zimní provoz
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
zimní provoz
Tak příspěvek (tuším Pajas?) , který nakousl , zda-li někdo dává "něco" před chladič na zimu mne inspiroval tímto nápadem. Měl.li někdo tu čest vlastnit někdy Š-1000MB , určitě si vzpomene, že to bylo snad poslední auto, který mělo "dečku". To byla roletka před chladičem, ovládáná z místa řidiče takovým jezdcem . Vše sloužilo k rychlejšímu zahřáti motoru v zimním provozu. U nás teď hlavně po ránu jsou docela pěkný mrazy (12st.C) a je to znát. Už od okamžiku, kdy klesá teplota pod nulu je v Liberu znát, že se prodlužuje doba ohřátí (a tím i topení) a při jízdě s kopce vidím, jak ručka teploměru klesá a klesá .Loňská zima- nezima tohle moc neprověřila a tak až teď jsem začal uvažovat o té dečce. Má to však jeden háček a to je to, že na ni člověk nesmí zapomenout, jinak lze motor snadno uvařit. Abych ověřil, do jaké míry lze ovlivnit rychlost ohřátí motoru eliminací studeného vzduchu náporem na chladič, realizoval jsem pokusně " zacpání nasávacích otvorů" ( v předním nárazníků) pruhy molitanu tak 5cm tlustého. Šlo by použít i cokoli jiného . (Všiml jsem si, že jsou v prodeji i "zimní "masky pro Š Fábia a Octávia) Tady lze pustit uzdu fantazii. Ale nejdůležitější je zjištění, že "tohle" opravdu pomáhá a při mínus 8 teplota "rostla mnohem rychleji. Myslím, že to ani žádný obrázek nepotřebuje. A ještě maličkost. Už dlouho jsem se chystal přemístit RZ (SPZ) z místa nad nárazníkem níž , právě před tyhle dva průduchy. Teď k tomu byla ta pravá příležitost a číslo s podložkou tak zakrývá z velké části tu "ucpávku z molitanu. ( Důvod proč číslo na nárazník? Sníh ! Ometu okno a smetený sníh zústal za číslem , kde vytvořil za čas ledovou (špatně odstranitelnou "hamuli". Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: zimní provoz
Každé + dobré + /plus/.dědek píše: do jaké míry lze ovlivnit rychlost ohřátí motoru eliminací studeného vzduchu náporem na chladič, realizoval jsem pokusně " zacpání nasávacích otvorů"
Za jízdy v zimě teplou vodu od motoru táměř všechnu stačí vychladit topení. Aby se teplá voda nedostala do chladiče tak o to se stará termostat. Leč nápad se zakrytím předku vozu má hodně do sebe. Nebude tolik ochlazován předek kabiny a podlaha. A je toho ňákej metr čtverečnej. Na náklaďákách to bylo běžné.Tehdy se topení nedělala tak výkoná.Viz Liaz,Avia.
Za pokus to rozhodně stojí.Jen ten chladič bych nezakrejval.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
A nebude ti ta SPZ pak zase v lete zhorsovat chlazeni?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: zimní provoz
U staršího, jsem každou zimu nacpal přímo před chladič kus kartonu tak, že zakrýval toho chladiče tak tři čtvrtiny. Byl to kompromis, ale pomáhalo to a člověk furt nemusel čučet na teploměr, aby to neupek. U novějšího jsem pořádnou zimu ještě nezažil (vloni nebyla, předloni bylo auto rozebrané). Myslím, že i když ůplně ucpu ty průduchy v masce, tak se nic špatného nestane, neb chladič je posunutý dozadu a vzduchu se k němu dostane dost.
Martin.
Martin.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: zimní provoz
Nejprve jsem hledal nějakou vhodnou roletku, ale problém je někam napasovat kladku, přes níž bych roletku z kabiny ovládal. A pak je ve hře ta obava, o které jsem se zmínil. Zapomenutá roletka nahoře a chladič může být papiňák. A pak minulá "divná" zima mne nevzrušila natolik, abych se tímto problémem vůbec zabýval. Tak roletku nahradil obyčejný molitan za číslem . Bude-li to v létě nutné, může se RZ zase "stěhovat". Dneska po ránu pod mínus 12 , chvíli to trvalo, ale ručka teploměru se vyšplhala kam měla a zůstala tam jako přibitá. A s tím topením má Karel pravdu. Větrák na plný pecky je v mrazu odebírač všeho tepla co motor vyprodukuje. Tak, že doporučuji : aspoň zpočátku motorek topení "lanksam" Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: zimní provoz
Ja s kolisanim teploty na svem voze zadny problem nemam. At je teplo nebo zima, topeni naplno nebo vypnute, rucicka je porad ve stredu stupnice - menil jsem ovsem pred 4 lety termostat.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
Jde o rozjezd. Kdyz auto clovek nastartuje po tom co stoji celou noc na mrazu, tak musi i tvoje rucicka ukazovat "nulu", jinak mas kouzelny motor. Me to trva tak 10km jizdy nez se motor (a tedy rucicka) dostane do pracovni teploty. Protoze se motor chladi za jizdy proudenim vzduchu kolem chladice ani nemusi jet vetrak, ucpava se kdeco a nedoporucuje se ze zacatku poustet ventilator topeni naplno, protoze jinak bude zahrati motoru trvat dlouho -> vyssi spotreba. Ja ted neustale poskakuju do tech 10km a to se auto nestaci ani zahrat, zere to.. ani se mi nechce verit ze to projde u 1.2l motoru z nadrze do vyfuku..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 188
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Re: zimní provoz
Nazdárek přátelé. U všech aut co jsem kdy měl,vždy bezvadně fungoval kus koberce přímo před chladič. Nechat ho trošku vyboulený,neboť tudy si může v případě přehřívaní natáhnout vzduch větrák.Vždy naprosto bez komplikací. K ručičce teploměru: jak je už auto opravdu zahřáté tak se mi ručička téměř nehne,což si myslím ukazuje na bezvadně fungující termostat. Aleš
Aleš
Re: zimní provoz
Tomu rozumimcovex píše:po tom co stoji celou noc na mrazu, tak musi i tvoje rucicka ukazovat "nulu"
Re: zimní provoz
Zdravím všechny. Já měl loni lehce přidřený termostat, takže nodovíral. Motor se zahřál trochu pomaleji, a při jízdě po dlouhých rovinkách ručka trochu klesla. Po výměně drží jak přibitá. Nový mám na 88 stupňů. Do práce to mám 5km a taky nestihnu zahřát. Spotřeba je teď kdy jinak moc nejezdím něco přes osm a půl l., ale zato netankuju 2x týdně, takže vlastně ušetřím
Mira
Mira
tak už bez
Re: zimní provoz
Novej zimni termostat 88°C a žadny vaprcajky na chladič nejsou potřeba ! akdyž auto nechaš na volběh se ohřivat dečka na zrychlení ohřevu nemá vliv když na chladič není napor ledovyho vzduchu, za jizdy a gor jestli nastartuješ a jedeš dlouho z kopce tak to je pešek no.
1994, 4 WHEEL, Panorama DACH, ROST, ALU felgen, TOP ZUSTAND
- matyy
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: zimní provoz
Já mám starší a na zimu mu chci dát novej termostat..Hodně jezdím po městě a tak by mně zajímalo jaký mám koupit...V autokelly májí co se otvírají na 82C a 88C.Jakej se osvedčuje vám a jak je to s vyměnou? Já když to tenkrát dělal na š120 musel se koupit i ten těsnící kroužek new..Protože se zničil sundáním...Je u liberka také past???
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
Nakousnu jednu radu či upozornění. Auto se mi nechtělo zahřívat, ručička byla furt dole, at zima či léto. Byly tam 3 termostaty a nic. Pak jsem rozdělal bílé a zjistil jsem možnou příčinu. Mezi termostatem a tím "domečkem" nebo jak bych to nazval, byla taková podložka či těsnění-nevím jak bych to přesně nazval. V mojem červeném to nebylo. Po přidání se červené dost rychle ohřeje a topí a i když mám zapnuté zadní i přední topení, ručučka pořád se drží v prostředku. A termostat je tam jen 82°C, Takže možná to pomohl ten 4 termostat či ta "podložka"..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
Vcera jsem si dal 100km nocnim mrazem (-15 az -20st) a topeni pri 80-100km/h nic moc. Bud se obcas podchladi motor, nebo to proste malo topi. Po meste to je OK.
Jak jste na tom v tomhle mrazivem pocasi? Uvazuju ze bych ty predni pruduchy taky zaslepil, k chladici se mi lezt nechce..
Jak jste na tom v tomhle mrazivem pocasi? Uvazuju ze bych ty predni pruduchy taky zaslepil, k chladici se mi lezt nechce..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
fakt je že po městě nemrznu, ale při ranní cestě do nového boru už byla taky celkem kosa, když jsem se vracel kolem poledne tak už bylo o něco tepleji (tak -12) a pohoda - spíš bych řek že při rychlejší jízdě pak profukuje přes dveře a tak, a osobně docela čumim že to v těch mrazech všechno funguje
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
Re: zimní provoz
Libero je, co se týká topení, chabrus. Jak staré, tak nové. U starého se před chladič strčilo kus kartónu a topilo to jakš-takš. U nového, díky jeho "geniálně" umístěnému chladiči, je to horší. Ucpané průduchy v nárazníku moc nepomohou. Koho nasírá chládek v kabině, podchlazený motor a tím pádem vyšší spotřeba, holt musí pod auto, tam si vybojovat přístup k chladiči a něco na něj připevnit. Při tom se určitě dobře prohřeje od toho, jak bude vzteklý.
Martin.
Martin.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: zimní provoz
Libera se zastanu,respektive novějšího-nemám problém i při rychleší jízdě(ručička teploty je furt stejně v půlce)Topení topí pořád stejně,ale je to tak jak píše Vojta.Něco jde přes dveře,taky se může stát,že nemáte doklapnutý poklopy od světlometů a profukuje dovnitřku.Taky berte zřetel na to,že Libero nemá čumák,kterej je vyhřívanej motorem.Je to pěkná plocha plechu a když jedete okolo 100km/h při -10 ,je to jako desti násobek,takže proto ta zima
Martine nebud na Japonce naštvanej,že to tak pěkně vymysleli
Martine nebud na Japonce naštvanej,že to tak pěkně vymysleli
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991