ŠÁLY
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak jsem je konečně po dlouhém vybírání koupil hlavní, ojniční ložiska a pístní kroužky.Cena jak je vidět je neobyčejně příznivá.
hlavní
ojniční
a pístní kroužky
K.
hlavní
ojniční
a pístní kroužky
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne sob zář 30, 2006 4:24 pm, celkem upraveno 5 x.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak kolik nevím ,ale... na obale ložisek je "Made in Japan" a u kroužků je "Made by Goetze" což si vykládám jako vyrobeno pro Goetze je to zakoupeno u KS MOTOR. Takže s kvalitou si starost nedělám.A ta cena je oproti jiným nabídkám 1/4 a možná 1/5! Co víc bych si moh přát./ O výrobce tu asi vůbec nejde,to jen prodejci skoušejí co jim ruka trhu dovolí a jakou špónu můžou zatnout/ Moje cena je hned od dovozce.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Koukam ze vsichni resime podobne problemy. Tak jsem zvedav jak to dopadne.
Karle, dozvedel jsem se neco o problemech s vybrusy - jesli tomu dobre rozumim oj se musi zrejme kuli opotrebovni obrousit a pak kdyz se tam dava nahradni lozisko, musi mit jiny rozmer nez puvodni original. Jak jsou na tom tyhle kusy?
Karle, dozvedel jsem se neco o problemech s vybrusy - jesli tomu dobre rozumim oj se musi zrejme kuli opotrebovni obrousit a pak kdyz se tam dava nahradni lozisko, musi mit jiny rozmer nez puvodni original. Jak jsou na tom tyhle kusy?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ano,jsou "výbrusové" rozměry dle výrobce o + 0,2mm,nejběžnější +0,25 i 0,4mm .To je při základním rozměru například 78mm a 1.výbrus válce je průměr 78,25mm.K tomutu rozměru se musí použít větší písty 78,25.A přebrousit válce na výbrusový rozměr/zvětšit/ např 78,28.
Podobně je tomu s klikovou hřídelí - obrousit na daný opravárenský průměr a použít k tomu patřičně větší ložiska.
Já budu u sebe vycházet z toho, že motor dopsud "chodil" a tak není klikovka poškozená "zadřením", ložiska použiji původního rozměru,též písty,to vyměním jen pístní kroužky a pochopitelně "gufera" co těsní dříky ventilů v hlavě ,případně když budou velké vůle na vodítkách vetilů tak vodítka.Ceklová 100%GO motoru se asi k časové ceně celého auta nevyplatí.A dle odhadů by se mohla vyšplhat na 15-30 000Kč.
K.
Podobně je tomu s klikovou hřídelí - obrousit na daný opravárenský průměr a použít k tomu patřičně větší ložiska.
Já budu u sebe vycházet z toho, že motor dopsud "chodil" a tak není klikovka poškozená "zadřením", ložiska použiji původního rozměru,též písty,to vyměním jen pístní kroužky a pochopitelně "gufera" co těsní dříky ventilů v hlavě ,případně když budou velké vůle na vodítkách vetilů tak vodítka.Ceklová 100%GO motoru se asi k časové ceně celého auta nevyplatí.A dle odhadů by se mohla vyšplhat na 15-30 000Kč.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
V mem pripade je v pytli lozisko, klikovka ma pry taky dost, prave od spatneho loziska. Valce jsou naproti tomu OK, bude stacit vymena krouzku. Udajne je znacne vytahany i jakysi vnitrni hnaci retez (klikovka-prevodovka?). Vzhledem k tomu, ze nevim jake jine auto bych si koupil, protoze libero mi vyhovuje, pujdu do opravy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To kdyby nekdo vedel.. na tachometru je ted neco pres 21000, ale protoze Libera maji jen petimistny tachometr, bude to nejspis 121000. Driv bylo pouzivano jako firemni auto, takze o tom kolik ma nalitano si moc iluze nedelam. Do s tim vyvedlo "dovozce" to taky netusim. Vsechno muze byt jinak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Existuje jedna metoda, jak to zjistit.Ale musí hlava dolu. Pak nehtem, nebo nějakým drábkem zkusíš, o kolik ubylo hmoty válce těsně nahoře oproti tak 5mm níže.Je-li tento "úbytek" takto znát, bude mít motor už přez 150 tis. a chce výbrus.A když výbrus, tak nové písty, kroužky, přebroušení kliky a nové šály (samozřejmě podle výbrusu).To, že to chce i pístní čepy, kliku znova zvážit, nemluvě.A taky GO hlavy (sedla a ventily), rozvody a dalších spoustu věcí, které než seženeš, tak se dlouho nepovozíš. Tím chci říci, že bych s tím motorem jezdil ( a dolejval olej)do doby, než bych sehnal motor jiný. Mám pocit, že pořádná generálka bude secsakramensky mastná a zvaž, na kolik si Libero ted´ceníš. 60-70tis.? ZVEDNE SE JEHO PRODEJNÍ CENA PO GO motoru na sto? Asi ne.Ale třeba má pro tebe "jinou" hodnotu a půjdeš do toho. Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. Dědek
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
No a za kolik seženeš jinej motor do nového libera o kterém je řeč Tím chci říct motor v takovém stavu, aby se ti ta práce vyplatila. Když za něco bude stát, tak za něj prodávající bude chtít taky "šišku" a stejně nemáš žádnou záruku že je lepší než ten dosavadní. Protože pojízdný a pojízdný je někdy rozdíl a co si neuděláš to nemášdědek píše:.... Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. ..
