
Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Hezke, a co ten zbytek? 

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Dělám na tom ze všech sil
Tady ty volovinky mám jen na odreagování
Dávají mi zabrat ty silentbloky. Všechny od motoru jsou urvané, všechny od výfuku chybí - je tam jen jeden, co na něm visí katalyzátor, ale ten zase někdo natvrdo svařil, takže taky nic
To by mě zajímalo, kde udělali kapitalisti z Japonska chybu



Dávají mi zabrat ty silentbloky. Všechny od motoru jsou urvané, všechny od výfuku chybí - je tam jen jeden, co na něm visí katalyzátor, ale ten zase někdo natvrdo svařil, takže taky nic



- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Ta kostra na šroubu od víka to je dobrá prasarna. Z toho musel téct olej jak když chcije slon:D
Ono není divu, že máš ty silentblocky v hajzlu za prvý je to auto starý přes 30let a za druhý je rezavý jak prase....špatná údržba předchozích majitelů...
silentblocky motoru, jak jsem psal se dají sehnat nový...jen ten na příčce uprostřed musíš improvizovat. Silentblocky předního diffu se dají taky nahradit silentblockama motoru ( na diff už origo nejsou) ty motorový mají stejnou polohu, jen jsou tvrdší a o malinko slabší. M
Ono není divu, že máš ty silentblocky v hajzlu za prvý je to auto starý přes 30let a za druhý je rezavý jak prase....špatná údržba předchozích majitelů...
silentblocky motoru, jak jsem psal se dají sehnat nový...jen ten na příčce uprostřed musíš improvizovat. Silentblocky předního diffu se dají taky nahradit silentblockama motoru ( na diff už origo nejsou) ty motorový mají stejnou polohu, jen jsou tvrdší a o malinko slabší. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Jojo, kolem víka chcal olej úplně všude. Teklo to na svody a po nastartování to pak vypadalo, jako by motor hořel, kolik kouře se odtud valilo
Spíš je ale zajímavé, co jsem našel pod víkem. Vačky jsou pěkné, nevyjeté, ale přesto se vůle na výfukových ventilech pohybují kolem milimetru! Zdá se, že je tak někdo seřídil, ale nechápu proč..
Mě teda ty urvané silentbloky docela překvapily. Už jsem dělal několik aut, všechny mnohem starší a zanedbanější než je Libero, ale s urvanými silentbloky jsem se u žádného nesetkal. Maximálně vymačkané nebo steřelé.. Možná je to dáno i technikou - motor většinou na silentblokách leží, ale tady na nich visí, takže je nestlačuje, ale naopak odlepuje. Proč Japonci zvolili tenhle systém nechápu. Zlatý puky u Warbeca nebo u Škodárny
Ten prostřední tlustý silentblok už mám promyšlený, jak opravit. Ale ty ostatní bych rád dal nové. Všichni píšete, že se ještě dají sehnat - ale kde? Už jsem strávil hledáním spoustu času, ale nikde je nemají. Jestli někdo víte, ve kterém obchodě by se daly koupit, tak to prosím napište (klidně do SZ, aby to nebyla jako reklama). Dík

Spíš je ale zajímavé, co jsem našel pod víkem. Vačky jsou pěkné, nevyjeté, ale přesto se vůle na výfukových ventilech pohybují kolem milimetru! Zdá se, že je tak někdo seřídil, ale nechápu proč..
Mě teda ty urvané silentbloky docela překvapily. Už jsem dělal několik aut, všechny mnohem starší a zanedbanější než je Libero, ale s urvanými silentbloky jsem se u žádného nesetkal. Maximálně vymačkané nebo steřelé.. Možná je to dáno i technikou - motor většinou na silentblokách leží, ale tady na nich visí, takže je nestlačuje, ale naopak odlepuje. Proč Japonci zvolili tenhle systém nechápu. Zlatý puky u Warbeca nebo u Škodárny

Ten prostřední tlustý silentblok už mám promyšlený, jak opravit. Ale ty ostatní bych rád dal nové. Všichni píšete, že se ještě dají sehnat - ale kde? Už jsem strávil hledáním spoustu času, ale nikde je nemají. Jestli někdo víte, ve kterém obchodě by se daly koupit, tak to prosím napište (klidně do SZ, aby to nebyla jako reklama). Dík

