rucni brzda a lanovody
rucni brzda a lanovody
Cus vsichni, mam prosbicku. Svoje Libero jsem koupil v Jeseniku pote, co tam celou zimu stalo. Mel jsem problemy s rucni - jedno kolo zustavalo obcas zabrzdene pres rucku tak jsem ji zatim vyradil, ale chtel bych to dat zase doporadku. Budu nejspis muset vymenit lanovody. Delal jste to nekdo nekdy? Koukal jsem na to zespoda a nic moc neobjevil. A nemate tuseni, kde je za slusny peniz objednat? Diky. volfik
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: rucni brzda a lanovody
Tak lanovody OK? Pochlub se!
...je nás víc než loni...
...je nás víc než loni...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: rucni brzda a lanovody
Na jednom starším jsem předloni měnil lanovod, který se vůbec nehýbal. Prace je to dost obtížná. Doporučuji nejprve všechno prostříkat nějakým sprejem ( aspoň petrolej) a za hodinu vše opakovat. Pak začni u kola (sundat buben a vyndej čelisti(doporučuji svázat vázacím drátem prasátko, aby se ti nerozkočilo) pak pokračuj pod vozem. Až se ti podaří jeden lanovod vymontovat, zkus jej porovnat v nějaký někde prodejně, zda-li by nešel něčím nahradit . Originál je určitě někde k mání, ale ani nechci vědět co stojí. Když nic neseženeš , musíš se spokojit s renovací doma (jako já) . Nejprve zbavit hrubších nečistot a pak "proplachovat!" v petrolejové lázni až se bude lehce v bovdenu pohybovat. Najdi a zaizoluj prodřená místa na UH izolaci bovdenu . (Nejlepší je pak na bovden navléknou vhodnou gumovou hadici. Předtím jsem však "povařil" smotaný bovden v hrnku s vyjetým olejem ( Podobně jak se to dělalo s řetězy na motorku)) A bacha, chce to opravdu vyjetý olej nejlépe s grafitovou vazelínou. Požiješ-li olej zánovní - hrozí , že ti za mrazu zatuhne a lanovod se potáhne jako med.Je to oprava dočasná a nesmí se jednat o lanko, které má už popraskané nějaké vlákna ( ty je nutné odstranit). Ale dva tři roky to funguje. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- ašíc
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 6:27 am
- Typ Libera: mladší
- Bydliště: u Hodonína, malá dědina
Re: rucni brzda a lanovody
Nazdar, ruční brzda mi zůstávala viset, jen díky tomu, že zatuhla páka ruční brzdy přímo na pakně. Stačilo postříkat MD sprejem a rozhýbat.
- ašíc
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 6:27 am
- Typ Libera: mladší
- Bydliště: u Hodonína, malá dědina
Re: rucni brzda a lanovody
Zdar, zdar. Hloubka brzdového bubnu je 4O mm. Orig. pakna je široká 30 mm. Splašil jsem pakny široké 35. mm průměr sedí. Při troše šikovnosti, se tam dají namontovat (podmínkou bude asi podložení prasátka aby se středem drážky dostalo na šlic pakny). Dokáže mi někdo ozřejmit, co by se tímto změnilo (brzdové poměry?) co by hrozilo? Dík za odpověď.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: rucni brzda a lanovody
Pravděpodobně hrozí škrtání hrany pakny o vnitřní část bubnu. Problamatické je i pohyblivé ukotvené paken dole. Prasátko podloužkou podložíš, ale pak půjde pakna šikmo, což nebude to pravé ořechové. Jestli opravdu všechny potřebné otvory v pakně odpovídají originálu , přebytečbných 5mm bych odfrézoval. Jakéko-li exterimenty na brzdách ale kategoricky odmítám, neboť hrozí obrovské riziko pořádného průšcvihu. Takže sedačky vyměň za supersport "Recardo" , sání - trumpeta bez vložky, světla jak u fotografa , spojler kam se podíváš, ale proboha brzdy bez homodomo tuningu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: rucni brzda a lanovody
Prvni vysledky letosni zimy se dostavuji, krom tradicnich vykvetu rzi se mi po parkovani zustalo zarbzdene leva zadni kolo (samozrejme pote, co brzdy na srazu odzkouseli s vysledkem vpredu velmi dobre, vzadu vyborne, vcetne rucni brzdy). Po tom co se to trochu ohralo kratkou jizdou konecne povolila, nicmene ted musim vytahnout paku rucni brzdy az pomalu do podpazi (v manualu pisou 7-9 zubu, ja jsem na 10, driv to bylo tak tech 7), nicmene to brzdi (zkousel jsem auto prizvednout a kola rucni brzda blokuje). Pri te prilezitosti jsem samozrejme zjistil ze mam brzdovku asi 5mm pod riskou MAX, coz s tim muze a nemusi souviset. Tak ted spekuluju co se mohlo po... kazit.
Sice to nevysvetli co se stalo, ale da se nastavovat delka lanovodu u rucni brzdy nebo je to vsechno fixni delka? V bubnu je podle me na konci kulicka, ale u paky si nejsem jisty. Da se nejaky ubytek brzdove kapaliny s casem povazovat za normalni?
Sice to nevysvetli co se stalo, ale da se nastavovat delka lanovodu u rucni brzdy nebo je to vsechno fixni delka? V bubnu je podle me na konci kulicka, ale u paky si nejsem jisty. Da se nejaky ubytek brzdove kapaliny s casem povazovat za normalni?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: rucni brzda a lanovody
Pro info: vzpomel jsem si ze mam jednu rucni brzdu v krabici - takze je tam maximalne 17 zubu. Jestli to dobre chapu, lanovody pro obe kola jsou vedeny nezavisle a jsou prichyteny na pace brzdy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: rucni brzda a lanovody
lanovod každej zvlášť je chycenej v konzole-jak ty řikáš kulička na konci.Na konzolce je šroub se závitem a tim se dá doštelovat páka(šroub je hned pod tou gumou na středovym panelu,dostaneš se tam bez demontáže),když jsou pakny obržděný.Kolo se ti bloklo nejspíš kvůli pakně na který je chycený lanko.Ten čep,na kterym je opěrná páka lanka(v bubnu) bejvá zarezlej a pak se nevrací.Takže jedině sundat buben,ven pakny a rozhejbat.
Ten úbytek kapaliny může bejt způsobenej právě kouslou opěrnou pákou ruční brzdy-Ta brání prasátku,aby se rozvíralo a gumička v prasátku tlak nevydrží a nějaká kapalina může protýct okolo ni a ubejt - fpoho se ještě přes prachovku dostane.Mišus
Ten úbytek kapaliny může bejt způsobenej právě kouslou opěrnou pákou ruční brzdy-Ta brání prasátku,aby se rozvíralo a gumička v prasátku tlak nevydrží a nějaká kapalina může protýct okolo ni a ubejt - fpoho se ještě přes prachovku dostane.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: rucni brzda a lanovody
I toto může bejt, nó, ale i když...Tlak do zadních brzd je omezen neprogresivním omezovačem tlaku.Mis.us píše: gumička v prasátku tlak nevydrží a nějaká kapalina může protýct okolo ni a ubejt -
Takže žádný kritický nárust tlaku nehrozí.
Úbytek bych tipoval na netěstnost okruhu, nebo prostě úbytek hmoty na destičkách.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: rucni brzda a lanovody
To je verse jasná i lajkovi správně se má kapalina kontrolovat a s ní i úbytek obložení.Ted dělám na autě kterýmu se to o čem jsem psal stalo-kouslý brzdy a prasátka chčijou okolo gumiček(-dávám jen zkušenost pro případnou svépomoc).Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: rucni brzda a lanovody
Ano, tak, tak s tím souhlasím.Mis.us píše: a prasátka chčijou okolo gumiček
Jenže po 10-20 letech provozu je to normální, že hliníková prasátka tečou.
I chtěl jsem ušetřit, a koupil jsem jenom sadu gumiček/orig/
a po asi 3 měsících jsem kupoval nové celé válečky.
Je to díl s omezenou životností.S tím se musíš smířit.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: rucni brzda a lanovody
Karle a kupoval si jen váleček do prasete,nebo celý hliníkový torso? -neni drahý.
s tim ojetim to neni vždycky stejný,záleží na tom kolik má auto naběháno.ale to je lehce zjistitelnej detail.Jinak s tim,že do starýho auta láduju peníze jsem se smířil a věřim,že nejen já. Mišus
s tim ojetim to neni vždycky stejný,záleží na tom kolik má auto naběháno.ale to je lehce zjistitelnej detail.Jinak s tim,že do starýho auta láduju peníze jsem se smířil a věřim,že nejen já. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: rucni brzda a lanovody
Ano, kupoval jsem komplet
je to už dávno, pokud si vzpomínám tak kolem 1000,- za kus.
Holt brzdy musej brzdit. Co neubrzdíš to neukecáš...
K.
je to už dávno, pokud si vzpomínám tak kolem 1000,- za kus.
Holt brzdy musej brzdit. Co neubrzdíš to neukecáš...
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: rucni brzda a lanovody
Nedjriv jsem tedy koukl na paku rucny brzdy - pri zatahovani sla leva strana vyrazne vys nez prava - zadne prekvapeni.
Po rozdelani je duvod jasny - utrzene (urezle) brzdove oblozeni. Bohuzel s sebou vzalo i jednu prachovku na brzdovem valecku. Kdybyste nekdo mel zkusenosti, ze to muze pokazit jeste neco jineho tak mi dejte vedet. Kazdopane si ted nezajezdim dokud nesezenu nove pakny, protoze ty v zaloze nemam.
Jedine pozitivum je, ze valecky netecou.
Rucni brzda podle me chodi normalne, nevim co se stalo, ale ted den byl slusny mraz (zatim posledni letos kdy bylo rano -15st).
Po rozdelani je duvod jasny - utrzene (urezle) brzdove oblozeni. Bohuzel s sebou vzalo i jednu prachovku na brzdovem valecku. Kdybyste nekdo mel zkusenosti, ze to muze pokazit jeste neco jineho tak mi dejte vedet. Kazdopane si ted nezajezdim dokud nesezenu nove pakny, protoze ty v zaloze nemam.
Jedine pozitivum je, ze valecky netecou.
Rucni brzda podle me chodi normalne, nevim co se stalo, ale ted den byl slusny mraz (zatim posledni letos kdy bylo rano -15st).
- Přílohy
-
- subaru-libero-zadni-brzdy.jpg (279.85 KiB) Zobrazeno 29802 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: rucni brzda a lanovody
Tusite nekdo, co se ma davat pod ty prachovky za mazivo? V manualu pisou, ze se tam ma dat Metal Rubber Nr.20 a nikdy brzdovy tuk. (Vorschriebenes Fett: METAL RUBBER Nr. 20, VORSICHT: Niemals Bremsfett verwerden.) Teoreticky by tedy mazivo mohlo byt soucasti objednavky prachovek - u originalnich dilu to tak byva...Karel píše:Ano, kupoval jsem komplet
je to už dávno, pokud si vzpomínám tak kolem 1000,- za kus.
Holt brzdy musej brzdit. Co neubrzdíš to neukecáš...
K.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: rucni brzda a lanovody
pod prachovky na prasátku se žádný mazivo nedává,váleček je mazanej brzdovou kapalinou,prachovka je na bordel.
Ps.jednu sadu paken navíc ve skladu mám(originál 1800,-).Mišus
Ps.jednu sadu paken navíc ve skladu mám(originál 1800,-).Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: rucni brzda a lanovody
Po mnoha prohrách a vítězstvích dávám silikonovou, která je ktomu skutečně určená. K.Mis.us píše:pod prachovky na prasátku se
Naposledy upravil(a) Karel dne sob bře 02, 2013 6:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: rucni brzda a lanovody
Dávám ji jen na brzdiče k plovoucim třmenum a k válečku destiček.Pod prachovky k prasátku,to slyšim poprvé.Když tam mazivo dám,tak po rozevření prachovka skloune,to už jsem zkoušel.Liber už jsem měl rozdělanej na brzdách dost,ale u prasátek žádný mazivo nebylo.Samozřejmě se tim budu i nadále řídit.Pokud trváte na mazivu,tak ho tam dejte,podle mně je to zbytečný.(u prasátek) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: rucni brzda a lanovody
Prave ze z manualu plyne ze se tam nema davat tuk, ale cosi jako metal rubber, coz by v hrubem prekladu byla "metalicka guma". Spis mi to prijde jako nejaka plastelina. Do prednich brzd davat taky tu ATE pastu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální