Těsnění pod hlavu
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Těsnění pod hlavu
Tak bylo zjištěno, že OEM těsnění pod hlavu se již nevyrábí. Objednával jsem přes Mišuse a už nemají. Poptal jsem ale několik firem, zakázkově vyrábějící těsnění z různých materiálu. Cena se pohybuje okolo 500CZK bez DPH, ale všude by nejraději viděli nejprve nepoužitý originál. Jak kvůli materiálu, tak provedení kanálků a pod. Mě se originálu nedostává, proto dotaz, kdo by půjčil origo těsnění, které bych zaslal do výroby a měli bychom tak na nějakou dobu vystaráno? Origo se samozřejmě bez poškození vrátí zpět...
Případně, kdo by měl zájem o těsnění pod hlavu?
Případně, kdo by měl zájem o těsnění pod hlavu?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Betamax má origo zabalený doma, zkus mu napsat sz jestli by ho pujčil. Potřebuju 3ks, takže se hlásim . M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Já bych taky aspoň dva kousky vzal. Napsal jsem mu SZ, uvidíme.
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Betamax už nemá, přesto děkuji. Měl by tedy někdo k zapůjčení nejlépe nepoužité origo? Nebo slušně vypadající už použité?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Tak asi řešil zvyšující se teplotu motoru novym těsněním, to jsem netušil....řikal jsem mu at to zkusí hlavně pořádně odvzdušnit, tak dal asi rovnou nový těsnění....škoda
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Uvidíme, v jakým stavu bude to, co vyndám z toho vyndaného motoru. Koukám, že na sundání hlavy musí ven i vahadla, abych se pořádně dostal na šrouby...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Ano, hřídele s vahadlama museji ven.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Tak jsem se dnes dostal k sundání hlavy. Tohle těsnění asi nebude originál, že?
http://hrencaci.cz/photo-gallery/share/ ... 4CWgnJK4B4
Je tam pěkně vidět na prostředním válci prasklý ventil.
Další fotky z demontáže: Je tam pěkně vidět na prostředním válci prasklý ventil.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Jo, tohle bide origo těsnění oproti justy těsnění má kanály obráceně menší. Někde na něm určitě je vidět logo fuji heavy(bumerang v kroužku) mělo by bejt někde u kraje. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Menší dírky to mám mít u domečku termostatu nebo u čerpadla? Nějak nevěřím, že je to originál, to logo tam nemůžu nikde najít.
http://hrencaci.cz/photo-gallery/share/ ... X6-NdX4lEW
http://hrencaci.cz/photo-gallery/share/ ... X6-NdX4lEW
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
- Typ Libera: E10, E12, E12 nové
- Bydliště: Jizerské hory
Re: Těsnění pod hlavu
Origo těsnění jsem jednou vyzvedával známému a obkreslil jsem ho. Jestli ten nákres někdy najdu, tak ho zveřejním. Obecně jsou menší díry na vodu na straně vodní pumpy, čím dál od pumpy, tím větší díry. To platí i u Justy, ale tam je vodní pumpa na druhé straně. U takového těsnění lze nouzově zvětšit díry, které mají být velké, zmenšení těch větších je ale riskantní. Záslepka z lepidla či tmelu nebo hliníkové folie vždy skýtá možnost uvolnění a nežádoucího pohybu v chladícím oběhu.
Co se týká sejmutí hlavy - vahadla není nutné za každou cenu sundat. Zejména pokud se po nějaké době dotahuje hlava, je škoda si znovu rozhodit ventilovou vůli. Na šrouby se dá dostat pomocí 3/8" goly a krátkého nástavce (je tenčí než u 1/2" a hlavně je nižší oříšek). Nedávno jsem to dotahoval a ani jsem ji neurval Je ale nutné nějak vyvodit pořádnou sílu - 3/8" ráčnou to ani neutáhneš, ani nepovolíš. Použít se dá redukce na 1/2" golu a pak už nějaký momentový klíč. Je to opět cesta mírného kompromisu pro opravy na parkovišti, myslím, že by po sejmutí hlavy šrouby stejně nešly vytáhnout (ale kdo by hlavu na parkovišti frézoval ? ).