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Dej mi do interky adresu s telefonem a nechám ti je poslat. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Ty silentbloky na strih jsou zvlastni ano, ale je potreba uvazovat, ze motor potrebuje tlumit ne jen smerem nahoru dolu, ale i do stran. Kazde reseni ma tedy svoje.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Je to tady napsáno už mockrát. V e-shopech s autodíly toho na Libero moc nenajdeš - a z toho co najdeš ještě většina věcí ve skutečnosti není na Libero, ale na Justy. Třeba když koupíš těsnění pod to víko ventilů, bude sice pasovat, ale ne těsnit, protože to z Justy má nižší profil.Mirax Karabo píše: ↑úte dub 13, 2021 7:19 amat - Už jsem strávil hledáním spoustu času, ale nikde je nemají.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Těsnění pod víko rozvodů jsem koupil zn. Elring pro Justy/Libero a nepasuje vůbec - je mnohem širší a nejde do drážky namačkat 

- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
No to je druhá běžná varianta - nutno říct, že ta lepší. V první variantě to zdánlivě pasující těsnění namontuješ a ono teče .. tak to trochu přitáhneš .. pořád teče .. tak to přitáhneš víc .. a víko ti praskne. Třeba tohle a tisíc jiných věcí je argument, proč by se do renovace neměl pouštět sám doma (jak propaguješ v jiném příspěvku) někdo, kdo je vybaven pouze nadšením. Jestli to kompletně zvládáš sám a ještě na to máš čas, smekám a závidím, ale v dnešní době patříš k vzácnému druhu. "A přece se točí" je sice pěkná knížka, ale je to jen beletrie a dneska už navíc historická. Před půl stoletím to bylo dost jinak - renovovala se jednoduchoučká prvorepubliková auta, obvykle toho ani moc nepotřebovala a od renovace se ani nic moc nechtělo, stačilo, že auto jede a jakž takž vypadá. O původnost se staral málokdo a o spolehlivost skoro nikdo (nakonec ty improvizované opravy na cestě na tom přece byly to nejlepší, kdo nikdy nezakvaltoval převodovku na přejezdu nebo na křižovatce přímo proti služebně VB a nebo aspoň cestou na svatbu ve vypůjčeném smokingu a s nevěstou v autě nespravoval upadlý výfuk drátem zcizeným z plotu muničního skladu, byl ve společnosti vyřízený). Pomáhaly i podmínky reálného socializmu, kdo dělal ve fabrice, kde byla truhlárna a nástrojárna, pořídil půl renovace za pár krabiček tvrdých Spart. Máš pravdu, že cena profesionální renovace se při případném prodeji auta nevrátí, ale zvrtaná domácí cenu spíš ještě sníží. Podívej se do veteránské inzerce, kolik tam visí neprodejných kusů se zmínkou "po starší neodborné renovaci". A druhá oblíbená kategorie je "projekt, který nemám čas dokončit" - často je to stav, kdy renovátor zjistil, že nadělal pár fatálních kopanců a potřebuje Černého Petra posunout někomu jinému.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Ty těsnění fakt nechápu - kámoš co dělá Colta už koupil několik těsnění přesně na jeho model a zatím žádné nepasuje. Fakt nevím, podle jakého vzoru to ty firmy vyrábí
Libero teď nerenovuji, jen uvádím do provozu..
Já si naopak myslím, že prvorepubliková auta byla na renovaci mnohem složitější než je třeba Libero - renovoval jsi někdy auto, které má ještě karoserii s výdřevou? Horror!!! Proti tomu je Libero čajíček pro batolata
A co se týká originality, tak tehdejší testační komise strhávaly body i za takové blbosti, jako byly šrouby s nesprávnou povrchovou úpravou. Naopak dneska kdo má prachy, tak dostane průkaz HV i na totální bastl..
Co se týká toho času, tak tady bych si dovolil nesouhlasit - i ten nejzasekanější podnikatel si vždycky udělá čas na svoji zálibu. Ať už je to cestování po světě, golf, lítání, prostě cokoliv, tak vždycky si čas najde. Takže proč by nemohl mít jako zálibu svého veterána a udělat si čas na jeho renovaci? Bránit mu v tom může maximálně absence manuální zručnosti a technického myšlení
Některé ty rádoby renovace na inzerci jsou opravdová katastrofa, v tom máš teda zatraceně pravdu.. Bohužel čím dál častěji za nimi nestojí nešikové, kteří si auto dělali pro sebe, ale naopak firmy, které to takhle bastlí za účelem levného a rychlého zisku. Prostě překupníci, kteří levně vykoupí rezavý šrot, narychlo ho vytmelí, stříknou a obratem nabídnou za několikanásobnou cenu. A vždycky se nachytá právě ten, kdo nechce ztrácet čas vlastnoruční renovací..
Souhlasím že kniha "A přece se točí" je už opravdu kus historie. Ovšem není to beletrie, ale soubor skutečných příběhů renovací a fotek, včetně skutečných jmen lidí

