Ložiska zadní nápravy
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Ložiska zadní nápravy
Originál ložiska zadní nápravy , se dají nahradit ložisky 6206 C3 .
Stojí asi 250,- Kč kus . foto nemám.
P+B.
Stojí asi 250,- Kč kus . foto nemám.
P+B.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Copak ložisko, ale vedle je gufero a to je atyp (jestli si to dobře pamatuju tak je užší než normalizované, takže se to nedá ani nijak vypodložit). A ložisko vydrží většinou tak dlouho, než do něj gufero pustí vodu. Já jsem asi před rokem kupoval celou sadu, vyšla mě na necelou tisícovku. Výrobce si nepamatuju ale kdyby to někdo potřeboval, šlo by to u toho prodejce znova zjistit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Josef
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 33
- Registrován: sob pro 03, 2005 4:35 pm
- Bydliště: Český Těšín ČR,Tisovec SR
Akurát jsem teď měnil ložiska- ale ty simeringy jsem nesehnal. Je to atyp- v robotě používame toho hodně- ale stím jsem se nesetkal. A proč mi ložiska odešly (pravá strana)?
Ve vnitřním simeringu byla prasknutá pružinka a v ložiscích voda. Dělal jsem to na zemi (jámu sice mám- ale ta je o 15 cm širší) proto jsem se stím mordoval celý den- teda sobotu. Ale už to mám nacvičené- teda pokud bude třeba zase to zopakovat kvúli netěsnosti simeringú.Náklady- 4 ložiska ZKL 6206 2RS po 100,- sk kus a vazelína LT2M- tuba za 58,-kč.Doufám, že nějaký čas bude klid. Chtˇel jsem hnet promazat homokineťáky- ale jsem úplně zapomněl koupit pásky na stáhnutí manžet- takže příště.
Ve vnitřním simeringu byla prasknutá pružinka a v ložiscích voda. Dělal jsem to na zemi (jámu sice mám- ale ta je o 15 cm širší) proto jsem se stím mordoval celý den- teda sobotu. Ale už to mám nacvičené- teda pokud bude třeba zase to zopakovat kvúli netěsnosti simeringú.Náklady- 4 ložiska ZKL 6206 2RS po 100,- sk kus a vazelína LT2M- tuba za 58,-kč.Doufám, že nějaký čas bude klid. Chtˇel jsem hnet promazat homokineťáky- ale jsem úplně zapomněl koupit pásky na stáhnutí manžet- takže příště.
-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 188
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Ložiska
Taky jsem měnil Pravou stranu,byla totáč namaděru. Sehnal jsem vše bez problémů za pár kaček i gufera,to jedno atyp. se dá nahradit podobným standartním rozměrem. Doporučuji zakoupit hned ložiska zapouzdřená,cena skoro stejná a máte tam dvojitou ochranu,takže,stoprocentní ochranu.
Aleš
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
O víkendu jsem prohlédl zadek a zjistil potenciálního původce hukotu, levé zadní kolo. Ze stránek jsem zjistil, že musím koupit 2x lož.6206 2RS + gufera prům.62/30. Snad jsem to pochopil dobře. Může mě někdo varovat před záludnostma montáže? Netuším, jak se kolo rozebírá, zda má nějaká úskalí, jestli je k tomu potřeba nějaký stahovák (jako to bývalo u Š 12O). Rád bych se s tím popral doma, ale jsem na autě závislý, takže bych rád montáž stihl za odpoledne. Je to možné, nebo ne?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ložiska zadní nápravy
Když půjde vše "normálně", je to práce na dvě hodiny. Ale .... první záludnost ořech 36 !!! na povolení matice na poloose- za druhé pakny si udělali v bubnu "dutinu", kterou musíš nějak překonat (zmáčknout pakny k sobě. za třetí si na fóru najdi popis, jak dostat poloosu ven. Hodil by se nějaký přípravek, ale ten popis tě navede. Já, na závěr, připojuji svoji zkušenost: Ložisko jsem dal s tuplovaným krytím a ještě zaplácal vazelinou ( při rozebírání na vnitřní straně byla jen rezavá břečka a z toho jsem usoudil, že gufero bylo už nefunkční) ale po výměně asi půl roku ticho a pak zase hluk nabýval na intenzitě. Asi to souvisí s celkovým opotřebením poloosy, diferáku, kvality ložisek , uložení kola včetně geometrie (doma neuděláš) a možná i dalších faktorů. Ale zvládneš to. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Ložiska zadní nápravy
neoriginální ložisko jsem nesehnal,ani mechanik,daj se použít na subaru vivio a justy,ale tam je cena asi stejná.....
kupujte ale radši origo,neorigo nic nevydrží.
kupujte ale radši origo,neorigo nic nevydrží.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 12:51 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
Ložiska a vnitřní gufero jsem sehnal, 36ka matka a demontáž bubnu - bez problému, ale poloosa ven nešla. Venkovní ložisko vypadá dobře, to vnitřní zřejmě nic moc, začínám se bát, že problém bude v ložisku v převodovce a to bych asi doma před pastouškou neopravil, takže je mi líto nejen peněz i mé neukojené zvídavosti , ale - prostě ve čtvrtek odvážím k lékaři. Doufám, že to bude maximálně na operaci a ne na prosekturu. Dík za rady, bohužel coby ošetřovatel jsem opět selhal
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
Tak potvrzuju předemnou napsané - gufera se sehnat nedají, ložiska jsou tam, gufera prý byla ještě schopná, takže si teď užívám tiché jízdy - nádhera. A to celé 220,- materiál + 1400,- práce .
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ložiska zadní nápravy
Gufera v katalogu jsou, tak se dají koupit. Já nakupuji zde : vochomurka.m@betahase.cz K.Ivo píše:- gufera se sehnat nedají,
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
Cca po roce a poslednim zimnim "slanem" obdobi se mi opet zacala ozyvat loziska na zadnich kolech. Co auto mam, budu je muset menit uz potreti a original + nova gufera vydrzel rok, stejne jako nahrada.. jen mi nejde do hlavy, proc ty loziska po kazde zime odchazi...
Kazdopadne, pasuji ty 6206 2RS zminovane v viewtopic.php?f=13&t=988 i na nove, nebo to je jen na stare?
Kazdopadne, pasuji ty 6206 2RS zminovane v viewtopic.php?f=13&t=988 i na nove, nebo to je jen na stare?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ložiska zadní nápravy
Jo, zadní ložiska jsou prevít. Jenže to že jdou do kytek bude nejspíš záležitost gufera. Taky jsem je měnil a za rok další majitel tu psal, že je v háji. Asi změnou
teplot ( hlavně levé kolo- u výfuku) dochází k rychlému opotřebení gufera, vniknutí slané vody a po rozebrání pak ložisko plave v rezavé břečce a zpívá. Dědek
teplot ( hlavně levé kolo- u výfuku) dochází k rychlému opotřebení gufera, vniknutí slané vody a po rozebrání pak ložisko plave v rezavé břečce a zpívá. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
Důležitý je stav povrchu náboje, na který má gufero těsnit. Prach tady působí jako brusná pasta a časem se náboj vyběhá a vyrezne tak, že ani nové gufero už vodu neudrží. Povídala jedna paní v samoobsluze, že prý se dá náboj stočit a nalisovat na něj futro z tenkostěnné nerezové trubky. Ale i kdyby se musel koupit nový, tak je to asi lepší než rok co rok měnit ložiskovou sadu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Ložiska zadní nápravy
mam (mel) sem stejnej problem, povrch poloosy po ktery chodi gufero mam zkorodovanej. ptal sem se svadlenky a rikal, ze na to primo vyrabi takovej prstynek, kterej se na poloosu nalisuje. cenu si nepamatuju
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Ložiska zadní nápravy
tuti,opravdu by mě zaímalo,jak to ta paní myslela,protože náboj se bez přípravku stočit nedá,jedině že by si kyneticke kloub rozebral a to jestli jde,nevim,nepřišel jsem jak to rozebrat a jak už jsem psal,když materiál nestočíš o tloušťku přidávanýho materiálu,má gufero málo místa sjede se ještě rychlejc,jedině sehnat větší vnitřní průměr gufera,což nevim,jestli se dá vůbec sehnat náhrada na vnější průměr,rozhodně zadní poloosy se u gufer neničej solí tak jako přední,protože plocha na který sedí gufero je uplně schovaná,ve předu je to uplně jiný,plocha po který šmajdá gufero kouká trošku ven cca 2mm tady jsou fotky : http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1e33&type=0 zbytek poloos je totálně zrezlej,ale u gufer je to dobrý,na poloosy jsem nic nelisoval,jak na přední tak na zadní,jen jsem je zbrousil hrubym a pak jemnym smirkem a poloosy jsou krásně hladký,taky jsem psal že na r.v. 96,97,98 je jinej kyneták než na starší r.v.(93,94,95) má totiž drážky na zmiňovaný ploše,ale vidno je,že tam bejt nemusej,protože do 95roku je tam neměli... a ten "prstýnek z nerezu,je samozřejmě dobrá volba,ale až když je náboj,tak vyrezlej,že se gufero hned zničí,ale sám jsem se přesvědčil na autě,který dělám tátovi a nevim,jestli to má někdo tak snilý,jako on,myslim,že to víc snít ani nemůže,že kyneták stačí vzít jen tim smirkem,plocha neni tak vyžraná,jak se zdá....
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pon úno 28, 2011 5:32 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ložiska zadní nápravy
Ta paní myslela asi toto... http://www.skf.com/portal/skf_cz/home/p ... 29&lang=csMis.us píše:tuti,opravdu by mě zaímalo,jak to ta paní myslela.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Ložiska zadní nápravy
když jsem dřív neusále točil věci na soustruhu,tak mi prostě nejde do hlavy,jak bych tam poloosu upnul,protože by tam lítala jak hadr na holi,chápu to správně že se musí rozebrat?ale jak?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska zadní nápravy
Na srazu jsem zaslechl jak se někdo se bavil o tom, že homokineťák jde srazit klepnutím, ale možná byla řeč o jiném. I kdyby rozebrat nešel, na brusce nakulato by to nebyl problém sjet i vcelku s poloosou - když se nastaví co nejmenší otáčky obrobku, stačí plandavý konec podepřít. Je teda pravda, že bruska nakulato nebývá běžně v každé zámečnické dílně, ale určitě by to šlo řešit přes Švadlenku, jak píše Artvandal.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Ložiska zadní nápravy
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:55 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Ložiska zadní nápravy
presne takovejhle krouzek mi ukazoval svadlenka, rikal ze se to proste nalisuje (o struzeni poloosy nic nerikal) a prumer gufera zustane stejnej. uprime nevim jak je to mozny, ale je to prej docela jednoduchy:)Karel píše:Ta paní myslela asi toto... http://www.skf.com/portal/skf_cz/home/p ... 29&lang=csMis.us píše:tuti,opravdu by mě zaímalo,jak to ta paní myslela.
K.
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!