Tady souhlasím s Karlem a jeho postupem. Švadlenka mi motor poslechl, protůroval a řekl že má ještě čas
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
U svého prvního Libera jsem taky řešil problém jestli generálku nebo koupit motor a nakonec z toho vzešlo celé jiné auto na přestavbu. Dobrých jetých motorů za dobrou cenu je v našich krajích asi stejně jako volně žijících bílých nosorožců a z dovozu vycházel na skoro stejné peníze jako celé dobré auto. Na GO jsem tenkrát nevěděl o jiném zdroji dílů než originál a to jen rozpočet na materiál lezl přes 30 tisíc (písty, kroužky, šály, ventily, řetěz, řemen, těsnění). S dnes dostupnými možnostmi je generálka za hubičku a jestli je auto jinak v pořádku, je to rozumnější než koupit "zaručeně dobrej" motor a za rok stát před stejným problémem.
Řetěz je pohon vyvažovací hřídele a údajně naprosto dokonale pasuje z Fabie 1.2 ..... mimochodem ten zázračný škodovácký tříválec pro třetí ticíciletí je móóc podobný motoru z těch našich autíčekjakysi vnitrni hnaci retez
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Ten řetěz kromě vyvažovacího hřídele žene ještě olejové a vodní čerpadlo. Kdysi jsem ho sháněl u obchodníků s řetězy a byl to i pro ně problém ten rozměr opatřit. Když už má někdo otevřený motor, určitě se vyplatí vyměnit i ucpávku vodního čerpadla. Dělat to na udělaném autě je šílené harakiri.
Martin.
Martin.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem konecne videl vnitrek na vlastni oci.. ale bylo malo casu takze jen co jsem zkouknul (bez fotek ) tak ty pistni krouzky byly fakt uz uplne vypaleny, na hlavach valcu pripeceny olej.
Problem s retezem je jeste o neco slozitejsi - retez beha kolem jakehosi stredoveho dilu, do nej byly ovsem volnym retezem uplne vybrouseny kolejnice.
Co se tyce klikove hridele, tak problem s opotrebovanim sal a lozisek je udajne zpusoben tim, ze odporoucenim se pistnich krouzku a jeste jakehosi tesneni, dojde k poklesu tlaku oleje kolem kllikovky a ta se pak nedostatecne maze.
To je tak to, co jsem laicky vyrozumel.
Pro Liberecaky: pokud se na to chcete podivat muzete se stavit ve VJCars ale at to tam zustane cely!
Problem s retezem je jeste o neco slozitejsi - retez beha kolem jakehosi stredoveho dilu, do nej byly ovsem volnym retezem uplne vybrouseny kolejnice.
Co se tyce klikove hridele, tak problem s opotrebovanim sal a lozisek je udajne zpusoben tim, ze odporoucenim se pistnich krouzku a jeste jakehosi tesneni, dojde k poklesu tlaku oleje kolem kllikovky a ta se pak nedostatecne maze.
To je tak to, co jsem laicky vyrozumel.
Pro Liberecaky: pokud se na to chcete podivat muzete se stavit ve VJCars ale at to tam zustane cely!
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální