Stránka 1 z 1
Motor - ztráta komprese
Napsal: pon kvě 30, 2011 10:13 pm
od Kounect
Ahoj všichni, prosím o radu, pročetl jsem zde trochu fórum a našel, že Libera trpí na motor, něco obdobného mne potkalo také, ale naděje umírá poslední, tak se zeptám, co zkusit hledat - auto normálně jelo bez problémů jelo, najednou začalo ztrácet výkon = podřadit, pořád zpomaluje až je to neúnosné, vyřadím a motor chcípne. Nerozsvítilo se mazání, nebyl přehřátý a nic v něm nemlátilo, nerachtalo. Nyní se protáčí na startér asi tak jako by měl vymontované svíčky. Nepotkal někdo něco podobného? Co začít hledat? Kde by mohla být zrada? Díky moc předem.
Honza
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte kvě 31, 2011 5:14 pm
od Pidy
Možná zamáznutý kroužky, ale jinak by to ctělo změřit tlaky na všech válcích ale myslim, že je to na motor ven

.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte kvě 31, 2011 5:18 pm
od Mis.us
možná že ti přeskočil rozvodovej řemen a potom prasknul...stačí sundat ten plastovej kryt a podivat se pod něj,jestli je řemen v pořádku...sundáš klínovej řemen, spodní řemenici od něj a potom už je na tom černym plastu jenom pár šroubků na desítku ořech s prodlužovákem a ráčnou

Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte kvě 31, 2011 8:29 pm
od Kounect
Díky za zprávy, o víkendu na to mrknu. Otázka zní, když praskne rozvodový řemen, tak potká se to nebo ne? Že by stačilo vyměnit řemen a bylo by hotovo? Nebo to má další škody s tím spojené?
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte kvě 31, 2011 8:44 pm
od Lubomír
Škody nehrozia, už sa tu o tom písalo, že Liberkový motor je geniálne zostrojený, ani trhnutý remeň mu neublíži. Takže tipujem že máš na tom najeto 130 000 -180 000 km, že?
(prvá výmena rozvoďáku, možná i druhá v servisnej knižke, potom už bez, rozvoďák vydrží 80 000 a ide do zaslúženého Liberonebíčka.)
A nezabudni skontrolovať aj upevnenie rozdelovača - raz mi vypadol šroub a rozdelovač vycestoval, Liberko chcípalo bez výkonu, až prsklo a zhaslo docela.
A ešte raz sa mi to stalo na staršom, vodná pumpa dopumpovala, motor sa prehrial, stratil výkon až sa roztavilo víčko rozdelovača. Odtah nevyhnutný, Príčina zvýšenej spotreby oleja cez vyhriate simerinky vodítok ventilov.
Mnoho zdaru s opravou, pochvál sa, čo to bolo! Sme zvedaví.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte kvě 31, 2011 9:47 pm
od Mis.us
když by to byl rozvoďák,tak stačí vyměnit,ale musiš dát ozubený kola na značky/rysky. v tom většim je vyvrtaná dirka ta příde na malinkej výstupek na černym plastovym krytu od rozvodů,ten je zhruba uprostřed mezi šrouby co jsou nejblíž k vejfuku,ta menší u olej. čerpadla se nastavuje podle šipky na hliníku(přepážka karteru) a rysky na ozubenym kole na tom je napsáno R U,dávej pozor,ať se ti rozvodák neposune o zub,protože tim jak ho šponuješ se u vačky kolo posune aniž bys chtěl a auto potom sice jede,ale je líný!tsakže dávej bacha aby byly rysky opravdu přesně,určitě to vychytáš...
ps.je dobrý vyndat svíčky při tom nastovování kliky,vačce je to jedno,protože tam ti to šponujou pružiny od ventilů.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: stř čer 01, 2011 9:20 pm
od covex
Ja myslim ze duvodu muze byt i vicero. Ja vzdycky nejdriv koukam na elektriku, zvlast to proklete zemeni a jina kabliky a konektory. Je to videt vetsinou hned a nemusi se nic rozebirat. Uhnila ze mezi motorem a ramem dela divy.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: čtv čer 02, 2011 10:33 pm
od Kounect
Covex : to věřím, ale tady se jedná o víceméně pouze mechanický problém, když motor nemá kompresi, tak za to elektrika nemůže, i když je pravda, že zem obecně je pěkný sviňstvo a dokáže zamotat hlavu nejednomu zkušenému fachmanovi.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pát čer 03, 2011 2:36 pm
od Martinekk
Ešte by som preveril vstrekovače a možnosť podpáleného ventilu...
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pát čer 03, 2011 2:55 pm
od Tuti
Jestli se opravdu motor točí úplně bez komprese, tak to fakt ze všeho nejvíc vypadá na ten řemen. I totálně zapečené nebo polámané kroužky přece jen nějaký tlak udrží, navíc je velmi nepravděpodobné, že by odešy ve stejnou chvíli na všech válcích. To platí i pro propálený ventil nebo píst - motor by prostě šel na dva válce. Snad jedině použitím nějakého hodně nestandardního paliva by mohlo jít oddělat celý motor naráz.
Nejdřív je potřeba zjistit, jestli se točí vačka a pokud ano, tak změřit tlaky. Pak se dá bádat co dál.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 8:14 pm
od Kounect
No pánové, neměl jste nikdo z Vás pravdu, řemen prasklý nebyl. Při sundavání krytu mne už málem omývalo, protože zeshora byl pěkně napnutej a všechno v naprostém pořádku. Tak si říkám jestli to má cenu rozebírat dál a tak že si zatočím a zkusím základní věc - jestli se točí vačice a ono ejhle, netočí. Paráda, říkám si, ale co ten řemen. No okouknu to a ono na mě vykouklo toto - viz. příloha.
Takže s tím, že jste neměl nikdo pravdu si samozřejmě dělám srandu a moc díky za rady ( i když fakticky prasklý nebyl a málem jsem se na to vysral...

