče, alebo aspoň tú hrdzu orachať flexinou a šmirglovým kotúčom dorovna. Daj vedieť, či je to ono.

Re: TIP NA N.D.

Napsal: stř dub 29, 2009 10:18 am
od Mira
drtic píše:Dik za tip,to tahanie bude najskor geometriou,....
Nevim, nevim. Geometrie nezpusobi tahani na stranu. Spatna geometrie zpusobi zmeny chovani okolo primeho smeru jizdy ( bez ohledu na polohu volantu, ten muze ale nemusi byt sikmo ). Napr. ze musis pouzit silu, pokud chces zatocit, nebo je problem udrzet primy smer. V zatackach se to neprojevi tak moc, jen kdyz pretacis z jedne na druhou stranu.

Ja se tez priklanim k brzdam jako Lubomir. Pokud chodi dobre ve trmenech a valecky se lehce vraci, muzou to byt hadice.
Ja rozhybaval valecky tak pred mesicem po caa dvou letech od posledni opravy.