Pokračuji o teploměru
v původním provedení se za jízdy ručička teploměru pohybuje ve vodorovné poloze.To signalizuje, že je to asi v "pořádku".
Tak to mi nestačilo

Změřil jem odpor který je zapotřebí,aby na teploměru bylo

40-105 st.C /a my tam máme 3 rysky

1. na začátku stupnice,2.těsně před koncem a 3. úplně na konci/. 1.čárka 305ohm,2,čárka asi 25ohm a 3. to je "nadoraz"asi 17ohm.
Tomuto průběhu zdaleka neodpovídá orig čido

Z katalogu jsem vybral, které odpovídá naměřeným hodnotám a je dostupné

orig. PAL 443 429 037 050 nebo 443 425 110 051 a je určené pro řadu Š120

AVIA

Zetor atd. Abych se vyhnul přeřezávání závitu na větší /M12 x 1,5/ vyrobil jsem redukci.
Abych dosáhl vůbec vyšší teploty a aby auto líp topilo,a dřív se odpojoval"sytič" nahradil jsem původní termostat 86 st.C termostatem 92st C a nejvhodnější mi připadl do OPLA

Musí se upravit prúměr asi o 4mm a srovnat osazení. A skutečně to takto funguje jak má

Topí to podstatně lépe a ukazatel teploty se dá považovat za teploměr
Ale... teplotu jsem zvednul a co tomu řekne chladič a jeho čidlo
A právě zde se chci omluvit za informaci že čidlo ventilátoru chladiče je na chladiči
NENÍ 
tak tam prostě není.Je v komoře termostatu v pravo vedle čidla teploměru.Je to vymyšlené velmi vtipně, že když teplota vody na motoru dosáhne 96st C sepne a při 92stC vypne.Kontrola motorku chladiče se dá provézt tak, že se při zapnutém zapalování odpojí konektor od toho čidla v pravo a ventilátor se rozběhne.
Je to velmi důmysně navrženo aby při poruše čidla, nebo vodiče venilátor zapnul.
K.

Nikdo není dokonalej.