Stránka 1 z 2

Odchází nám Vembloud?

Napsal: stř říj 26, 2005 8:56 am
od veros
Naučil se novou věc, při startu už teplého motoru mizí v oblacích dýmu. :-)
V servise jsem se dozvěděl, že se tam nějak míchá olej, benzín a chladicí kapalina, takže čekám, že popraskalo nějaké těsnění.

Je to častá závada, nebo ne?

--Věroš

Oprava

Napsal: čtv říj 27, 2005 6:55 pm
od Vasek
Několik možností co stím může být. TAk jeto buď prasklé těsnění pod hlavou pak oprava do 2000Kč dle poškození hlavy. Nebo je prasklá hlava a pak jeto problém větší musela by se nejspíš vyměnit. JA osobně to tipují na prasklé těsnění u starších vozů je to běžné. Mě se toto přihodilo taky, opravu jsem dělal sám těsnění je k maní u auto Belly zhruba za 1000Kč, slušný servis bych tipoval na 1000Kč za práci.Jinak se není třeba ničeho obávat vše je opravitelné :-) Jen bych těd stím prasklým těsněním moc nejezdil.

nabítka

Napsal: pát říj 28, 2005 5:15 pm
od Jarda
Věroši pokud to bude hlava mám v garáži. neměl bys to ani tak daleko. :roll: :!: :arrow: Jarda

Napsal: ned říj 30, 2005 9:47 pm
od Petr+Barča
Věroši , jestli budeš potřebovat , pošlu ti přesný postup jak se dotahuje hlava . Jestli je kouř tmavý tak ti jde olej do válců . Jestli je kouř světlý , tak tam jde voda . Podívej se na víčko od oleje jestli je na něm sraženina . Jestli že jo tak ti jde voda do oleje . To by mohla být mrazová pojistka . Jsou skovaný pod vačkovou hřídelí a dalo mi dost práce než jsem na to přišel . Tak hodně zdaru Petr .

Závěr - funguje

Napsal: úte lis 08, 2005 12:55 pm
od veros
Jak jste správně radili, Vembloudovi popraskalo těsnění pod hlavou. Už je zase zdravý.

Díky za rady.

mrazové pojistky

Napsal: sob úno 11, 2006 12:54 am
od Mikeš
Četl jsem váš problém já mám podobný dostává se voda do oleje nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, ale voda stále v oleji.Neveděl sem že ,mrazové pojistky jsou pod vačkovou hřídelí myslíte že si toho v opravně nevšímli co můžu dělat děkuji .
Mikeš

Napsal: sob úno 11, 2006 10:01 am
od Karel
Asi to mohi prehlednout a pokud takovou opravu na Liberu nedelaji casto tak se to i stava. Kdyz bych daval auto do opravy, zavadu bych popsal "voda v oleji" a urcite ne "vymenit tesneni pod hlavou".Pak to muzes reklamovat a myslim ze docela snadno a uspesne.
K.
:( :( :(

VODA V OLEJI

Napsal: sob úno 11, 2006 9:57 pm
od Mikeš
Zatím počkám do pondělka skusím zjistit více.Každopádně je to autíčko, které mě velice překvapilo.Je to jedno z automobilu,které má mrazovky uvnitř motoru.Mám obavu pokud budou mrazovky vpořádku zbívá blok motoru.Nevíte o někom komu se něco podobného stalo? Budu vám vděčný za každou odpověd.Autíčko si určitě necháme je to výborný pomocník i když trochu nemocný s pozdravem
Mikeš

Napsal: ned úno 12, 2006 7:29 am
od Petr+Barča
Voda v oleji je problém . Těch variant jak se tam může dostat je hodně.
Mimo mrazovek , těsnění hlavy ještě je možnost přes simering za vodní pumpou . Myslím že prasklá hlava nebo blok je ta poslední možnost.
P+B.

Napsal: sob úno 18, 2006 12:18 am
od Mikeš
Zdravím z Jeseníku.Předem děkuji za odpověd na téma voda v oleji.Takže postupoval jsem takto.I když jsem vyměnil Těsnění pod hlavou nebylo to naškodu alespon mám jistotu. Těsnění podle technika to už velmi potřebovalo i když problém to nevyřešilo.Ráno jdu do dílny za technikem který mi potvrdil že závada může být opravdu na straně simeringu za vodní pumpou,ale potřebuji vědět jestli stačí závadu zjistit odmontováním vodní pump. nebo složitějším způsobem.Dnes jsem dostal zprávu, že k opravě bude zapotřebí rozmontovat vodní pumpu +olejovou vanu a potom vnitřně pokračovat k simeringu.Pokud znáte jednoduší možnost budu za to rád.Jinak se mějte těším se na odpověd.

Mikeš

Napsal: sob úno 18, 2006 4:57 pm
od Martin H.
Voda se z čerpadla může dostat do motoru jedině tehdy, když odejde ucpávka a zároveň je ucpaný výtokový kanálek. Pročisti tento kanálek (jeho vyůstění je mezi krytem čerpadla a krytem rozvod. řemene, přesně na ose čerpadlo - klika ). Pokud bude vytékat voda , je v háji ucpávka, pokud ne ,máš prasklou hlavu nebo blok. Počítám s tím, že to těsnění pod hlavou je opravdu dobré a že jste zkontrolovali stav a rovinnost dosedacích ploch. Kdysi jsem měl podobný problém a abych ho vyřešil, vypáral jsem před čerpadlem v podběhu díru. Přes tento otvor jde provést demontáž čerpadla i ucpávky ( tu rozbiješ ), aniž bys musel demontovat motor. I tak je to práce pouze pro lidi s pevnými nervy.

