Střešní okno
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned zář 09, 2007 9:14 pm
- Bydliště: Janovice 561, okr. F-M
Střešní okno
Čau nevíte čím by se dalo namazat strešní okno nebo jak zlepšit jeho otevírání zkoušel jsem to mazat vazelínou, ale stale to jde dost těžko. Dík moc za odpoěď.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Střešní okno
Strešné okno je u staršího bodovo zvarené z dvoch plechov. Medzi nimi vzniklá korózia nabývá na objemu a tak ide vo vedení okno ztuha, a namazani nepomáha.
Pomáha vymontovat vnútorné zámky, vysunout okno dozadu a skontrolovat - upravit hrúbku dvojplechu,- zistil som, že uplne stačí jeden plech odbrúsiť tam, kde bol vydutý, natrieť a tesnenie nalepiť chemoprénom a okno zas dlho šlo dobre. Nič netrvá ale večne, potom mi uhnil skoro celý roh okna v mieste , kde je zámykacia mechanika, tak som neodolal, a všetky bodové zvary odvrtal, okno sa rozpadlo na dva plechy, ten horný som zvnútra natrel, podla dolného som vystrihol z nerezu 1mm nový plech, diely som znitoval trhacími nitmi, nalepil tesnenie a okno jazdí jako vínečko...
P.S. je k predaji aj s Liberkom...
Pomáha vymontovat vnútorné zámky, vysunout okno dozadu a skontrolovat - upravit hrúbku dvojplechu,- zistil som, že uplne stačí jeden plech odbrúsiť tam, kde bol vydutý, natrieť a tesnenie nalepiť chemoprénom a okno zas dlho šlo dobre. Nič netrvá ale večne, potom mi uhnil skoro celý roh okna v mieste , kde je zámykacia mechanika, tak som neodolal, a všetky bodové zvary odvrtal, okno sa rozpadlo na dva plechy, ten horný som zvnútra natrel, podla dolného som vystrihol z nerezu 1mm nový plech, diely som znitoval trhacími nitmi, nalepil tesnenie a okno jazdí jako vínečko...
P.S. je k predaji aj s Liberkom...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned zář 09, 2007 9:14 pm
- Bydliště: Janovice 561, okr. F-M
Re: Střešní okno
Dik moc za odpověď zítra se na to hned podívam!
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Ahoj, kolik je vlastně ještě hranatých Liber v provozu? U mého je střecha taky shnilá na prach (vysápat ji ven byla práce na celý večer) a původní plán sehnat jinou v lepším stavu selhal - najezdil jsem stovky kilometrů a všechny byly ještě horší Tak mě napadlo - co takhle nechat udělat formu a pár jich nalisovat třeba z plastu? Sice nemám představu na kolik by to vyšlo, ale pak by se určitě daly nabídnout i na PL a DE serverech, protože tento problém asi nebude jen místního charakteru
.
.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Střešní okno
Míro, tento jev se bohužel děje autům, které se nemyji a někde dlouho stojí....proto si sehnal prd, všechny ty vraky co si objel, stály víc jak pět let někde nasolený v kopřivách pod stromama kde se drží vlhkost:D
Tuším že Martin z Trenčína to víko dělal z plexi, ale snad to ve vyšších rychlostech drnčelo mám pocit.... Nápad špatnej nemáš.... Ale ta forma asi úplně levná na výrobu nebude. M.
Tuším že Martin z Trenčína to víko dělal z plexi, ale snad to ve vyšších rychlostech drnčelo mám pocit.... Nápad špatnej nemáš.... Ale ta forma asi úplně levná na výrobu nebude. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Čert ví, kolik by taková forma stála. Ale zase na druhou stranu, kdyby se jednalo o tvarově naprosto věrnou repliku původní střechy, tak veteránisté z celého světa by se o ně jistě poprali, protože spousta těch, kteří si Libero pořídili už jako veterána pro potěchu, tak ho chce mít ve stavu co nejvíce se blížícímu originálu (včetně mě)
Takže jestli má někdo podnikavého ducha (což není můj případ), tak by to byl jistě dobrý kšeft
Takže jestli má někdo podnikavého ducha (což není můj případ), tak by to byl jistě dobrý kšeft
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Střešní okno
No, nevím, když jsem zkoušel udat čelní okno na FA včetně těch zahraničních facebookových skupin, tak nemůžu úplně říci, že by se lidi nějak hrnuli A to jsem cenově akorát rozpočítával náklady, takže o kšeftu nemůže být řeč A v tomhle se trochu bojím, že forma na plast stojí ještě o hodně více...
