Stránka 1 z 1

Závada

Napsal: stř bře 05, 2008 2:52 pm
od Karel
Volně navážu na toto :arrow: " Tu na fóre riešiť nepojazdný stroj je drobátko pozde...
Hovorme o tom, čo nás spojuje!"

Na jednom Liberu se objevila tato závada: na stojícím autě s vypnutým motorem se při zapnutí levého nebo pravého blikače ozve pod palubkou bzučení, po 1 až 2-3 vteřinách zmizí, a blinkry začnou normálně blikat, tak jak mají.Natočí-li se motor, toto bzučení se objeví jen někdy, spíš už ne.
Co si o tom myslíte :?: je to normální, je to závada, a čeho :?:
Později napíšu řešení a foto .
K.
:evil:

Re: Závada

Napsal: stř bře 05, 2008 5:13 pm
od peple
Asi rozčílená vosa co ji vzbudil přerušovač blinkru :)
Nevím - nejsem elektrickej ale mechanickej...

Re: Závada

Napsal: stř bře 05, 2008 5:46 pm
od Martinekk
Tipujem to na špatný kontakt kostry niekde pod palubovkou. Na ľavej strane sú konektory. Momentálne mi robí liberko niečo veľmi podobné.

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 8:36 am
od covex
Taky bych typl na nedostatecne napajeni prerusovace. Po nastartovani by v okruhu mohlo byt od alternatoru vyssi napeti a uz by to nezlobilo.

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 10:03 am
od Karel
Martinekk píše:Tipujem to na špatný kontakt kostry niekde pod palubovkou.
Kostra to nebyla...
K.
:cry:

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 10:04 am
od Karel
peple píše:Asi rozčílená vosa
Vosa to nebyla...
K.
:cry:

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 10:06 am
od Karel
covex píše:Taky bych typl na nedostatecne napajeni prerusovace. Po nastartovani by v okruhu mohlo byt od alternatoru vyssi napeti a uz by to nezlobilo.
Toto je dobrrréé....
Ale ještě počkám na další.
K.
:lol:

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 1:44 pm
od dědek
Já si typuji na relé , které " nějak zpětnovazebně" se spíná a odpadá. Dědek

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 3:36 pm
od Karel
dědek píše:Já si typuji na relé
Jo, to by i mohlo být, když se z relátka s rozpínacím kontaktem stane principem zvonek. Tak co by to mohlo být jiného :?: Případně které relátko je okolo blinkrů :?:
Relátko /relátkem/ to nebylo. :cry:
K.
:cry:

Re: Závada

Napsal: čtv bře 06, 2008 5:22 pm
od Martinekk
Dnes som odstraňoval závadu a bola takáto: Jedného pekného dňa som išiel zo školy, naštartoval som, vychádzam z parkoviska, zapínam svetlá. Polohovky OK, ale dal som stretávačky, a spod palubovky sa ozvalo niečo ako ten zvonček, ale blbo nastavený. Iba vrčanie. Tak som zabočil do vedľajšej ulice, zapnem blinker, a nič. Keď som zapol stretávačky, tak na B stĺpikoch blinkre svietili, ale tak mihotavo. Hm, pekne... Blinkre nefungovali ani po vypnutí stretávačiek. Nuž, tak som zastal, že sa mu pozriem na zúbok. Najskôr som skontroloval konektory, či nevypadli z relátok na svetlá. Tie boli vporiadku. Rádio nešlo tiež, z toho som usúdil, že chyba je ešte pred napojením rádia na napätie. Stopoval som kábel z rádia, došiel som ku konektorom pod palubovkou, naľavo. Ja tam mám 3 veľké, kto má 4WD má 3 veľké a jeden menší. (pozor, zapojenia veľkých konektorov, aj keď do seba pasujuú z 4WD a 2WD je odlišné!!!) Hneď ako som sa dotkol týchto konektorov, porucha sa sama odstránila. Takže zlý kontakt. Dnes som napružil fastony v konektoroch, uvidím či budem mať pokoj, hádam hej.

Re: Závada

Napsal: pát bře 07, 2008 9:42 am
od Karel
Martinekk píše: spod palubovky sa ozvalo niečo ako ten zvonček, ale blbo nastavený. Iba vrčanie. Takže zlý kontakt. Dnes som...
Dobrý postup :D
K.
:D

Re: Závada

Napsal: čtv bře 13, 2008 12:31 pm
od Karel
Tak je to přes týden, kdy jsem začal se závadou blinkrů.
Je jen škoda, že tento problém zajímá jen málo majitelů Liber.
Možná si myslí, že je to nemůže potkat, nebo to za ně vyřeší někdo jiný.
Jen chci upozornit na skutečnost, že v značkovém servisu by zaplatili od
1000,- vejš, to ale za předpokladu, že auto vůbec přijmou.
Takže už zbývá jen já, a auto.
Na Liberu je tažné zařízení. A dozvěděl jsem se od kolegy, co opravoval auta v Německu, že tam mají předpis, že pro tažení obytného přívěsu musí být tažné vozidlo vybaveno kontrolou funkčnosti blinkrů vleku.
Můžeme o tom diskutovat, ale to je tak asi všecko.
V rámečku palubní desky je dodatečně namontovaná kontrolka proudového snímače napájení blinkrů. Jeho funkce je tato. Porovnává proud, který prochází přerušovačem se zatížením 2x 21W+5W+2W a navíc 21W+ něco dalšího na vleku.
O to se stará snímač. Ve skutečnosti obsahuje jazýčkové relé/jako u magnetických čidel třeba dveří u domácího alarmu/. Okolo vlastního relátka je navinutý vodič který průchodem předem definované velikosti proudu vytvoří magnetické pole a relátko sepne. Nic nového pod sluncem.Toto měl již běžně mladší typ Wartburgu s kotoučovkama.Funkce je tato: se standardním zatížením jen jednou problikne, protože odpor studených vláken žárovek blinků je malý, a protékající proud stačí k sepnutí relátka.
A při druhém sepnutí blinkrů se odpor teplých vláken zvětší, poklesne procházející proud a snímač nereaguje. Připojí-li se vlek, proud procházející snímačem vzroste a přidaná kontrolka blikne při každém impulsu blinkrů.
Celý problém byl v úrovni dílenského zapojení.Zkrátka to odflinkli!
Rychlospojky zásadně nepoužívám a taky je plně, a bez výjimek nenávidím. Jimi provedený spoj je nedokonalý. A závada se hledá velmi obtížně. Je lepší a rychlejší vše dodatečně namontované okolo konkrétního problému uvést do původního stavu a pak hledat a opravovat.
A zde je jádro pudla.Svorka/ky/ kde je zapojeno ono čidlo do přívodu proudu pro blinkry. Přechodový odpor, a je patrno, že i pěkně hřál a zde vznikal onen vzpomínaný úbytek napětí, a měnil se v teplo. U takto dodatečně namontovaného spotřebiče, který je připojen delší dobu,jako např. přídavná světla, nebo mlhovky může dojít i k tomu,že se kabel v okolí rychlospojky ohřeje natolik,že se roztaví plastová izolace a je tu problém. Nikomu nepřeji. Ani ze srandy.
Svorka.jpg
Svorka.jpg (52.54 KiB) Zobrazeno 13368 x
Takže, covex, jako jediný řešení našel. :roll: :shock:
K.
:lol: :lol: :lol:

Re: Závada

Napsal: čtv bře 13, 2008 2:52 pm
od peple
No vida - jsi šikula :)
A já si říkal proč ta přidaná kontrolka blikne jenom jednou - a už to vím

Re: Závada

Napsal: čtv bře 13, 2008 3:04 pm
od Karel
peple píše:blikne jenom jednou
Někdy skus připojit vlek, nebo připoj do zásuvky tažného žárovku 21W.
A měla by se rozsvěcet jak má.
K.
:D

Re: Závada

Napsal: čtv bře 13, 2008 3:32 pm
od kce
aha:) tak uz vim k cemu tam je;)
Obrázek

Re: Závada

Napsal: čtv bře 13, 2008 9:58 pm
od Mira
Hmm.... Zajimave. Taky tam tu kontrolku mam, i kdyz mam pocit za moje Libero nikdy tazne nemelo. Zarovka visi volne na dratech a kdyz veleze zpod pristrojovky, tak se vzdycky leknu, ze neco hori. Tak ji zamotam a zasunu zpet.
Mel jsem moznost videt jednotku, co se dava do Audi. krome toho, ze ridi zasouvani kule ,tak kontroluje vsechny zarovky, nejen blinkr, a to oba stavy - praskla zarovka nebo pretizeni vystupu. Staci pripojit diagnostiku a vite ktera zarovka nesviti :D a ani nemusite vystoupit z auta. Celkem velka elektrarna.

Mira

Re: Závada

Napsal: pát bře 14, 2008 9:32 am
od dědek
Nedlouho po koupi novějšího červeného jsem se někde zmiňoval o záhadné škatulce s několika dráty a dva byly opatřeny LEDkou. Kdo-si se zmiňoval o povinné "kontrole" připojeného vleku. Měl jsem to i na nějakém setkání. Auto bez toho jezdí a vídím, že , když jsem to "odebral ze systému" ušetřil si tak i překvapení. Dědek