Teple nestartuje

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Hm, tak to se obavam, ze to tou civkou nakonec nebude. Navic se obavam, ze nazinkovana uz prezije zbytek auta...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1946
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od Mis.us »

Měl jsem ji na autě, za rok byla rezavá. Ten co máš ty, je z lanovky co jsi měl tenkrát pujčenou. Jediný co se s nim naposled dělalo byly nový futra ložisek a měněná cívka. Pokud chceš zpátky ten co jsi tam měl tak neni problém, jen má téměř přehnilej kabel od cívky k uhlíkům a je to hrouda rzi, na repas :wink: Originál cívka je taky zinkovaná ,ale ještě stříklá černou barvou.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od Tuti »

Kdybys Covexi chtěl startér půjčit, mám jeden k dispozici - měl by být plně funkční. Pak mám ještě jeden co je buhví z čeho, příruba je jiná, ale tělo motoru a cívka vypadají přesně jako na tom z Libera, takže by možná posloužil jako zdroj dílů.

Ale jestli tvůj startér mimo auto maká, určitě bych ještě jednou zkontroloval celou cestu silové elektriky - jak plus, tak i kostru,
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Rano zmrzle auto a zas to nenastartovalo, jenze to nemam cas se v tom hrabat... potvora. A cely vikend startovani bez problemu - kdyz jsem mel cas se s tim zabyvat. Predelal jsem i plusovou svorku na baterce u toho tlusteho kabelu - neverim moc, ze samotnemu kabelu neco je, u starteru je podle me svorka uz predelana od Misuse. Minus na karoserii mam uz predelany na stejne tlusty kabel. Zemeni jsem zkousel jeste posilit startovacim kabelem, jenze v te dobe to fungovalo, takze jsem se nic nedozvedel, napeti normalne 10.8V pri startovani s i bez.

Diky za nabidku testovaciho starteru, Vojta mi uz jeden nabizel, pry repasovany jeste od Karla, tak zkusim asi ten. Pokud to pujde, tak zkusim nechat repasovat jeste motor starteru..., jinak natahnu jeste zemeni co tu mam 6mm2 postribrena med 1000V/70A od baterky k motoru. Vic uz me nepada.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od Tuti »

Asi by stálo za to vytáhnout si do kabiny kablíky od výstupní svorky cívky startéru a z kostry (přímo z motoru) a při startování sledovat napětí. Když tam bude aspoň nějakých 10 V a startér nebude točit, musí být problém v motoru startéru. Když napětí na startéru bude padat dolů, využiješ ty samé kablíky ke změření úbytku napětí na vedeních.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Dneska rano jsem si "privstal" a jeste za zmrzla trapil starter - zkratovani nepomuze, starter proste netoci. Meril jsem i napeti po sepnuti zapalovani a na kabliku smerem k motoru starteru nabehne z 0V jen 0.6V misto cca 10-12V, na starteru je normalne 12+V, resp. po sepnuti zapalovani 11.4V. Moc to nechapu jak je to mozne - normalne by to zase ukazovalo na vadnou civku, ale ta je nova.

Jakmile venku vylezla teplota, tak zase startoval normalne, na motoru starteru se objevi po sepnuti civky 10+V.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od Tuti »

Jestli tomu dobře rozumím, tak těch 0,6V je napětí na motoru startéru (de fakto na uhlíkách) .. to pak opravdu ukazuje na chybu v přívodu. Kdyby ke startéru šla šťáva, při prozkratování svorek by se musel točit i kdyby byla špatná cívka. Takže pokračuj v měření a zjisti, jestli ten úbytek napětí je na plusu nebo na kostře. Nedá se vyloučit ani problém na plusu od baterky někde uprostřed, kdyby se na něm někdy dávno porušila izolace, sůl ho mohla přehlodat. A možná může být na vině i baterka, tomu by nasvědčovala ta choulostivost na zimu. Co dělají při startování kontrolky?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Asi jsem to nenapsal uplne dobre. Na + privodu civky od baterky je behem sepnuteho zapalovani 11.4V, na spinacim kontaktu od zapalovani je 11.4V, na druhem polu civky, kde ma byt po jejim sepnuti taktez 11.4V aby se zacal tocit motor starteru je jen 0.6V. Je to tedy jako kdyby v civce byl delic, s tak velkym odporem, ktery na odporu starteru udela jen +0.6V. Jeste me napada, ze kdyby se na zem nejak dostalo 10.8V tak pak namerim tech 0.6V rozdil.

