elektrika
- matyy
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
- Bydliště: Mladá Boleslav
elektrika
Tak a je tu problém z kterého stojí rozum.. Nastartuju libero a kdyz ho chci "chcípnout" ,tak to nejde a v te bíle škatulce za radiem divně vrní..Ale pokud dám klíček na on tak to nedělá ten zvuk. Vypnu to tak že u spolujezdce odpojim tu svorku co pak vede u´ž do podlahy a do zadu.. Pokud ze skříňky zapalování vyndám celej konektor,tak to stejně jede... To je nezmar Jak to prosím jde když se zapne klíček --- rovnou k rozdělovači?? nebo jak?? Že bych tam natáhl nový kabel.. Předem dík za rady
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Nejprve bych odpojil alternátor, a to silný kabel co vede k baterce i konektor ke kontrolce.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát srp 15, 2008 9:00 pm
- Bydliště: Loštice & Roztoky u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Tak tento problém jsem řešil taky, stalo se mi to na horách a jelikož mám v autě alarm který jsem nepoužíval a ovládání sem měl samozřejmě doma tak po odpojení baterky sem musel provizorně rozebrat celou palubovku a alarm amatérsky vyřadit... prostě sranda...
Ale k problému. Po telefonické diskuzi s panem Švadlenkou mi bylo řečeno že tohle dělá buďto relé ale pokud jsou vyškubnuty dráty a auto stále nechcípne je to v hlavním svazku drátů=skrat. a ukázalo se že ano. Bylo to spečené v jednom z konektorů co jsou po kastlíkem u spolujezdce. Jinak dle pana švadlenky nejčastěji se problém vyskytuje v onom konektoru nebo ve svazku v místě kde prochází boudou pod auto (to jest vlevo u nohou spolujezdce za kusem plechu který je nacvaknutej vedle topení. Tam se dráty šoupaj o kastli. Pokud ani tam nic...pak je to někde na cestě v drátech (což je dost blbé páč to znamená odizolovat a hledat a hledat.)
Takže každopádně je to skrat někde ve vedení což znamená teplo tavení a smrad a nebezpečí přinejmenším vyskratování dalších drátů a v horším případě by to mohlo začít hořet. Bylo mi řečeno že bych s tím v žádném případě neměl jezdit dokud to nenajdu. Jak sem psal bylo to v konektoru pod palubkou pěkně se tavil bylo to i cítit (byl tam přechoďák - teplo-a následně skrat) odstraněno na cestě provizorně celkem rychle vyštípáním skratujícího drátu a vedením vedle onoho konektoru. Mnohem horší bylo najít jak vyřadit ten podělanej alarm kterej má čidla snad všude po autě..... naknec ho stačilo odzemnit ale najít ten zemnící kabel.... Uf...
No hodně zdaru..hledat bych začal u spolujezdce ) jinak i ty relátka jsou všechny u spolujezdce vlevo.
Ale k problému. Po telefonické diskuzi s panem Švadlenkou mi bylo řečeno že tohle dělá buďto relé ale pokud jsou vyškubnuty dráty a auto stále nechcípne je to v hlavním svazku drátů=skrat. a ukázalo se že ano. Bylo to spečené v jednom z konektorů co jsou po kastlíkem u spolujezdce. Jinak dle pana švadlenky nejčastěji se problém vyskytuje v onom konektoru nebo ve svazku v místě kde prochází boudou pod auto (to jest vlevo u nohou spolujezdce za kusem plechu který je nacvaknutej vedle topení. Tam se dráty šoupaj o kastli. Pokud ani tam nic...pak je to někde na cestě v drátech (což je dost blbé páč to znamená odizolovat a hledat a hledat.)
Takže každopádně je to skrat někde ve vedení což znamená teplo tavení a smrad a nebezpečí přinejmenším vyskratování dalších drátů a v horším případě by to mohlo začít hořet. Bylo mi řečeno že bych s tím v žádném případě neměl jezdit dokud to nenajdu. Jak sem psal bylo to v konektoru pod palubkou pěkně se tavil bylo to i cítit (byl tam přechoďák - teplo-a následně skrat) odstraněno na cestě provizorně celkem rychle vyštípáním skratujícího drátu a vedením vedle onoho konektoru. Mnohem horší bylo najít jak vyřadit ten podělanej alarm kterej má čidla snad všude po autě..... naknec ho stačilo odzemnit ale najít ten zemnící kabel.... Uf...
No hodně zdaru..hledat bych začal u spolujezdce ) jinak i ty relátka jsou všechny u spolujezdce vlevo.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát srp 15, 2008 9:00 pm
- Bydliště: Loštice & Roztoky u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Jo jinak auto jede i po vyškubnutí drátu jednoduše proto, že alternátor dobíjí.... tak aspoň víš že dobíjí dobře
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Když vynechám tuto možnost propáleného pramence tipnul bych na poškozený alternátor Kdy napětí/proud/ půjde do cívky.seemore píše: Takže každopádně je to skrat někde ve vedení což znamená teplo tavení a smrad a nebezpečí přinejmenším vyskratování dalších drátů a v horším případě by to mohlo začít hořet.
K.
Nikdo není dokonalej.
- matyy
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: elektrika
Tak odpojil jsem pojistku (60A) co je vzadu a vesele to blbne dál:mohu startovat a používat všechna el. zařízení..Jen to vypínání nejde...To je přeci hloupost?? Ale když tam není ta pojistka,tak nedobíjím?? Na drátku co vede od baterky do spínací skřínky jsem našel dva napojené a ještě nevim kam jdou..Ale v nich by to mohlo být..Jako že přemostí tu skříňku zapalování?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Zkoušel jsi odpojit ten konektor Na obrázku jsou označeny body, kde je připojena zapalovací cívka.Karel píše:kontrolce.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Když proud obchází hlavní pojistku, taky bych to netipoval na zkrat v kabelech, ale na alternátor, protože ten je připojený k baterce před pojistkou. Možná mě elektrikáři opraví, ale řekl bych, že proud leze ven přes budicí vinutí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát srp 15, 2008 9:00 pm
- Bydliště: Loštice & Roztoky u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Vada alternátoru by se měla dát snadno vyřadit resp. identifikovat a to tak, že se alternátor odpojí ne? V okamžiku kdy auto je nastatované a vyndají se zadní pojistky tak bude vesele vrčet dál jen se nebude nabíjet baterka. (teda nevim k čemu jsou ty dvě dvacítky vzadu) Ale startovat by teoreticky jít nemělo to má Tuti pravdu. mě ale kontrolky svítily vesele dál i když byla ona pojistka vyndaná startovat sem nezkoušel. připisoval sem to někde onomu alarmu + centrálu kterej je zvláš't napájenej přímo z baterky. (že to teče někde tam) Kde je pravda nevím libero žije vlastním životem. )
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: elektrika
Dobíjení z alternátoru je přímo na baterku . Zkoušku, je-li alternátor v háji (nebo "zrada" někde v kabelech ) zjistíš následovně. Na nejtlustším kablíku na alternátoru naměříš napětí VŽDY ! Pak k alternátoru povedou ještě dva o dost slabší a při zapnutí zapalování by jsi na nich měl naměřit palubní napětí - když klíček vypneš tak NIC!! . Je tedy pravděpodobné, že máš spínací skříňku kaput a na alternátor 12V nepřerušuješ klíčkem Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Dědku, aby tam v elektrike nebolo také dačo ako u mňa... Vypnem kľúčik a veselo vrčí ďalej. Zapnem výstražné blinkre, zhasne...
Tie dve 20A poistky sú na svetlá. Jedna na pravú. druhá na ľavú stranu. 60tka je na všetko ostatné.
Tie dve 20A poistky sú na svetlá. Jedna na pravú. druhá na ľavú stranu. 60tka je na všetko ostatné.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Moje teorie vycází z toho, že buzení alternátoru je napojené na okruh spínaný klíčkem. Pokud bude někde (v alternátoru) zkrat z výstupu na budicí vinutí, propojí se přes něj baterka se svorkou 15 na indukčce a napětí máš v okruhu pořád, bez ohledu na přepnutí spínačky. Už jsi zkoušel odpojit ten alternátor?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Souhlasím s tebou.Tuti píše:Moje teorie vycází z toho, že buzení alternátoru je napojené ....
K.
Nikdo není dokonalej.
- matyy
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: elektrika
Ještě jsem nic nezkoušel a nechávám to na sobotní ráno.. Ale na altíku u toho silneho drátu mi to proud dává přes 14v tzn. že dobíjí. Jinak se to začalo opravovat samo a někdy to jde vypnout normálně a ja myslel že to nemůže být zapalováním protože to beželo já vytáhl konektor a beželo to dál.. Ale když k tomu ráno přijdu a zapojim baterku,tak se mi rozsvítí kontrolky a to nemám ani klíček v zapalování...
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Toto zde popisujem. Hovorově by se řeklo " eletrika se vrací přes altík "matyy píše:zapojim baterku,tak se mi rozsvítí kontrolky a to nemám ani klíček v zapalování...
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: elektrika
Ahoj od Hada, na Budějovickém liberu, které je těsně před definitivním zprovozněním jsme s Otíkem před dvěma dny řešili pravděpodobně související problém. Po vypnutí klíčku šla elektrika prakticky do celého auta, vyndat šedesátku pojistku nepomohlo, naopak pomohlo vyndání dvacítek, co jsou pod ní. Když pominu zkrat na kabelovém svazku o kterém už tu byla řeč, a byl jednou z variant při hledání závady, podíval bych se na relátka světel. Jsou v hliníkových kulatých krabičkách na straně spolujezdce na boku před dveřmi (dvě vedle sebe, bílé konektory) V našem případě byla relátka v konektorech překlenuta kusem drátu, nevylučuju ale, že pokud je některé z relátek vadné, zůstává "přilepené" bez ohledu na polohu spínací skříňky. Tahle dvě relátka jsou kabelovým svazkem přímo propojena s pojistkami vzadu a přes klíček jde pouze jejich spínání. Dvacítky vzadu jsou na šedesátce nezávislé. Dopředu tedy od nich jdou dráty pod napětím ať je šedesátka vložená, nebo není.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrika
Zdravím Vás řeším teď jeden dost nepříjemný problém a nevím si zas rady alternátor nestíhá uživit auto a při jízdě mi to vybíjí paterku tak 100km a už nenestartuju nejaké data co jsem naměřil: baterka ma 13, 8 V nic zapnuto
alternátor při volnoběžných otáčkách 13,8 V (nemám zapnutý žádný spotřebyč a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
alternátor při volnoběžných otáčkách 10,2V (zapnuté všechny spotřebyče a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
klíč v poloze zapnuto on baterka zapojena motor neběží nemám zapnutý žádný spotřebyč odběr 4A
klíč v poloze zapnuto on baterka zapojena motor neběží zapnuté všechny spotřebyče odběr 19A zhořel mi multimetr
nemam dál čím měřit ale použil jsem dobíječku s orientačním ampermetrem zapojil na baterku auto nastartované zapnuté všechny spotřebyče odběr 4-5 A na volnoběh po přidání plynu odběr 1,5 A
momentálně mám venku celou palubku a po kontrole svazků kablů za jizdy a zaplích dálkových nezpozorováno žádné teplejší místo na svazků ani spojek všude vpředu a pojistkovka se vzadu také nehřeje čím to můze být už mě nebaví pořád odpojovat baterii za jizdy poraďte nebo alesponň napište jestli naměřené hodnoty jsou v normě nebo rakvičku rozeberu do takového stádia ,že už ji nedokážu smontovat
alternátor při volnoběžných otáčkách 13,8 V (nemám zapnutý žádný spotřebyč a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
alternátor při volnoběžných otáčkách 10,2V (zapnuté všechny spotřebyče a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
klíč v poloze zapnuto on baterka zapojena motor neběží nemám zapnutý žádný spotřebyč odběr 4A
klíč v poloze zapnuto on baterka zapojena motor neběží zapnuté všechny spotřebyče odběr 19A zhořel mi multimetr
nemam dál čím měřit ale použil jsem dobíječku s orientačním ampermetrem zapojil na baterku auto nastartované zapnuté všechny spotřebyče odběr 4-5 A na volnoběh po přidání plynu odběr 1,5 A
momentálně mám venku celou palubku a po kontrole svazků kablů za jizdy a zaplích dálkových nezpozorováno žádné teplejší místo na svazků ani spojek všude vpředu a pojistkovka se vzadu také nehřeje čím to můze být už mě nebaví pořád odpojovat baterii za jizdy poraďte nebo alesponň napište jestli naměřené hodnoty jsou v normě nebo rakvičku rozeberu do takového stádia ,že už ji nedokážu smontovat
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: elektrika
Tak to musíš řešit vylučovací metodou. Já bych vyndal všechny pojistky pro "spotřebiče", které fungují až po otočení klíčkem ,(dej je ale do stavu off.)Pokud budeš vracet pojistky a zjistíš že i přesto jiskří, hledej kraťas v příslušné větvi. Jinak v multimetru je takový drátek (no drát) jako ochrana.Když multimetr rozebereš hned uvidíš, zda-li je přepáleny nebo jen odletovaný. Ty máš asi měřidlo jen do 10A ss..Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: elektrika
Alternátor od volnoběhu dává 14,4 až 14,6V tam bych hledal závadu. Dobíjecí proud se takto neměří.Když už, tak klešťovým ampérmetrem.narkomanix píše:Zdravím Vás řeším teď jeden dost nepříjemný problém a nevím si zas rady alternátor nestíhá uživit auto a při jízdě mi to vybíjí paterku tak 100km a už nenestartuju nejaké data co jsem naměřil: baterka ma 13, 8 V nic zapnuto
alternátor při volnoběžných otáčkách 13,8 V (nemám zapnutý žádný spotřebyč a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
alternátor při volnoběžných otáčkách 10,2V (zapnuté všechny spotřebyče a baterka je odpojena motor jen tak vrčí)
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: elektrika
Taky jako první mne napadlo, že je nějaká dioda v alternátoru kaput nebo regulátor, ale když píše, že mu to "žere" jen tak 4A ? Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010