Já si naopak myslím, že prvorepubliková auta byla na renovaci mnohem složitější než je třeba Libero - renovoval jsi někdy auto, které má ještě karoserii s výdřevou? Horror!!! Proti tomu je Libero čajíček pro batolata


Co se týká toho času, tak tady bych si dovolil nesouhlasit - i ten nejzasekanější podnikatel si vždycky udělá čas na svoji zálibu. Ať už je to cestování po světě, golf, lítání, prostě cokoliv, tak vždycky si čas najde. Takže proč by nemohl mít jako zálibu svého veterána a udělat si čas na jeho renovaci? Bránit mu v tom může maximálně absence manuální zručnosti a technického myšlení


Některé ty rádoby renovace na inzerci jsou opravdová katastrofa, v tom máš teda zatraceně pravdu.. Bohužel čím dál častěji za nimi nestojí nešikové, kteří si auto dělali pro sebe, ale naopak firmy, které to takhle bastlí za účelem levného a rychlého zisku. Prostě překupníci, kteří levně vykoupí rezavý šrot, narychlo ho vytmelí, stříknou a obratem nabídnou za několikanásobnou cenu. A vždycky se nachytá právě ten, kdo nechce ztrácet čas vlastnoruční renovací..
Souhlasím že kniha "A přece se točí" je už opravdu kus historie. Ovšem není to beletrie, ale soubor skutečných příběhů renovací a fotek, včetně skutečných jmen lidí

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Jen k těm silentblokům: Při renovaci před zhruba 7lety jsem dal VŠUDE ty škodovácký puky na motor 100 - 130.Předtím jsem je postupně zkoušel i před renovací.Takže je mám na držáku př difu.komplet na motoru a převodovce a na výfuk.potubí.Ten vzadu na převodovce mám zdvojený.A za celou dobu s tím nemám nejmenší problém.A že to Libero nepoužívám jen na nákupy to tady může potvrdit spousta lidí.Pravda že to není v původní poloze,ale o kolik ?A že to nemá dorazy? Nikdy se mi nic neuklepalo nebo neutrhlo takže za mě dobrý a budu je používat klidně dál.Teď jsem vyhazoval kastli co mi drahá polovička v zimě zmuchlala a vyndal jsem i motor s převodovkou a žádnej silentblok není na odpis ani potom nárazu.Jasně že je vyměním když to mám rozebraný ale nebylo by to potřeba.Takže cena osmi kusů do 1000,- životnost dejme tomu 10 let a výměna všech na celým autě jedno odpol.Nikomu to nenutím,tohle je moje zkušenost.
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Díky za příspěvek, to je užitečná informace. Mě sice teď objednal silentbloky Mišus, ale ten prostřední nesehnatelný musím improvizovat. Už mám plán jak na to, jen jsem se obával, co ten puk udělá, když bude zatížený na střih. Z toho původního silentbloku v podstatě vypadla guma, protože se odlepila na obou stranách. Tak mě napadlo, že ji nahradím pukem - uříznu z něj šrouby a ťuknu ho COčkem na ty původní misky. Tím pádem nebudu muset řešit dorazy a uchycení, když jen nahradím gumu pukem, no ne? 

- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Odfotím Ti ako to mám. Na strih ten škodovácky nevydrží dlho, odstrihne ho. Tiež sme si tým prešli.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Pri nahrazovani silentboku je potreba mit na pameti, ze konstrukce jsou original vzdycky udelane tak, ze i kdyz se utrhnou a uz netlumi, tak ti nikdy nevypadne motor....
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Teda já žasnu - tohle je moje první auto, které má shnilý dokonce i airbox

Místy je jak cedník, takže jen šetrné odření od nejhorší koroze a potom louhování v odrezovači
.


Místy je jak cedník, takže jen šetrné odření od nejhorší koroze a potom louhování v odrezovači

.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
U Libera je to poměrně normální. Motor vzadu a ten si saje za jízdy veškerý sracky z cest...u motoru vpředu to tak není. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Takto som ten silentblok vyriešil, a ani v prípade utrhnutia sa motor nemá kam posunúť. Nehučí ako s odtrhnutým, stačí kus oceľového Lka, dva kruhové škodovácke silentbloky a trocha práce s vrtačkou.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
To je dobrý tip, díky za něj
Zrovna dneska jsem na to koukal přímo na autě a napadla mě ještě jedna možnost - co takhle ten držák na převodovce otočit o 90° vlevo? Drží na čtyřech šroubech rozmístěných do čtverce. Tím by odpadlo použití elka a navíc i jakékoliv vrtání, protože díra v držáku by se přímo protínala s dírou v můstku navařeném na příčce (jeklu), takže by stačilo jen osadit puk (nebo spíš dva nad sebe).
Jinak všechny ostatní silentbloky mi včera přišly, original Subaru
Rád bych tedy touto cestou poděkoval Mišusovi, který mi je sehnal..

Zrovna dneska jsem na to koukal přímo na autě a napadla mě ještě jedna možnost - co takhle ten držák na převodovce otočit o 90° vlevo? Drží na čtyřech šroubech rozmístěných do čtverce. Tím by odpadlo použití elka a navíc i jakékoliv vrtání, protože díra v držáku by se přímo protínala s dírou v můstku navařeném na příčce (jeklu), takže by stačilo jen osadit puk (nebo spíš dva nad sebe).
Jinak všechny ostatní silentbloky mi včera přišly, original Subaru

- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Ahoj, hlásím že Libero "Bílý potkan" už zase vrčí
Musel jsem narychlo vyklidit halu, takže to byly galeje hlavně po večerech a po nocích
Na kastli jsem sice ještě nesáhl, to až v nové garáži, ale jinak mechanicky všechno šlape jak má
Sehnal jsem i všechny původní tepelné štíty a dokonce i nesnilý zadní nárazník, i když pravda za cenu jak z Nasa
Silentbloky motoru, diferáku i výfuku jsou všechny nové a origo Subaru (díky Mišusi), krom toho nesehnatelného - tam jsem narouboval tvrdý puk ze Škodovky do původních odlepených misek (jednu jsem nastavil dvěma vrstvami 3mm pásoviny, aby se dosáhla šířka původního silentbloku). Dunění v kabině zmizelo, 4x4 funguje (byly roztavené ty elektropneumatické ventily), motor startuje na první škrtnutí za tepla i za studena..
S čím si ale už opravdu už nevím rady je ten rachot za jízdy pod plynem
Jak to laicky popsala jedna kámoška "to je jako kdybys za sebou táhl plechovky od buřtů"
Jakmile uberu plyn, nebo vyšlápnu spojku, okamžitě to ztichne. Samozřejmě to vypadá na ten kardan škrtající o rám, jak mi tady někdo radil, ale ten jsem na zvedáku prošel po centimetru od převodovky až po diferák a ... nikde ani škrábanec! Tak už fakt nevím..
Přikládám video, je to tam slyšet, třeba to někdo zkušený hned pozná..
https://ulozto.cz/file/cNaCCBWhnif9/vid ... gxAGt4AQOz




S čím si ale už opravdu už nevím rady je ten rachot za jízdy pod plynem



https://ulozto.cz/file/cNaCCBWhnif9/vid ... gxAGt4AQOz
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno