Manžeta
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Manžeta
Při náhodné kontrole podvozku jsem zjistil, že mám prasklou manžetu na P.P.kole.Předem jsem se poptal 2 mechaniků na postup opravy a dostal jsem 2 různé odpovědi tak pro upřesnění popíšu opravu jak jsem ji dělal já./Libero r. 96/
1) demontuje matici vel. 27 mm
2) odpojit spodek stabilizátoru
3) odpojit spodek těhlice
4) odpojit kulový čep spojovací tyče
5) demontovat a vyvěsit brzdič i s destičkama.Odklonit celý náboj př.kola i s kotoučem od auta a stáhnout z poloosy.Př. poklepat na konec poloosy.
6) Vytáhnout poloosu z převodovky.Použil jsem k vypáčení stranový klíč č.50.Homokinetický kloub/ten co je u kola nerozebirat!/. Z kloubu co je u převodovky vyndat zajišťovací drát, gumovým páskem zajistit kuličky, aby nevypadly,vyndat seger pojistku co jistí unašeč a postupně sundat manžetu/y/.Manžety jsem koupil na tel. 800 555 103 u firmy Valenta a 1 stojí 270,- a obě jsou stejné !!! a označení na krabičce je:JC-G58002 a jsou MADE IN JAPAN. Čas opravy 90 min.
1) demontuje matici vel. 27 mm
2) odpojit spodek stabilizátoru
3) odpojit spodek těhlice
4) odpojit kulový čep spojovací tyče
5) demontovat a vyvěsit brzdič i s destičkama.Odklonit celý náboj př.kola i s kotoučem od auta a stáhnout z poloosy.Př. poklepat na konec poloosy.
6) Vytáhnout poloosu z převodovky.Použil jsem k vypáčení stranový klíč č.50.Homokinetický kloub/ten co je u kola nerozebirat!/. Z kloubu co je u převodovky vyndat zajišťovací drát, gumovým páskem zajistit kuličky, aby nevypadly,vyndat seger pojistku co jistí unašeč a postupně sundat manžetu/y/.Manžety jsem koupil na tel. 800 555 103 u firmy Valenta a 1 stojí 270,- a obě jsou stejné !!! a označení na krabičce je:JC-G58002 a jsou MADE IN JAPAN. Čas opravy 90 min.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
manžety
Naprostý súhlas, ide to aj takto, ale demontovať aj tehlice som ani neskúšal, jednoducho som odpojil iba hriadel od prevodovky, vyhrnul manžetu - tú zlú, uvolnil segerku a samozrejme sa mi vysypali guličky a rozpojil som kĺb, aj tak tam asi cez tú trhlinu vnikla soľ a prach, to mazivo vnútri sa asi zmenilo na brusivo . Tak som to všetko vyčistil, namazal novým tukom a dal novú manžetu. Dnes by som to aj s čistením od špiny tipoval tak na hodinku práce.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Poloosy už mám zmáklý , vyndat a nandat to už není problém , ale jak se sundavají a nandavají ty manžety to mi nešlo do hlavy . Dneska dopoledne jsem dával jinou polosu protože mi cvakal kloub , když byla v záběru , ale manžetu jsem tam nechal starou natrženou . Nejdřív skusím rozborku na tý starý poloose a pak udělám tu novou .
P+B.
P+B.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dneska sem zjistil že mám pravou manžetu u předního kola taky natrhlou .
Protože se do toho nechci hrabat několikrát, tak sem už zakoupil těhlice(už toho maj taky dost). Teď ještě tu manžetu a dám i nové kul. čepy řízení protože levej je už v pr...
No ale ty kuláky řízení zatim nemůžu sehnat a když, tak za šílenou cenu origo 3500,- za jeden Jsou stejné i na starší typ Na těhlicích je napsáno "Justy" tak možná budou pasovat i kuláky...
Ještě sem to nedělal tak k tomu postupu. Dá se všechno udělat se standardním nářadím nebo je na něco potřeba speciální
Dělá se na heveru nebo na zemi.
Dík
Protože se do toho nechci hrabat několikrát, tak sem už zakoupil těhlice(už toho maj taky dost). Teď ještě tu manžetu a dám i nové kul. čepy řízení protože levej je už v pr...
No ale ty kuláky řízení zatim nemůžu sehnat a když, tak za šílenou cenu origo 3500,- za jeden Jsou stejné i na starší typ Na těhlicích je napsáno "Justy" tak možná budou pasovat i kuláky...
Ještě sem to nedělal tak k tomu postupu. Dá se všechno udělat se standardním nářadím nebo je na něco potřeba speciální
Dělá se na heveru nebo na zemi.
Dík
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Nejkvalitnější co se dá běžně sehnat za rozumnou cenu je :LM 47 LANGZETFETT. Kupoval jsem ji u firma VALENTA tel 800 555 103.peple píše:
Jo a ještě jaká vazelína tam bude nejvhodnější
S cenou se musíš vyrovnat, na 1 kloub množství asi jako 3-4 polévkové lžíce.
V gramech nevím
K.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Homokloub
aby ste vedeli, čo tam je vnútri , pripájam aj obrázok (-platí pre staršie Liberko):
1. vyraziť kolík priemer 5 mm na pripojení klbu k prevodovke.
2. Vystrčiť kĺb z mnohohranu prevodovky / rozvodovky.
3. Zhodiť ocelové pásky z manžety.
4. Vysunúť gumovú manžetu , aby sa obnažil ten zavazelinovaný kĺb.
5. Tenkým šrobovákom vysadiť drátený poistný krúžok.
6. Vytiahnuť kĺb von, očistiť, aby bolo vidieť segerku na konci tyče.
7. Vysadiť segerku a vysunúť vnútorný kĺb.
8. Vysunúť gumovú manžetu. Dá sa vysunúť vnútorná aj vonkajšia manžeta!
9. Namazať tukom s obsahom MoS2 a v opačnom poradí poskladať.
Všetko prakticky vyskúšané dnes, žiadna demontáž tehlíc nie je potrebná!
takže moje poradie po demontovaní kola na heveri, vonku, bez jamy:1. vyraziť kolík priemer 5 mm na pripojení klbu k prevodovke.
2. Vystrčiť kĺb z mnohohranu prevodovky / rozvodovky.
3. Zhodiť ocelové pásky z manžety.
4. Vysunúť gumovú manžetu , aby sa obnažil ten zavazelinovaný kĺb.
5. Tenkým šrobovákom vysadiť drátený poistný krúžok.
6. Vytiahnuť kĺb von, očistiť, aby bolo vidieť segerku na konci tyče.
7. Vysadiť segerku a vysunúť vnútorný kĺb.
8. Vysunúť gumovú manžetu. Dá sa vysunúť vnútorná aj vonkajšia manžeta!
9. Namazať tukom s obsahom MoS2 a v opačnom poradí poskladať.
Všetko prakticky vyskúšané dnes, žiadna demontáž tehlíc nie je potrebná!
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:29 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manžeta
tak uz to mam taky za sebou.. dle lubomirovo postupu, doporucuji;)
na zemi, na heveru, a trvalo mi to teda mym zewlackym stylem asi 4 hodiny
musim teda rict ze nejvetsi "kóre" bylo sundat kloub z tisicihranu na diferencialu.. nakonec sem musel povolit oba silenbloky (i takovyto tahlo).. ale jinak vcelku brnkacka..
jo a ta manzeta od lubomira, mela tu mensi diru o dost vetsi nez origo, vyresil sem to tak ze sem z ty stary manzety ustrihl tan kousek a vsadil ho dovnitr a tak se otvor zmensil na "akorat" ..cely sem to pak stahl tou paskou..
jinak mi taky nedoslo ze kdyz sundam tu manzetu co je bliz k diferencialu, tak budu potrebovat nove ty pasky kovove stahovaci.. takze to mam zatim tema plastovejma elektrikarskejma... nevite jestli se daj sehnat samotny ty pasky?;)
este pripojim jedno foto, at ten kdo do toho pude poprve ma zas o trochu vesti predstavu..
na zemi, na heveru, a trvalo mi to teda mym zewlackym stylem asi 4 hodiny
musim teda rict ze nejvetsi "kóre" bylo sundat kloub z tisicihranu na diferencialu.. nakonec sem musel povolit oba silenbloky (i takovyto tahlo).. ale jinak vcelku brnkacka..
jo a ta manzeta od lubomira, mela tu mensi diru o dost vetsi nez origo, vyresil sem to tak ze sem z ty stary manzety ustrihl tan kousek a vsadil ho dovnitr a tak se otvor zmensil na "akorat" ..cely sem to pak stahl tou paskou..
jinak mi taky nedoslo ze kdyz sundam tu manzetu co je bliz k diferencialu, tak budu potrebovat nove ty pasky kovove stahovaci.. takze to mam zatim tema plastovejma elektrikarskejma... nevite jestli se daj sehnat samotny ty pasky?;)
este pripojim jedno foto, at ten kdo do toho pude poprve ma zas o trochu vesti predstavu..