Problem je v tom, ze me to delalo kdykoli, v podstate nezavisle na teplote, i kdyz zajimave je, ze to zacalo delat hlavne kdyz bylo auto teple. Proto jsem to zacal rozebirat v tomto tematu. Aktualne jsem jen schopen navodit to lip kdyz je zima.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od Tuti »

Jasně, ale měřil jsi napětí na vstupní svorce cívky taky během startování ? (Nebo případně napětí mezi svorkama cívky při startování?) Ten "dělič" může být kdekoliv v přívodu od baterky, i v kostře. Naprázdno naměříš těch 11,4 a při zátěži pak bude 0,6 i před cívkou.
Ostatně těch 11,4 V mi přijde docela málo, jenom se samotným zapnutým zapalováním by baterka měla držet víc.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

11.4 je sepnuta civka ve starteru a vysunuta osa starteru, meril jsem to i na jinem zdroji, kdyz jsem to mel venku a ta civka si bere docela dost sama o sobe - jak nova tak stara. Dal jsem do auta starter od Vojty tak uvidim, zda se neco zmeni.
JInak jsem meril i behem funkcniho startovani napeti poklesne na 10.8V a je na vsech kontaktech civky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

S Vojtovim starterem to startuje uplne bez problemu a bez zavahani i po ranu. Takze me ceka jeste zrepasovat ten motor ve starteru...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Mam starter zpet z "repasu" a podle slov ze servisu motor byl uz tak slaby, ze to sice na stole tocilo, ale se zatezi to melo velke problemy. Takze vymena rotoru za 1000,-. Ted to startuje naprosto briskne s jasanim jeste poseckam.

Kdyby mel nekdo zajem, mam tu volnou zanovni civku do starteru :).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od dědek »

Tak to vypadá, že už byly vypálený přechody sběrací kroužek a po zahřátí to jakžtakž fungovalo, ale studený ne. No litr za rotor je dobrá cena. Teď už tě startér přežije. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Jen pro ilustraci fotka rotoru. Auto ted startuje opravdu vyrazne svizneji, tak uvidim....
Photo0259.jpg
Photo0259.jpg (688.47 KiB) Zobrazeno 26086 x
Vojtovi timto dekuji za zapujceni jeho starteru na otestovani!
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Dnesni zmrzly start naprosto bez problemu... tak snad vyreseno.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od lubson »

Zdravím covexe a mám na něj prosbu: kde ti udělali ten repas startéru - tu výměnu rotoru za tu 1000,- ? Mám totiž asi podobný problém ... za tepla startuje celkem ještě únosně (ale už to není žádný fofr), ale za studena už se jen převaluje a odběr proudu a pokles napětí v palubní síti při startování je značný i se 2 paralelně připojenými akumulátory. Je to problém, který se pozvolna rok za rokem postupně zhoršoval. V kabelech (jsou měněné za "tlustá hovada" a ještě i zdvojené) ani v baterce to není, když baterku přehodím do RAV4 s 2-litrovým VVTI, s tímto motorem startuje RAVka skoro s 2 x vyššími otáčkami jak v liberu za tepla. Skoro mi to připadá, jako kdyby startér měl nějaké mezizávitové zkraty, což by jednak snižovalo část jeho výkonu i částečně fungovalo jako magnetická brzda, nevím. Nebo pokud by ještě byla možnost zápůjčky toho výše zmíněného funkčního startéru na vyzkoušení, moc by mi to pomohlo na odhalení příčiny. Moc díky za jakoukoliv informaci, ahoj lubson
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Je to tahle firma: http://www.alternatorystartery.cz/

V Liberci maji jen sbernu/prodejnu, vozi to do Prahy (6), tak to mas kousek.

PS: Startuji stale bez problemu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od lubson »

Děkuji moc za kontakt, nakonec jsem to vyřešil koupí uplně nového startéru HERTH+BUSS JAKOPARTS za 3100,- Kč a udělal jsem dobře, startér otáčí motorem neskutečně rychle, takovéto startovací otáčky už dlouhá léta nepamatuji a to jsem se celá léta domníval, že mám stále zdravý Subaru startér. Zároveň nedochází i tak velkému poklesu napětí při startování jako s původním startérem a autorádio se mi při startování neodmlčuje. Díky slevě 41% nákup nového startéru nebyl až tak nebyl "bolestivý" :wink: .
Ještě jsem neměl čas prozkoušet startování při téměř vybité baterce, tak snad také na toto dojde. :D .
Jinak v technických datech tohoto nového startéru píšou, že má výkon 800 W, což by při napětí při poklesu na 8 V měl odebírat jen 100 A, což se vracím jen k původním měřením "dědka", který uváděl startovací proudy "za tepla" 180 A a "za studena" 260 A .... tak nevím, zda až takové prody tímto novým startérem tečou, nemám to jak teď změřit .... ale to by musel ten startér mít mnohem větší výkon na takovýto odběr. Každopádně v novém startéru je něco jinak a je to sakra znát :D
Obrázek
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2485
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od covex »

Pokud ma vykon 800W tak prikon musi byt jeste vyssi - nezapomen na ztraty. ;)

Jinak me se otacky taky zvedli s novym rotorem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Teple nestartuje

Příspěvek od dědek »

Baterka není ideální zdroj (z hlediska elektrotechniky) tedy má nějaký vnitřní odpor ( R+,Xl+ XC) k tomu přechodáky na spojích (i když malé tak do O.5 Ohm) ale jsou a to všechno způsobuje , že na svorkách startéru( ten má v sobě dalši kontakty) způsobí , že tam naměříš třeba těch 8V . To kolik ampér teče startérem je v závilsosti na strarovacím proudu uvedeným i na baterii ( odhadem v Liberu 300 až 400 A podle typu a výrobce) To jak točí startér motorem závisí i na dalších faktorech opotřebení startéru, mechanickému odporu otáčení atd. Jinak ta cena je naprosto fantastická. Jinde by startér stál i devět tisíc. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Odpovědět