Martin

Napsal: sob úno 18, 2006 5:01 pm
od Martin H.
Jo a na ten otvor se musí udělat krytka - demontovatelná.


Martin

Napsal: sob říj 20, 2007 6:08 pm
od Iva
Koucour má taky problém, začalo to tím, že při teplém startu začal čoudit, a víc a víc - bíle, a nenápadně mu začala ubývat voda, a pak víc a pak jsem ji jednou úplně vyvařila, šlo to strašně rychle. Tak jsem ho radši odtáhla do Hostivic, prý měl válce plné vody. Říkali že mi vymění těsnění pod hlavou a zkusí vyměnit i hlavu, že není vidět jestli je prasklá, ale prý jestli to nepomůže tak máme smůlu - copak může téct voda do válců ještě jinudy? :cry:

Napsal: ned říj 28, 2007 4:01 pm
od Martin H.
Pokud praskne stěna válce, může tamtudy. Ale že by praskly všechny tři najednou? To už věřím spíš na neposkvrněné početí.

Martin.

Napsal: ned říj 28, 2007 4:07 pm
od Karel
Martin H. píše:Pokud praskne stěna válce, může tamtudy. Ale že by praskly všechny tři najednou? To už věřím spíš na neposkvrněné početí.

Martin.
Ano, to je pravda. Několikrát se již stalo, že je prorezlá "mrazovka" a kontroluje se jen těsnění pod hlavou,případně se srovná hlava.Ale voda pak teče vesele dál :cry: ale o tom už se několikrát psalo.
K.
:wink:

Napsal: sob lis 10, 2007 6:46 pm
od Iva
Ale prý do válců voda nenateče špatnými mrazovkami? Leda do bloku motoru? Já prý měla vodu ve všech válcích...
Už třetí týden mi Liberko stojí v Hostivicích, protože jsem si vymyslela (na doporučení) že chci originál těsnění pod hlavou - prý jiné nesedí a brzy odejde...
Tak pořád nevím, na čem jsem, hlava prý nevypadala prasklá, ale prý mi stejně dali přebrousit jinou. Ale co když to všechno nepomůže? Už jsem z toho smutná sad1.gif

Napsal: sob lis 10, 2007 7:28 pm
od Petr+Barča
Mrazovou pojistkou se voda může dostat z motoru ven a nebo do oleje , ale určitě né do válců . Voda se do válců taky může dostat při sundaváhí hlavy , když není dostatečně vypuštěná z motoru . Na starších E10 byl dole na bloku motoru vypouštěcí šroub na E12 už není , tak se tam ta voda mohla dostat při demontáži . Když ti Ivo dělali to těsnění pod hlavou posledně , tak tam určitě nedávali originál a nesrovnali jí . To je důvod proč ti to znova odešlo . Pokud to udělají jak píšeš , tak ti liberko bude zase běhat jako dříve . Nejsi první komu odešlo "neoriginál" těsnění pod hlavou po krátké době . Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .

P+B.

Napsal: ned lis 11, 2007 9:58 am
od Lubomír
Na tesnennie pod hlavou bacha, originál nemám tiež, ale kópiu som upravil podla otlačenia na starom tesnení takto:
tes_hlavy.jpg
tes_hlavy.jpg (53.84 KiB) Zobrazeno 13781 x
a to preto, že mi vyvrela voda a motor mal po odstavení niečo ako zažívacie problémy - šumel, bublal a podobne. Nedostatočne chladené miesta sa totiž rozpálili nad teplotu varu chladiacej kvapaliny a bublinový var bral sebou aj kvapalinu, a už to bolo. Teraz je s tým pokoj, doporučujem nové "noname" tesnenie dopracovať na mieru, inak sa dajú očakávať problémy...
Ale neočakávam, že by to robil hoci aj značkový servis... Asi by to bolo nezaplatiteľné. Takéto veci dokáže len ten, čo stojí o zákazníka, alebo to robí pre seba ako ja...
Ale voda vo valcoch sa môže objaviť prepálením toho malého mostíka medzi valcami ako je vidieť na tom starom tesnení....

Napsal: ned lis 11, 2007 12:06 pm
od Iva
Petr+Barča píše: Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .
P+B.
A když budu - doufejme - mít originál těsnění pod hlavou, tak to zahrnuje i to pod sáním nebo za karburátorem, jak píšeš, anebo to je dalšího něco?

Ale díky za povzbuzení, snad mi bude zase jezdit!

to Lubomír: to mi taky dělalo, že mi to po zastavení chrchlalo a bublalo a
evidentně se mi to tam někde vařilo, i když teploměr ukazoval daleko v normálu. Tak jestli na to výměna těsnění pomůže, tak to bude super.

Napsal: ned lis 11, 2007 12:11 pm
od Petr+Barča
Sání se musí sundat při broušení hlavy , tak se tam musí dát nové těsnění , nebo alespoň silikon .

P+B.