vůle řízení
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv zář 14, 2006 9:35 am
- Bydliště: VSETÍN
vůle řízení
zdravím všechny,potřeboval bych pomoct,mám strašnou vůli na řízení vůle je v páce řízení ale ten díl nemůžu nikde sehnat,volal jsem i do hostivic ale tam nic takového zatím prý nemají tak se chci zeptat jestli někdo z vás neví kde bych to sehnal nebo bych to od někoho koupil,díky za radu.Mám libero r.v85
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
"strašnou" vůli (klidně půl otáčky volantu) má na 99% na svědomí gumové zkrutné pouzdro, na kterém je převodová páka řízení uprostřed uložená. Je to celkem častá závada a dá se vyměnit samotné pouzdro, určitě bych neměnil celou páku za jinou starou. Kdybys ho nemohl sehnat někde blízko, zkus si zavolat 485 161 934 nebo 608 002 200 (to je VJ cars v Liberci), měli by ho umět obstarat. Kdyby ti ho nechtěli poslat, tak ho můžu vyzvednout a dát na pošu já.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
puzdro na páke riadenia
Plný súhlas, stalo sa mi to isté, a ešte som to dostal do rúk s prihrdzaveným puzdrom v otvore páky, nešlo vyraziť a demontovať pod lis som nemal politickú vôlu, tak tam išiel kus záhradnej hadice a podložky na čelo, a tak to prešlo aj cez STK. Vydrží tam asi rok, potom, keď sa objaví vôla, tak tam namontujem znovu kus hadice a frčí sa ďalej. Raz to dám do poriadku, keď budem dávať kastlu dolu z rámu....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv zář 14, 2006 9:35 am
- Bydliště: VSETÍN
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Zdravím tak jsem se vrhnul na opravu vůle řízení ve svém novém bílém a je pryč to pouzdro co se tu o něm zmiňujete
řeším to tak, že měním kus za kus z černého, ale v něm je vlisované bronzové pouzdros dírou a maznicí jak to bylo kdysi na pomocníku řízení ve staré oktávce a tka by mě zajímalo jestli to tam je originál nebo dodělané. Řekl bych,ale že to tam spiš někdo dodělal a tak by mě zajimalo jestli když to použiju tak jestli to nebude mít vliv na rázy do převodky řízeni a její nadměrné opotřebení nebo na vymlácení kuláku. Přece jenom ta gumová vlložka pohltí nějaké rázy jestli se nepletu
řeším to tak, že měním kus za kus z černého, ale v něm je vlisované bronzové pouzdros dírou a maznicí jak to bylo kdysi na pomocníku řízení ve staré oktávce a tka by mě zajímalo jestli to tam je originál nebo dodělané. Řekl bych,ale že to tam spiš někdo dodělal a tak by mě zajimalo jestli když to použiju tak jestli to nebude mít vliv na rázy do převodky řízeni a její nadměrné opotřebení nebo na vymlácení kuláku. Přece jenom ta gumová vlložka pohltí nějaké rázy jestli se nepletu
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Presne také puzdro mám aj ja, na staršej E10tke bez 4WD aj na mojom terajšom striebronom. Určite to tam bolo dorábané. Vôľu som mal tiež, pri bočnom vetre sa s tým nedalo jazdiť. Riešenie je jednoduché. Tej mosadznej vložke spraviť zrazenie vnútornej hrany zvrchu aj zdola, do tejto zrazeniny napasovať očko z pružinového drátu (v mojom prípade karika z kľúčenky), správne dotiahnuť a je to... Nezabudnúť namazať, vyhovie molyka ako do homokyneťákov.
Určite to nieje to pravé orechové pre čapy, prevodovky riadenia a podobne. Japonci neboli blbí, keď to auto skladali.
Určite to nieje to pravé orechové pre čapy, prevodovky riadenia a podobne. Japonci neboli blbí, keď to auto skladali.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
ja tam teda vuli ještě nemam ale jde mi o to jak zasadně může tato pevná vložka ovlivnit životnost ostatních dílů řízení, přecejenom shánět za 2roky novou rozvodku nebo čepy nebude z nejlevnějších srand
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
ještě bych potreboval poradit tyčky řízení mají být obě stejně dlouhý nebo je kazdá jinak dlouha poprípadě jaký jsou délky na mích obou autech se při víc jak 80ti km/h rozklepe řízení ted jak jsem to rozdělal na obou zaroven a poměřil tak je každa tyčka jinak dlouha a ja nevím jestli to tak má být.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Volant sa Ti rozklepe z dvoch príčin:
-Vôle v riadení,
-zle vyvážené pneu.
Mne sa na E10tke tiež rozkmital volant, keď som mal staré pneumatiky a zároveň vôľu vo volante. Odstránil som vôľu tým, ako som popisoval vyššie. Každú chvíľu som musel doťahovať maticu, lebo nevyvážené pneu vybíjali hrozným spôsobom riadenie. Po kúpení novách plášťov značky FALKEN (made in japan ) ide autíčko ako hodinky, a volant sa ani pri 120kmh nerozklepe.
-Vôle v riadení,
-zle vyvážené pneu.
Mne sa na E10tke tiež rozkmital volant, keď som mal staré pneumatiky a zároveň vôľu vo volante. Odstránil som vôľu tým, ako som popisoval vyššie. Každú chvíľu som musel doťahovať maticu, lebo nevyvážené pneu vybíjali hrozným spôsobom riadenie. Po kúpení novách plášťov značky FALKEN (made in japan ) ide autíčko ako hodinky, a volant sa ani pri 120kmh nerozklepe.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
to je mi samozrejmě jesne jde mi ale o to že když bude jedna tyčka znatelně kratší než druhá tak se stane to že jedno kolo pojede rovně a to druhe se bude snažit zatočit a tím se začne jedno z nich sjíždět a rízení se po překonání určíté rychlosti rozvybruje tak jsem to měl pravě na staré oktávce rozdíl mezi tyčkama jsem měl asi 3,5cm jedno kolo se z vnitřku sjelo na plátno asi do 500km a pak už to jen strašně vybrovalo nejen s volantem ale i s celím autem a na to mně dokonale vypadal všechen kit ze zamaskovanejch děr ja ja konečně viděl co jsem ve skutečnosti koupil
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: vůle řízení
To určitě ne, Změnou délky spojovaček (řídících tyček jak sám uvádíš) se změní zbíhavost či rozbíhavost předních kol. Ta se dá upravovat zašroubováním nebo vyšroubováním krajního kulového čepu a tím změnou délky spojovaček. Pouze při silné rozbíhavosti dojde k velmi labilnímu řízení (auto se musí neustále volantem korigovat) ale že by volant klasicky kmital -to ne. Přikláním se rovněž k názoru, že závada bude v gumách. V prvém případě pořádně vyvážit , pak teprve "vylepšit" pomocný čep řízení resp. zlikvidovat vůli. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
zdravim takže vůle je fuč vyměnil jsem to středovou tyčku nic méně mně pořád vrtá hlavou jestli tam nebude časem dělat neplechu to mosazné (nebo jake) pouzdro
dále s těma tyčkama řízení přece když budu štelovat jednu tyčku tak tim nastavím sbíhavost jednoho kola k nějaké pomyslné ose auta a tou druhou sbíhavoost druhého kola nebo se pletu
dále s těma tyčkama řízení přece když budu štelovat jednu tyčku tak tim nastavím sbíhavost jednoho kola k nějaké pomyslné ose auta a tou druhou sbíhavoost druhého kola nebo se pletu
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Pokiaľ auto nebolo búrané, a nikto od výroby tieto tyčky nešteloval, nehýbal by som s nimi.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: vůle řízení
Ano pokud....Martinekk píše:Pokiaľ auto nebolo búrané, a nikto od výroby tieto tyčky nešteloval.....
Na novém je to takhle: Na starém nevím.
Před seřizováním sbíhavosti je potřeba zkontrolovat hodnoty, případně seřídit. Tomu se říká "vynulovat spojovačky",
a potom seřizovat současně L+P stranu.
K.
Nikdo není dokonalej.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
mně jde vlastně jen o to, že jsem měl v ruce 2 řízení a na každém byly ty spojovačky jinak dlouhé jak levá s pravou tak i obě pravé a ani obě levé nebyly stejné a dělá to i 1cm a to už se mizdá že je to dost
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: vůle řízení
Ty myslíš, že zbíhavost je na každém kole zvlášť a nebo je jako jiná ? Ale kdepak . Ta je jen jedna a je to vzdálenost pneumatik měřeno ve vzdálenosti pomyslné osy otáčení kola zepředu a zezadu. Někde najdeš udávaný rozměr v manuálu i tady na fóru. Ale v praxi stačí když ten rozdíl bude 0,5-1cm. Auto se lépe řídí a nemusíš ho honit po silnici ze strany na stranu. Může nastat i opačný extrém a to když krajní čepy příliš zašroubuješ do spojovaček a vytvoří "rozbíhavost" . Vedle efektu , že auto neudrží stopu a plave po silnici, ještě pěkně ojíždíš gumy. A tak ještě jednou zdůrazňuji není důležitá stéjná délka spojovaček, ale geometrie t.j. v tomto případě zbíhavost max. 10mm ! V žádném případě nemůže dojít k tomu, že by jedno kolo jelo rovně a druhé zatáčelo. Vše působí jako celek, což umožňuje zatáčení oběma koly současně. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: vůle řízení
Ale je to důležité, a to velmi. Jinak je auto hlavně v zatáčkách "neposlušné" a pískaj gumy. Že se nadměrně sjížděj je důsledek "rozhozenejch" spojovaček. A sbíhavost bude u nás 1 - 3mm. A hodnoty na Libero/nové/ Kontrola úhlů rejdu K.dědek píše:jednou zdůrazňuji není důležitá stéjná délka spojovaček, ale geometrie t.j. v tomto případě zbíhavost max. 10mm ! V žádném případě nemůže dojít k tomu, že by jedno kolo jelo rovně a druhé zatáčelo. Vše působí jako celek, což umožňuje zatáčení oběma koly současně. Dědek
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: vůle řízení
Z předpřed odkazu Karla je patrné , že vzdálenost spojovaček od krajních kuláků je 345,6 mm a z toho bych vycházel při nastavení geometrie a tím splníš i základní předpoklad tady probíraného problému. Já ale stejně budu oponovat Karlovi, že celý život jsem po výměně kuláků na spojovačkách snad u všech auťáků co jsem měl řešil zbíhavost tak. že na závitu na jedné straně jsem povolil kontramatku, vyšrouboval kulák, našrouboval nový a dotáhl kontramatku. na druhé straně jsem pak "dolaďoval" zbíhavost . To pomocí trubky z hliníku, ve které byla zastrčena kulatina . Vyžaduje to asistenci ještě jednoho člověka, který přidrží konec trubky ve výši středu kola na běhounu co nejpřesněji ve středu . ( velice často je zde vedena dělicí rovina formy při výrobě a tak je to celkem snadné) konec kulatiny na druhé straně úplně stejně a na ní vyznačit tužkou čárku v místě ponoření do trubky . Stejný postup na opačné straně kola a rozdíl mezi čárkami -jak už jsem psal mezi 0,5 až 1cm ( 3mm je míra pro měření na disku pomocí geometrického zařízení v servisech optickým odečítáním na kalibrovaném "klacku". Byly doby, kdy na STK tohle všechno měřili a povinosti řidiče bylo taky přijet s autem zbaveným od poklic a umytými koly. Za tohle seřízení před STK se platilo asi 160,-Kčs a velmi často vlasně jen za "nasazení" světýlka na ráfek. ( bez vyklepnutí kuláku z oka nelze změnit délku spojovačky a tak mechanik jen prohodil, že TO má stejně vůli v rejďáku a až se vymění , uděláme zbíhavost. A nikdy jsem neslyšel, že by někoho z STK vyhodili za špatnou zbíhavost, ale za zablácená kola ( ono vlastně celý auto) ano.Tenhle postup jsem odkoukal od mechaniků v servisech . Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010