Stránka 1 z 2
trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: úte říj 21, 2008 8:38 pm
od Lubomír
Na klapke karburátora je nejaký senzor na trotlov, pomôže mi niekto pochopiť načo je dobrý, ako sa správne nastavuje a ako sa prejavuje, ak nie je správne nastavený?

Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: stř říj 22, 2008 7:48 am
od Karel
Lubomír píše:Na klapke karburátora je nejaký senzor na
Zde je kontakt " AB " a řídící jednotka získává informaci o poloze škrtící klapky.
K.

Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: pát říj 24, 2008 9:34 pm
od Lubomír
Díky, uvažujem takto: v prípade zopnutia (lebo vnútri je iba kontakt) si riadiaca jednotka myslí, že chcem zrýchlovať = dávkuje palivo podla iných parametrov,
ak je kontakt rozpojený, teda noha z plynu, ale otáčky motora sú vyššie, tak asi budem brzdiť motorom = prívod paliva stop. Dobrá úvaha?
Ale je to uhlovo nastavitelné, teda nastavujem rozhodovací bod prechodu na volnobeh / brzdenie motorom, súhlasí?
ak nastavím zopnutie uhlovo omnoho neskôr ako je "bez plynu" šetrím viac paliva? - tzn. viac brzdím motorom, kedy je spotreba paliva =0, prechody na volnobeh sú strmšie? (možnost strelby do výfuku vinou neskoro uzatváraného prívodu paliva pri ubraní a brzdení dolu kopcom? A aká je asi správna hodnota uhlu zopnutia? - od oka dobrý? - ak to odmontujem, bude treba znova niečo nastaviť? Riešil to už niekto?
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: sob říj 25, 2008 10:36 am
od Karel
Lubomír píše:riadiaca jednotka myslí....
Tolik inteligence až tak ŘJ nemá, tento kontakt
asi slouží pro ovádání el. ventilu odvádění benzínových par z nádobky s uhlím zpět do sacího potrubí.

- kontakt.jpg (125.03 KiB) Zobrazeno 17512 x
K.

Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 7:34 am
od covex
Zaujalo me, ze si nejak nastavoval throttle sensor. Jak se to dela?
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 8:58 am
od Karel
covex píše:Zaujalo me, ze si nejak nastavoval throttle sensor. Jak se to dela?
Onen senzor obsahuje jenom dvojici kontaktů /A + B/ a pochopitelně přívod.
Jeho funkce je "asi" tato : při zavřené klapce na volnoběh je připojen kontakt "A",
a při zcela otevřené je připojen zase kontakt "B".
Toto slouží nejspíš pro ovládání zpětné cirkulace zkondenzovaných benzínových par.
K.

Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 10:57 am
od covex
Prave ze jsem na nej koukal. U meho sensoru jsou tri draty, ale jen dva pripojene (modry/nejspodnejsi je ucvaknuty, nevim zda to tak je original - muzete mi prosim nekdo overit u sebe zda maji byt pripojeny vsechny tri draty?). Sensor jsem vyfotil, neb jeho mechanickou podstatou jsem byl ponekud prekvapen.
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 12:06 pm
od Karel
"
covex píše:Prave ze jsem na nej koukal.
V pohledu je to "E9" Regelklappen-Salter a připojení 3 dráty.

- E9.JPG (136.82 KiB) Zobrazeno 17272 x
A v "elektrice" je to taky.

- Dr.JPG (175.9 KiB) Zobrazeno 17272 x
K.

Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 2:07 pm
od covex
Diky. Pripajeno. Nic se nerozsvitilo ani nezhaslo tak uvidime..
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 2:50 pm
od Lubomír
Ale pýtal si sa , jak som to nastavoval trotlovský senzor, tak teda vlastne iba v rámci toho okienka tým horným šroubíkom - aby spínal ten druhý kontakt len čo sa dotknem pedálu plynu - je to ale iba pokusné, čo to bude robiť - vlastne som doteraz ani nepoznal funkciu teho trotla - esli teda má odvzdušňovať nejaké výpary, tak ich odvzdušňuje asi len čo sa dotknem plynu - je fakt, že oproti "staršímu" má teda "novší" hodne dobrý spodek otáček, nechá sa trápiť aj na nižších otáčkach bez protestov - a pravidelne ťahá, aj zrýchluje.
Ale to by mohlo znamenať, že ten, kdo nastaví spínanie na vyššie uhly polohy klapky robí niečo zle? - aká má byť správna poloha? - je to niekde v reparaturhandbuchu uvedené? - (mám zatial zdarne preštudovaný iba handbuch na starší...)
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 3:38 pm
od covex
Hledam to uz asi dve hodiny.
1. je zmatek v pojmech, vetsinou je to ale Drosselklappenschalter, coz jesli to dobre prekladam je klapka plynoveho pedalu, coz by taky odpovidalo tabulce zavad na tomto sensoru
Schlechte Beschleunigung/Verzogerung - spatne zrychlovani/zpomalovani
Motor kehrt nicht zur Leehralaufdrehzahl zuruck - motor se nevraci do volnobeznych otacek
2. nenasel jsem o nejakem nastavovani tohoto sensoru ani radek, vsude se jen odpojuje konektor
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 3:53 pm
od covex
Nasel jsem obecny clanek popisujici existenti tri typu throttle sensoru
http://www.automedia.com/Throttle_Posit ... 040701ts/1
A to spinacovy typ, potenciometr a kombinovany. U Libera bych to typl na spinacovy, ale zatim jsem to nemeril. V interpretaci nastaveni ovsem nemam jeste porad jasno, protoze preci jen cizojazycna terminologie ponekud znesnadnuje pochopeni.
NIcmene vypada to, ze spinacovy typ slouzi pouze k detekci dvou stavu, ktere se musi nastavovat zaroven s lankem plynoveho pedalu a detekuji pouze uplne povoleny plyn (tedy vicemene volnobeh, uzavrenou klapku plynoveho pedalu) a plne seslapnuty plyn, tedy (WOT - wide open throttle, alias full throttle). V takovem pripade by asi Lubomire tvoje nastaveni nebylo spravne.
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 7:29 pm
od Lubomír
no, vypadá to, že by fakt mal dávať signál prvý ON na volnobehu - to mám správne - ten druhý ON až pri plnom plyne, tak to mám špatne, no, hokus pokus sa mení na vedu...( - mohlo by to mať spojenie s pozorovaným pretlakom v nádrži? (odvetranie od druhého ON? ) to iba špekulujem, načo by ten signál mohol slúžiť regulácii - a ak to funguje aj po odstrihnutí kábla...
Re: Lubomírov autopark
Napsal: úte zář 15, 2009 7:34 pm
od covex
Jo, nejasnosti v tom jsou - predevsim k cemu ta informace v ECU slouzi - i kdyz Karel nejake vyuziti naznacoval, neprijde mi to prilis jasne.
Ja jsem mel odstrihnuty spodni drat - tedy podle me informace o volnobehu, protoze prostredni a spodni kontakt jsou pri povolenem pedalu sepnute - aspon u me.
Re: Lubomírov autopark
Napsal: stř zář 16, 2009 6:30 am
od peple
Lubo - pokud ti to teď jezdí za tu zázračnou spotřebu, tak bych nějakou dobu víko motoru neodšroubovával...
Trotl sem trotl tam

Re: Lubomírov autopark
Napsal: stř zář 16, 2009 7:45 pm
od Lubomír
Súhlasím, taky sa motor pomalucky mení znovu na hrudu sajrajtu okolo cesty

ale na žiadne nastavovačky som odvtedy nesiahal
- po naštartovaní to samo pridá plyn, a o chvílku sa ukludní na volnobehu,aj zohriaty motor to robí tak, ale to robilo aj staršie, je tam na to taká zvláštna podtlaková vecička, na novšom je to určite elektronicky riadené, ale prečo aj v teplom stave - že by kecal snímač teploty sa mi nevidí, lebo spotreba na to nepoukazuje.
Re: Lubomírov autopark
Napsal: čtv zář 17, 2009 11:24 am
od Tuti
Lubomír píše: po naštartovaní to samo pridá plyn, a o chvílku sa ukludní na volnobehu,aj zohriaty motor to robí tak, ale to robilo aj staršie, je tam na to taká zvláštna podtlaková vecička, na novšom je to určite elektronicky riadené, ale prečo aj v teplom stave
Kdo ví - třeba je to právě tím odvětráním nádobky s aktivním uhlím .. během stání se do ní nějaké páry nychytají a pak po nastartování je zase motor natáhne do sání, takže chvilku dostává o to bohatší směs.
Re: Lubomírov autopark
Napsal: čtv zář 17, 2009 7:21 pm
od Lubomír
Súhlasím, takéto vysvetlenie má dobrú logiku, až to bude niekto čítať, kto to vie, určite nás upozorní, zatial to budem považovať za štandartný stav

P.S. toto krátke pojednání na tému s trottlesenzorom navrhujem Adminovi presunúť do vlákna , kde sa o trottlesenzore už rozprávalo (v oddelení dotazy na mladší)- bude to asi potom komplet zozbieraná informácia - a o to nám ide tiež.
Lubomír
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: pát zář 18, 2009 6:31 am
od peple
Rozkaz splněn - přesunuto

Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Napsal: pát zář 18, 2009 7:03 pm
od Lubomír
Díky, mám z toho taký lepší pocit...