Nicméně deskové materiály jako plexi, polykarbonát a podobně se dají frézovat. Podobně nylon se třeba také běžně obrábí (viděl jsem z toho vyrábět třeba podložky pod tlumiče na zvětšení světlé výšky. Takže by asi mohla být cesta vzít nějaký takovýhle materiál, který jde koupit v nějakém takovémhle formátu a nechat to obrobit. Na to by pak měl stačit výkres a tím, že na to není forma, tak by to ani v pár kusech nemuselo stát nějaký randál. A pak teda jenom hledat materiál, který nebude rezonovat a dělat bordel za jízdy
Nicméně deskové materiály jako plexi, polykarbonát a podobně se dají frézovat. Podobně nylon se třeba také běžně obrábí (viděl jsem z toho vyrábět třeba podložky pod tlumiče na zvětšení světlé výšky. Takže by asi mohla být cesta vzít nějaký takovýhle materiál, který jde koupit v nějakém takovémhle formátu a nechat to obrobit. Na to by pak měl stačit výkres a tím, že na to není forma, tak by to ani v pár kusech nemuselo stát nějaký randál. A pak teda jenom hledat materiál, který nebude rezonovat a dělat bordel za jízdy
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Střešní okno
Kdyby se mělo jednat o vštřikovací formu na PE, ABS a pod, na díly podobné velikosti je to záležitost několika milionů (kdyby byl zájem, dám ti na formaře kontakt ). Ale jako úplně věrná replika by to stejně asi nešlo, aby se to nekroutilo a nedrnčelo, muselo by se to v ploše vyžebrovat, takže by střecha byla tlustší.
K obrábění z desky bych byl taky skeptický, ten kraj co jezdí v kolejnici je dost tenký a to by mohl být problém. Spíš vzít jednu tenkou desku a na ni přilepit do sendviče druhou tlustší a nebo z přiměřeně tlustého plechu (nerez nebo dural) vypálit obvod a do něj vsadit desku dostatečně tlustou, aby nedrnčela.
K obrábění z desky bych byl taky skeptický, ten kraj co jezdí v kolejnici je dost tenký a to by mohl být problém. Spíš vzít jednu tenkou desku a na ni přilepit do sendviče druhou tlustší a nebo z přiměřeně tlustého plechu (nerez nebo dural) vypálit obvod a do něj vsadit desku dostatečně tlustou, aby nedrnčela.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Střešní okno
Ještě je možnost vzít tabulí plechu a vyklepat obě skořápky ručně....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
To teda nejsou dobré vyhlídky Tak asi mi nezbyde, než smíchat šišky epoxidové plastelíny a ty vyrezlé díry, kde původně byly uchycené zámky tím prostě na prase vyplnit
Ještě mi radil kámoš, že nějaká lisovna plastů tady v Jedovnicích používá na tvarování plastových panelů jakési vakuové formy, které vyjdou jen v řádech tisícikorun. Sendviče že prý dělají taky, akorát jako kdyby to bylo z plechu - horní díl se pak přilepí (přitaví) na dolní v místech žeber a po obvodu. Otázkou je ale asi fakt ta pevnost, aby se to pak nepropadlo dovnitř, nebo za jízdy celá střecha neuletěla
A ještě jedna otázka se nabízí - na kolik by mohlo vyjít originální řešení, tedy nechat vylisovat ty dva díly z plechu a pak je zbodovat?
Ještě mi radil kámoš, že nějaká lisovna plastů tady v Jedovnicích používá na tvarování plastových panelů jakési vakuové formy, které vyjdou jen v řádech tisícikorun. Sendviče že prý dělají taky, akorát jako kdyby to bylo z plechu - horní díl se pak přilepí (přitaví) na dolní v místech žeber a po obvodu. Otázkou je ale asi fakt ta pevnost, aby se to pak nepropadlo dovnitř, nebo za jízdy celá střecha neuletěla
A ještě jedna otázka se nabízí - na kolik by mohlo vyjít originální řešení, tedy nechat vylisovat ty dva díly z plechu a pak je zbodovat?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Střešní okno
Na hodně.... museli by se udělat formy na lis, nechtěj vědět kolik by to stálo, nemá to smysl, sežeň šikovnyho klempíře at ti to zrenovuje
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Střešní okno
Jestli chceš můžu se ti poptat na import....zda by šlo víko dodat, cenu ti řeknu hned, ale myslím, že to nechceš:D zákaznická cena je 17 398 Kč
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Hele, mě by stačila obyčejná plechová, nepotřebuju pozlacenou a vykládanou drahokamy skoro za dvacku
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Střešní okno
No, tak 4mm makrolon som tam použil, ale veru to robilo trocha rachot, keď išiel okolo kamión a podobne. Taká z núdze cnosť, ale netieklo nikam. Vyrábať fotmu pre vstrekolis alebo pre lis na plech je úplne mimo cenovo, s tým sa netreba zaoberať. Otec použil kedysi nerezový plech, na ňom bol ten originál plech čo je z vrchu (dá sa pekne odvrtaním bodových zvarov celý ten šíber rozobrať na dve polovice). Vnútri to ale bude chytené tiež a riadne, tak či bude čo zachraňovať.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Já tam mám právě hodně na sračku ten horní plech, hlavně po stranách je shnilý až do té vlnky, kde se ty dva plechy od sebe rozchází. Tudy právě zatíkala voda do střechy a vytíkala dírama u zámků rovnou na přední sedačky
Ovšem ty střechy, co jsem měl možnost koupit, tak na tom nebyly o nic líp. Proto jsem začal zvažovat výrobu repliky..
Ovšem ty střechy, co jsem měl možnost koupit, tak na tom nebyly o nic líp. Proto jsem začal zvažovat výrobu repliky..
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Takže, Mišusova rada, abych si na opravu střechy sehnal klempíře nevyšla - nikdo neměl zájem se toho ujmou - jen samé výmluvy - moc shnilý plech, moc složité tvary, ... Tak jsem to vyřešil poněkud neveteránským způsobem, zato však velmi praktickým
Přikládám návod na levnou a rychlou opravu vyrezlého uchycení zámků střechy, kdyby se to někomu hodilo:
1) pasivace koroze (odrezovač s taninem)
2) penetrace koroze (barva s ředidlem v poměru 1:1)
3) ustavení třetího chybějícího bodu (namontovat na zámek křídlovku, přimontovat zámek na pozici pomocí zbylých úchytů, zajistit křídlovku epoxidem)
4) vyplnění prostoru epoxidovou plastelínou (odmontovat zámek, šroubky vrátit, prohnětat dostatečné množství plastelíny, vycpat celý prostor co se tam vejde)
5) obrobení plastelíny do požadovaného tvaru (pilníkem, šmirglem, Dremelem, prostě co je po ruce)
6) nátěr (plnič, základ, barva)
.
Přikládám návod na levnou a rychlou opravu vyrezlého uchycení zámků střechy, kdyby se to někomu hodilo:
1) pasivace koroze (odrezovač s taninem)
2) penetrace koroze (barva s ředidlem v poměru 1:1)
3) ustavení třetího chybějícího bodu (namontovat na zámek křídlovku, přimontovat zámek na pozici pomocí zbylých úchytů, zajistit křídlovku epoxidem)
4) vyplnění prostoru epoxidovou plastelínou (odmontovat zámek, šroubky vrátit, prohnětat dostatečné množství plastelíny, vycpat celý prostor co se tam vejde)
5) obrobení plastelíny do požadovaného tvaru (pilníkem, šmirglem, Dremelem, prostě co je po ruce)
6) nátěr (plnič, základ, barva)
.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Střešní okno
Nepopraská to? Já teda s tou epoxidovou plastelínou zas takové zkušenosti nemám, už jsem to viděl doporučovat na více věcí... ale před lety jsem tím lepil nějaký sušák v koupelně v pronajatém bytě a vždycky mi to po čase nakonec prasklo
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Střešní okno
Jako vyloženě na lepení dvou předmětů k sobě jsem ji zatím nezkoušel (to používám normální epoxidy), spíš jen na vyplnění nerovností. Těch plastelín je více typů - já teď používám Alteco (prodává ji většina hobbymarketů a obchodů s barvami). Ta je dvouválečková, míchá se v poměru 1:1 a lepí hrozným způsobem už i při hnětení na rukavice/ruce Drží ale výborně na všem, dobře se vrtá i brousí. Problém je akorát v dlouhé době tuhnutí - nic na rychlé opravy - dá se obrábět nejdřív až tak po 24hodinách..
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Střešní okno
Já tím tenkrát udělal takový obal úplně kolem dokola té prasklé části. Na tom materiálu to celkem drželo a i pohromadě to jako vydrželo x měsíců, ale stejně nakonec praskla Značku už si nepamatuju, ale byl to taky váleček, který se ukrojil a prohnětal.
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 419
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Střešní okno
'Plastelínou" Loctite (nevím přesně označení, mám ji dlouho a na eshopech nevidím) jsem lepil olejovou vanu, držela přes 2 roky, než zůstala na pařezu D - tedy základem je dobře odmastit!
A asi 4 roky zpátky jsem tím lepil prasklou vodní trubku od motoru ke chladiči, a to tam drží dodnes. Jinak jak bylo řečeno, na slepení a držení 2 kusů k sobě to není, ani ty pasty a podobně, ale na něco namatlat, zatvrdnout a pohoda, pak se nechají i řezat závity,... s tím mám bohaté zkušenosti.
A asi 4 roky zpátky jsem tím lepil prasklou vodní trubku od motoru ke chladiči, a to tam drží dodnes. Jinak jak bylo řečeno, na slepení a držení 2 kusů k sobě to není, ani ty pasty a podobně, ale na něco namatlat, zatvrdnout a pohoda, pak se nechají i řezat závity,... s tím mám bohaté zkušenosti.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996