Stránka 1 z 1

Solenoid valve (ventil)

Napsal: ned bře 02, 2008 2:35 pm
od Pajas
Mám na toto zařízení pár otázek. Včera před uragánem sem se na to díval:
1) K čemu toto zařízení je?????
2) jak je napájeno je tam nějaká pojistka nebo jak se tam dostává proud a jestli je stále stejný (dle otáčekú
3) Co kdyby toto zařízení nefungovalo
4) k napájení slouží asi dva drátky a pod tím solenodem je ještě jeden černý ten slouží k čemu
5) Jsou stále stejné solenoïdy nebo se to liší dle ročníků??Myslím obecně na starší.
6) Mám podezdření že staré nefunguje protože pořád propouštělo vzduch tak sem dal z jiného a to nepropuští. Zkoušel jsem to dávat na konektory a nic nefungovalo. Když jsem to dal na přímo na baterku tam v tom luplo a asi to jelo.
7) je rozdíl mezi solenoid ventilem a magnet ventilem????
Děkuji za objasnění

Re: Solenoid valve (ventil)

Napsal: stř bře 05, 2008 9:47 pm
od Pajas
Fakt nikdo neví aspon ta elektrika by se mi hodila zda je to napajene pořád či vůbec jako myslím za chodu motoru. O víkendu jedu se podívat na jedno liberko asi na zapojení protlaků :D a pokud bych tento baznecht nevyřešil, bylo by to možná vniveč

Re: Solenoid valve (ventil)

Napsal: čtv bře 06, 2008 1:22 pm
od dědek
Teď mne nechytej za každé slovo. Novější je na tom trochu jinak. Ale když jsem se v tom hrabal , řekl bych že to není nic jiného než jakási elektrická tryska volnoběhu. To znamená zapneš zapalování - objeví se napětí na cívce a "ventil" je otevřen. Když vypneš zapalování tryska se zavře. Ale pozor, když to nefunguje jak má, stejně auto pojede, Nejdříve na sytič a pak na hlavní trysku. Ale účel tohohle "cajku" je zabránit samozápalům ( známým ze škody 1000MB - 110 - dále už byl karburátor vybaven v podstatě stejnám elektroventilem). Ale znovu opakuji já si to myslím a ve skutečnosti to může být jinak. Dědek

Re: Solenoid valve (ventil)

Napsal: úte bře 25, 2008 1:59 pm
od frantík
Přeju hezký dobrý den všem, sem Frantík, mam Libero cca 1 měsíc a protože jsem ho kupoval jako nepojízdné, tak sem si k němu sehnal něco info. Především přímo od Subaru Liška v Plzni. Ohledně otázky solenoidu. Je-li myšlen ten elktromagnetický ventil na karbecu, tak ten je určen k uzavírání volnoběžného okruhu karburátoru a má za úkol utnout přívod benzínu do tohoto okruhu po vypnutí klíčku. Zapnutí je přesně obráceně, tj. v okamžiku zapnutí klíčku otevře jehla a motor lze nahodit. Pokud tento nezapíná a je trvale v zavřené poloze, pak to má vliv na volnoběh - nedrží. Bavíme-li se o tom schovaným u výfuku pod nárazníkem, tak podle origo manuálu je to korekční ventil, který má otevřít v závislosti na atmosférickém tlaku. Jeho účelem je korekce směsi v závislosti na atm. tlaku, aby byla zaručená správná fce - chod - motoru za všech podmínek. Podle čeho to pozná jsem nezjišťoval, protože u nás se to téměř nepotřebuje a pokud zústane uzavřený, nic se neděje. Pak je tam ještě ten druhý, který se nachází vedle zadní pojistkovky, který koriguje podtlak. Nezjišťoval jsem jak, takže k němu už nemohu říct víc. Abych zachoval zdejší požadavek k chování na fóru, tak přikládám foto stroje.

Re: Solenoid valve (ventil)

Napsal: úte bře 25, 2008 10:40 pm
od Lubomír
to : frantík: vyčerpávajúca odpoveď!vitaj v kolektivu Liberatorov, myslim, že máš na to, udržovat pri živote toto obdivuhodne šikmooke huncutstvo!
to : pajas: pajasu, esli možeš a si pojizdny, na srazu si všecko možeme objasnit co sa tyče ventilu i podtlaku. Ale nepřijeď na dve hodiny podvečerem, to chce solidnu debatu v kolektivu nad motorem, - vic hlav=vice kapusty....

Re: Solenoid valve (ventil)

Napsal: stř bře 26, 2008 9:44 am
od Pajas
Na sraz přijedu. Už sem říkal není to v podtlakách ale v karbecu viz dotaz o tématu níž. Takže to bude chtět vydělat karb a vymezit vůle..