Odchýlky kvality filtrov som nepozoroval - ale neodolal som montáži toho dlhšieho filtra - výsledok bola predratá krytka, inak nič. Ono to ani normálne nie je možné rozlíšiť, možno menej kvalitný filter bude mať tenší plech = korózia si ho vezme po jednej zime...- každý kvalitnejší filter sa skoro upchá - (lebo dobre filtruje) a potom ide olej obtokom, s minimálnou filtráciou...no, ale každý lepší ako žiadny, nie? Najviac som najazdil na bežný a prijateľne lacný FRAM, má aj dosť hrubú stenu, nikdy nebol netesný...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Na doporuceni v kramu jsem koupil filtr MANN W67/1 - dle vyrobce na Libero (i Vivio).
subaru-libero-oilfilter2.jpg (381.25 KiB) Zobrazeno 17960 x
subaru-libero-oilfilter1.jpg (360.68 KiB) Zobrazeno 17960 x
Muzete posoudit sami - v porovnani s originalem (ktery asi malokdo videl) - ma jak mensi prumer, tak mensi vysku. Pritom papirove je vse jak ma... no tak uvidime jestli aspon nebude tect. Original ma totiz treba kulate tesneni, tento ma prurez obdelnik...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
W67/1 som dával na staršie Libero, aj na Forestra a dokonca aj na Outbacku je ten istý. Nikdy netiekol, pri mojom nájazde nestihol prehrdzavieť, bez problémov, nieje treba mať obavy.
rozdiel medzi kvalitnym a nekvalitnym filtrom by mal byt hlavne v celkovej ploche filtracneho papiera - kvalitnejsie filtre by mali mat podstatne viac zahybov nez obycajne... do Justy davam K&N hp-1008 sice su dost drahe ale ked setrim vsade naokolo tak nech ma aspon olej co si zasluzi