Stránka 2 z 8

Re: Podtlakovej ventil

Napsal: úte pro 25, 2007 7:09 pm
od Petr+Barča
Zimní a letní provoz se přepíná páčkou na krytu vzduchového filtru , pokud tam to zařízení ještě je a funguje . Je to napojeno na hadice k výfuku . Při netěsnostech to dělá jenom problémy a určitě to nemá žádný vliv na startování .

P+B.

Re: Podtlakovej ventil

Napsal: úte pro 25, 2007 8:12 pm
od Tuti
Petr+Barča píše:Zimní a letní provoz se přepíná páčkou na krytu vzduchového filtru , pokud tam to zařízení ještě je.. P+B.
Páčku na filtru má E10, na E12 už ji nenajdeš - klapka je ovládaná automaticky termostatickým hejblátkem (jako třeba na mladších modelech Š120)

Re: Podtlakovej ventil

Napsal: stř pro 26, 2007 7:48 pm
od Martin H.
Ovládání bylo i manuální, já to tak měl. Na chod motoru to nemělo pozorovatelný vliv.

Martin.

Podtlaky

Napsal: sob led 12, 2008 7:42 pm
od Pajas
Dnes jsem konečně měl čas tak jsem něco nafotil. Tyto dvě hadičky nikam nevedou jedná se o přepady nebo nezapojené podtlaky. očísloval jsem je čísly :-)

Re: Podtlaky

Napsal: ned led 13, 2008 8:25 pm
od Petr+Barča
č.2 zůstává nezapojené .

P+B.

Re: Podtlaky

Napsal: ned led 13, 2008 8:26 pm
od Pajas
a č.1 to je nějaký přepad??

Re: Podtlaky

Napsal: ned led 13, 2008 8:30 pm
od Petr+Barča
Z hlavy to nevím .

P+B.

Re: Podtlaky

Napsal: úte led 15, 2008 7:53 pm
od Had
Pajo , koukám zrovna na svůj škrabopis zapojení podtlaků: 2 je jediná potlaková hadička, která je volná, jestli je 1 zapojená do podtlakového systému a je černá tlustostěnná, pravděpodobně má být s něčím spojená. vyjímka je světlá hadička od skříně převodovky, to je odvětrání. Na konci by měla mít něco jako filtřík uvnitř, ale většinou je seškvařená od výfuku. Zkusím ten svůj náčrt překreslit čitelně a naskenovat... týká se dvanáctky okolo roku1991 a momentálně bez problémů běhá na dvou autech... vlastně na třech, viď Koče:-)

Re: Podtlaky

Napsal: úte led 15, 2008 8:15 pm
od Pajas
1 je světlá takže asi od převodovky :-D takže to mám asi správně zapojené

Re: Podtlaky

Napsal: úte led 15, 2008 9:54 pm
od Had
Pajas: to asi máš, když po ní půjdeš, povede pod vzduchový filtr. Všechny spoje podtlaků jsou viditelné shora. A navíc má tahle hadička větší vnitřní průměr než ty černé :-) Takže to máš s největší pravděpodobnostívšechno spojené, jestli dobře je další otázka, s klukama jsme na srazu našli několik variant, ale když to funguje, nesahej na to:-) Zásadní heslo mechanika:-)

Re: Podtlaky

Napsal: úte led 15, 2008 10:55 pm
od Pajas
jj ten průměr je větší. Já se potýkám asi s karburátorem nemůžem to furt optimálně naladit po prudkém přidání z plynu za tepla na volnoběh je tam dost díra a ted to zas blbne při delší jízdě na plný plyn to nechce jet.Škoda že mám čas jen o víkendu :-( . Tak sem se chtěl vyloučit podtlaky

Re: Podtlaky

Napsal: stř led 16, 2008 10:29 am
od kce
vlastně na třech, viď Koče:-)
jj, nemuzu si stezovat:) ..aspon na podtlaky ne..
jinak mam par potizi neco jako pajas, vis sekce dotazy > help.. mno nic
jinak k odvetrani prevodovky- tam ma byt na konci filtrik? ja mam tu hadicku naopak o dost uzsi nez podtlakove a rozhodne bez filtru..

pajas: at uz mas podtlkay zapojeny jakkoliv, urcite bude dulezity mit spojenej rozdelovac a karburator (tohle je videt i z tech orig.schemat v sekci dokumentace..) ..nicmene me to jezdilo pul roku i bez toho :/ (a doted nechapu jak je to mozny:)

Re: Podtlaky

Napsal: stř led 16, 2008 8:03 pm
od Petr+Barča
Na motoru E12 mám podtlaky zapojené z E10 což je asi polovina hadiček a nemůžu si stěžovat . Čím míň , tím líp .

P+B.

Re: Podtlaky

Napsal: stř led 16, 2008 10:28 pm
od Had
Pajo, podtlaky to co popisuješ zpravidla nedělají a jak vidíš, zapojení může být dost odlišné, jen to co psal Kce o podtlaku na rozdělovač by mohla být příčina "díry" po přidání plynu... přečtu druhé tvé vlákno, abych byl v obraze, co všechno už jsi s tím koumal a prováděl :P

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 9:46 am
od Pajas
A to myslíš jak podtlak od rozdělovaču jako myslíš podtlakovou regulaci či jak se to jmenuje??trošku nechápu :(

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 10:28 am
od kce
jo, je to podtlakova regulace predstihu (mrkni do nejakyho toho schematu v dokumentaci)

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 12:53 pm
od škatulka
Moje problémy začaly kolísáním volnoběhu, zvětšující se dírou v plynu, stoupající
spotřebou, pak už motor začal vynechávat a zahlcovat se v nižších otáčkách, seřizování
karburátoru nereagovalo, no prostě hrůza. Až náhodou jsem objevil podélnou prasklinu
asi 6 cm dlouhé hadičky od sacího potrubí ke zpětnému ventilku za kterým je 5 cm
hadičky do T kusu a někam dál. Nahradil jsem ji benzínovou hadičkou pr.4 mm a je
po starostech. Motor jde jak zamlada, spotřeba 7-8 l, jen mám strach jestli to benzínová
hadička (modrá) vydrží. Má někdo zkušenost, čím ji nahradit ? Je jí dost teplo.
Ještě jsem objevil nevodivý konektor od čidla teploty sacího potrubí. Možná měl taky
vliv na spotřebu.
Poraďte, jakou hadičku, musím jich vyměnit víc. Preventivně.

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 1:03 pm
od Tuti
škatulka píše:.. od čidla teploty sacího potrubí....
Na starším? Tam něco takovýho je :?: :shock: .. a co to čemu sděluje :?:

Hadičky jsem měl na svém prvním Liberu teflonové, dají se koupit v gumařských prodejnách. Ale jsou měkčí, když bude na výběr, tak kup s tlustší stěnou, aby je podtlak nesplaskával.

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 1:32 pm
od škatulka
Asi jsem špatně nazval mosazné tělísko se šestihranem 12 mm a přinýtovaným
FAST-ONem zašroubované do sacího potrubí. Po vyšroubování se objevila chladící
kapalina. Domnívám se tedy, že má něco společného s teplotou.

Re: Podtlaky

Napsal: čtv led 17, 2008 10:13 pm
od kce
hadicky jsem menil a pouzil jsem ty na plyn (lpg). maji tlustou stenu s vnitrnim opletenim, akorat prumer.. nestezuju si. a poradne drzi, t-cka a kolinka do nich jdou nacpat fakt ztuha, chce to na to plivnout ;)