)

- Remen1.jpg (100.28 KiB) Zobrazeno 17839 x

- Remen2.jpg (74.85 KiB) Zobrazeno 17839 x
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 8:16 pm
od Kounect
Jo a o nový řemen jsem odrbal automedika v Praze, povídal že stojí 1140,- a když jsem vykulil oči tak že dá slevu, že má prostor...no měl prostoru dost a to až na 500,- takže oprava bratru 500,- + sobotní odpoledne, tam je všechno tak zarezlý, zarvaný a nepovolitelný...máte to taky tak? Se bojím jakékoli další opravy.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 8:27 pm
od Mis.us
měl jsem to taky tak zaflákaný,radši jsem motor vyndal a dal ho pěkně do kupy,pamatuju si že šrouby praskaj hlavně u vodní pumpy,jinak s ostatníma jsem neměl problém....co se týče týhle části motoru,nahradil jsem to zinkovanejma šteftama a mosaznejma maticema.
takhle zrezlý jsem to vyndal ven:
http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1e16&type=0
odrezil,odrbal až na čistej kov znova odrezil a natřel,práce tak na 2 tejdny v kuse,i když dá se to dobře udělat i za tejden..
http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1eR6&type=0
http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1167&type=0
záleží na tom,do čeho všeho se chceš pouštět...
jak je ten motor starej?
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 8:42 pm
od Kounect
Pěkná prácička, ale do toho se mi pouštět nechce, na takovéhle hraní mám jiné milášky a do takovéhle akce bych se pustil u Libera nejdříve po dokončení ostatních prací. Zatím musí sloužit jak je ( mimo jiné i proto, že v Praze na parkovišti těžko a ostatní použitelná místa jsou zaplněna zmíněným jiným barevným kovem

)
Ale díky za rady ohledně šroubů, to si zapamatuju.
Motor je origo z 95.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 8:49 pm
od Mis.us
jestli je z 95týho zjistíš jednoduše,musel by si ale sundat i druhou -menší polovinu krytu od rozvod,řemene,z boku je na hlavně vylitý číslo,v mý 97čce je motor z 93jky a ten vypadal rozhodně líp,než ten tvůj,až se divim,jak je zanedbanej,vyčisti ten hliník nitroředidlěm a pak namaž brdovkou a otři to hadrem perfektně to funguje,na ty šouby dávej bacha,protože je na autě neodvrtáš,já to dělal všechno když jsem měl motor venku,jinak jsem taky z prahy,i když ne z Centra a před barákem jsem to taky nějakej čas dělal,jde to,akorád Tě maj lidi za blázna.

Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 9:10 pm
od Kounect
Však hej, dneska všichni všechno vozí do servisu a když si člověk něco udělá na parkovišti, tak na něj lidi čumí jako na borce největšího, že tomu rozumí a že se do toho pustí...anebo druhá sorta lidí, co na Tebe koukají jako na blázna, tak jak popisuješ. Ale když jsem vylezl před barák a něco začal kutit, tak se občas někdo přišel i podívat a nakonec jsme skončili u něj u auta...já se totiž měl narodit v automobilové době cca 50 let zpět, to ještě páni řidiči byli frajeři, nikdo blbě nekoukal když to opravovali na ulici a následně to s kyblíkem a houbou v ruce leštili
Odkud z Prahy jsi?
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 9:48 pm
od Mis.us
Dneska jsem slyšel reklamu,kde se dohadujou dvě děti- něco jako -můj tatínek umí opravit auto,ale můj tatínek je chytřejší,ten dává auto do servisu:-D bydlim 5km od smíchova směr západ-Radotín
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: pon čer 06, 2011 9:59 pm
od Kounect
No já jak to pozoruju, ač se za borce nepovažuju, píšu to spíš z úsměvného hlediska věci, ale to nic nemění na faktu, že když si dneska dokážeš udělat víc, než jenom dolít vodu do ostřikovače, tak minimálně v Praze a jejím okruhu jseš za exota, protože jinak to fakt všichni dávají do servisu. A tady je vidět, že reklamu dělají lidi z Prahy, protože je pravdou, že většina Pražáků má na servis autíka, ale dojeď kousek na sever a tam bude naopak přeborcováno
Já jsem Hostivař, je nás tu pražskejch víc? Třeba by jsme udělali malej srazík abych vás taky poznal...chtělo by se někomu? Nějaký podvečer, někde se scuknout, pokecat a zase frčet.
Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte čer 07, 2011 9:47 am
od Karel
Mis.us píše:stačí sundat ten plastovej kryt a podivat se pod něj,jestli je řemen v pořádku...sundáš klínovej řemen, spodní řemenici od něj a potom už je na tom černym plastu jenom pár šroubků na desítku ořech s prodlužovákem a ráčnou

Takže toto byla správná odpověď.
A hned zkraje....
K.

Re: Motor - ztráta komprese
Napsal: úte čer 07, 2011 7:01 pm
od Kounect
Přesně tak, já jsem na základě odpovědí tady z fóra už dopředu ten řemen koupil, takže jsem věřil ve zdejší zkušenosti maximálně
