Stránka 1 z 2
motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 3:58 pm
od Kočí
Zdravím všechy.Moje Libero se zase rozhodlo že nebude jezdit a tak prosím o radu jak mu domluvit. Začnu od začátku ať je představa, nejprve auto začalo mít větší hlad,cca 12/100km.Myslel jsem "bo zima",ale pak i přes 16l.a víc. Začal se motor dusit a svíčky byly mokré.Momentálně jde motor jen za studena a né dobře.Chtěl jsem se zeptat,co všechno reguluje množství paliva.
Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 4:32 pm
od Karel
V podstatě může být, /
ale jak jistě všichni víme nemusí / závada :
4 - snímač teploty nasávaného vzduchu
5 - snímač teploty vody
6 - snímač podtlaku
7 - lambdasonda
tipnul bych si č.5, pak č.4 a nakonec č.6

- zení motoru.JPG (144.16 KiB) Zobrazeno 17670 x
K.

Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 5:11 pm
od Kočí
Děkuji za pomoc. Nicméně tyhle součástky jsem už všechny vyměnil. Ještě jsem vyměnil celé sání,bypas,vstříkovací rampu,řídicí jednotku,svíčky,kabely rozdělovač,lamdu,indukční cívku,(ty elektosoučástky jsem měnil jako první,protože se zasíraly svíčky,a já myslel že je problém v elektrice) Ještě pro upřesnění,přechlastává se to i na Lpg i benzín( Lpg je řizené,ale jen do sání)
Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 5:22 pm
od Karel
Kočí píše:( Lpg je řizené,ale jen do sání)
Tedy "mixer" nad karburátorem ? tomu nerozumím, jeli to stříkačka tak nějaký sekvenční plnění, nebo vstřik? čím se tedy řídí na plyn bohatost? snad nějakým přídavným /emulátorem/?
Móóc hezkýýý
Ještě bych skusmo odpojil filtr vzduchu přímo u připojení ke škrtící klapce.
K.

Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 5:41 pm
od Kočí
Filtr jsem taky zkusil dopojit(vyndal jsem krátkou hadici mezi filtrem a klapkou) Plynový mix je právě v té spojovací hadici.
Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 5:45 pm
od Kočí
Jo a plyn má svoji řidící jednotku,alespoň tak jsem to pochopil v servise kde mi ho montovali.
Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 8:05 pm
od dědek
Ztratil-li motor výkon, nebo postupně ztrácí dál , je třeba zkusit "tlaky" (kompresi) . Je tu i možnost zapečených kroužků , upáleného kus ventilu a stejně tak i přidřeného některého pístu. Píšeš, že jsi vyměnil snad kompletní "přípravu" směsi a tak bych hledal závadu tady. Dědek
Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 18, 2009 11:01 pm
od Kočí
Tlaky jsem už taky měřil a jsou 12,1-12,3-12,2 (nevím kolik mají být,ale jsou asi trošku větší protože byla asi před rokem srovnána hlava a zabroušeny ventyly.Najeto za ten rok je asi 32tis. km) A ještě jsem kontroloval nadstavení rozvodů. Jestli někoho ještě cokoli napadne,dejte vědět,budu vděčný za jakoukoli radu.
Re: motor se přechlastává
Napsal: pon led 19, 2009 8:11 am
od Karel
Pokračoval bych kontrolou funkce čidla teploty vody. Toto má na starosti i funkci jakéhosi sytiče. Bude-li vedení k řídící jednotce poškozené tak
ŘJ nemá informaci o teplotě a dávkuje bohatou směs, jak píšeš.
Řešil jsem podobné, ale chudou směs :
viewtopic.php?f=2&t=875
A ještě teoreticky- neovlivňuje zásah do el. jenom dodatečná montáž plynu. Tím, že přepneš BE-LPG jen uzavřeš, a otevřeš ventily. A připojení řízení plynu k původní Řj zůstane.
K.

Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 8:50 am
od Mirek
Ahoj. Včera jsem řešil stejnej problém, vezl jsem autobus z stk, se studeným motorem docela jel, sem tam se cukal, ale jak se trochu ohřál, začal cukat víc, málo otáček, chcípal a benzín mizel celkem rychle. Svíčky byly fest zasviněný a diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad). Po prozkoumání motoru a okolí jsem objevil závadu, a tou byla uhnilá hadička od ventilu z třetího obrázku Karlova příspěvku. Po nainštalování nový hadičky bus vrčí jako novej.
Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 10:39 am
od Karel
Mirek píše: diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad).
Ahoj. Fakt dobrý. Skus popsat podrobný popis, a postup diagnostiky.
K.

Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 11:00 am
od Mirek
Pod přístrojovkou, vpravo od tyče řízení (kousek nad pedálama) je svazek nezapojenejch kabelů, na diagnostiku by měly bejt dva černý s nejmenším konektorem. (je o tom zmínka i v pdf manuálu) Tyhle dva spojím a otočím klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, nemělo by se při tom startovat! Teď budou všechny svítit jako vždycky, jenom "check engine" bude při závadě blikat. Číselnej kód závady se vyčte z blikání - delší bliknutí (cca 1.2s) znamená 10 a krátký bliknutí (cca 0.2s) znamená 1, podle toho, kolikrát a jak problikne se sečte číslo a podle něj už se hledá v tabulkách závad. (několik tabulek jsem našel i tady na fóru). Ještě jsem našel zmínku ohledně mazání závad, asi z řídící jednotky, ale s tím už jsem neexperimentoval. (různý kombinace spojení konektorů a zapnutí klíčem)
Konkrétně mě check engine probliklo 5x dlouze a 4x krátce = kód závady 54
Snad je to správnej návod, nerad bych radil nějaký blbosti.

Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 1:27 pm
od dědek
Z logiky věci by mělo být pokud "check" nebliká vůbec závada není žádná. Přesněji závada, registrovaná ŘJ. Je to tak? Dědek
Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 3:14 pm
od Mirek
Jak jsem psal na konci, ještě byla v návodu zmínka o mazání chyb z řj, potom by check engine nejspíš nemělo blikat.
Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 7:55 pm
od covex
To je poprve co ctu srozumitelny navod jak diagnostiku provest. Vzdycky jsem videl jen kody.. nemuzes ty konektory vyfotit at je to jasny ktery to jsou?
Re: motor se přechlastává
Napsal: čtv led 22, 2009 8:16 pm
od Mirek
No proč ne, jestli si vzpomenu, zítra to nafotím.
Re: motor se přechlastává
Napsal: pát led 23, 2009 6:04 pm
od Mirek
Tak přidávám foto konektorů.

Re: motor se přechlastává
Napsal: pát led 23, 2009 6:34 pm
od dědek
Jsou to vlastně jediný konektory, který jde dohromady spojit. Před časem jsem taky měl dojem , že jsou "omylem" rozpojené a tak jsem je spojil. Jediný efekt, který to mělo, bylo to, že svítilo stále ono známé"check" . Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard, myslím ale , že jsem nebyl první ani poslední , kdo to udělal když to přímo ke spojení vybízí. Teď už jen zjistit, jak použít i ty ostatní konektory. Dědek
Re: motor se přechlastává
Napsal: sob led 24, 2009 9:25 am
od Karel
dědek píše:Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard
Jistě, že je to hazard, když slušně řečeno spojuješ něco, a nevíš co se stane. To je jako když hraješ karty, a bereš další, taky nevíš co bude dál...
K.

Re: motor se přechlastává
Napsal: ned led 25, 2009 12:23 am
od ix
ty zelený by šly taky spojit, copaxe asi stane?