David
Co se týká sejmutí hlavy - vahadla není nutné za každou cenu sundat. Zejména pokud se po nějaké době dotahuje hlava, je škoda si znovu rozhodit ventilovou vůli. Na šrouby se dá dostat pomocí 3/8" goly a krátkého nástavce (je tenčí než u 1/2" a hlavně je nižší oříšek). Nedávno jsem to dotahoval a ani jsem ji neurval Je ale nutné nějak vyvodit pořádnou sílu - 3/8" ráčnou to ani neutáhneš, ani nepovolíš. Použít se dá redukce na 1/2" golu a pak už nějaký momentový klíč. Je to opět cesta mírného kompromisu pro opravy na parkovišti, myslím, že by po sejmutí hlavy šrouby stejně nešly vytáhnout (ale kdo by hlavu na parkovišti frézoval ? ).
David
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Ahoj, pokud bys ho našel a potvrdilo se tak, že to co jsem vyndal by mohl být OEM, tak bych je pak nechal vyrobit. V České Lípě je firma, která dělá těsnění z měděných plátů s okovením děr. Prý tak umí udělat těsnění i nižší...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Ten ogumovanej prutok na olej je na srtrane vodní pumpy jak vidis kanaly jeou otamtat mensí a rozšiřujou se mam pocit že to logo je na tom těsnění tam jak je to mimo dosedací plochu, jak je to hnusny
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Jo, tam by mělo být, když koukám na foto originálu. Foto originálu mi poslal Betamax - díky moc. Obj. code originálu je 11044KA250 a je na horní fotce. Pod tím je to, co se všude prodává jako náhrada za originál. Vedle jak ta jedle s dírama...
Tohle je originál (foto zaslal Betamax) Tohle je co jsem vytáhl z pod hlavy A tohle je neoriginál, co se prodává jako náhrada
Tohle je originál (foto zaslal Betamax) Tohle je co jsem vytáhl z pod hlavy A tohle je neoriginál, co se prodává jako náhrada
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Ano to je tesnění na justy a ti blbové co ty katalogy dělají ho daj automaticky i k liberu, protože má stejný označení motoru EF12 a neni problém jen s tim, ale i s řemenama na rozvody apd. Když objednáváte náhradu radši se desetkrat přesvěčte, že to je to co opravdu potřebujete. To co si vytáh zpod hlavy je origo
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Paráda, to je dobré vědět a koukal jsem, že nikde prdlé nebylo a těsnilo do demontáže. Takže až budu objednávat výrobu, kdo se přidá a kolik kusů? Nechal bych tomu čas do konce měsíce, pak bych asi objednal.
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 419
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Tak když tak bych si jeden kousek vzal...kdyby byla rozumná cenovka, tak snad i dva. Uvidíme kolik se bude dělat celkem kusů. Mustr pro případnou výrobu dalšího bude ne? Mám neustále pocit že mi to fouká do chladící soustavy, tak to třeba konečně vyměním.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Přibližná cena je okolo 500CZK bez DPH a poštovné si rozdělíme. Začátkem měsíce to tam pošlu, řeknou mi konečnou cenu a pak obešlu zájmece, zda-li zájem přetrvává. Takže dejte vědět, asi nejlépe SZ, kdo by jste tedy zájem měl a případně o kolik kousků. Zatím Mis.us 3 kousky a Albedo jeden kousek.
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Já bych se určitě taky přidal, pak bych upřesnil jestli jedno nebo dvě...zatím díky za požehnanou aktivitu
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Těsnění pod hlavu
Pridávám sa s požiadavkou na 3 kusy
Dopravu vyriešime neskôr, penízky pošlem, (SZ s adresou alebo dobírka na adresu v CZ)...
Dopravu vyriešime neskôr, penízky pošlem, (SZ s adresou alebo dobírka na adresu v CZ)...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka