Těsnění pod hlavu
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Davide červenej silikon je jen na náhradách a bejval na originále od starýho libera. Nový libero má jen obyč těsnění bez silikonu a prostup tlaku oleje gumovej. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Ajusa stále robí na staršie tesnenia pod makovicu, objednal som ho, prišlo vpohode, namontoval som, dotiahol som, zatiaľ len pár km, ale drží... Majú ho skladom kdekade.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Těsnění pod hlavu
Martine, podívej se do sekce "jak na to"-"tesnenie pod hlavou" na můj příspěvek. AJUSA má jeden kanálek vyseknutý
mimo kanál v hlavě - jeden válec se húř chladí.
mimo kanál v hlavě - jeden válec se húř chladí.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Aha, tento príspevok som si nevšimo. Stejne presekávam diery tak aby boli veľké ako na hlave tak som dieru mimo nejako neriešil ani
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 206
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Jezdí už někdo s tím novým těsněním? Je to ok? popřípadě máte nějaké know-how?
Zpomal a užij si to.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Už jsem udělal dva motory a zatím oka. I když nájezd je zatím cca 5tis.km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Těsnění pod hlavu
Na základě několika dotazů za poslední cca rok a půl zde uvádím firmu, od které jsem v minulosti hromadně objednával těsnění pod hlavu, takže si tedy může každý jednotlivě objednat kolik toho chce a šlo to objednávat dle níže uvedených parametrů. Vzorem pro výroby kopyta bylo origo těsnění.
KALINA industries s.r.o.
U Tescomy 255
760 01 Zlín
IČ 27758991
Telefon : 577006831 Fax : 577006848 E-mail : info@kalina.cz
a těsnění pro Libera (novější) evidují pod č. 201 20508-0001 a názvem SUBARU LIBERO EF10, EF12 TĚSNĚNÍ POD HLAVU 3V, REINZ RS + LEM
KALINA industries s.r.o.
U Tescomy 255
760 01 Zlín
IČ 27758991
Telefon : 577006831 Fax : 577006848 E-mail : info@kalina.cz
a těsnění pro Libera (novější) evidují pod č. 201 20508-0001 a názvem SUBARU LIBERO EF10, EF12 TĚSNĚNÍ POD HLAVU 3V, REINZ RS + LEM
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Uplynul nějakej čas a tak je dobrý si říct, jak vlastně to těsnění od Kaliny funguje.....Jooo, ono funguje, ale o trvanlivosti si může nechat jen zdát:D
První těsnění jsem použil u znamyho na jeden Vrak, vydrželo cca 3000km
Problém se pak objevil u Kraxny z Ostrávy....najel po go cca 5-6000km
V roce 2018 v listopadu jsem dělal kompletní generálku motoru na motoru pro pana Brcana a těsnění vypovědělo tenhle rok službu s najetymi 15tisici.
To co se stalo máte na fotce a upozorňuju, že se to stalo vždy naprosto stejně. Ten materiál je naprostá sracka. Rozhodně vám nedoporučuju, to těsnění na motor dávat, protože budete pak akorát nasrani.
PS. Vyřešil jsem to přesně jako ti naši kluci slovenský zde v klubu(těsnění na J12 (justy 1.2 55kw) proseknuti kanálků aby voda cirkulovala všude) o trvanlivosti nemám pochybení, po nějakých ujetých km a uplynutí času dám report. Mišus
První těsnění jsem použil u znamyho na jeden Vrak, vydrželo cca 3000km
Problém se pak objevil u Kraxny z Ostrávy....najel po go cca 5-6000km
V roce 2018 v listopadu jsem dělal kompletní generálku motoru na motoru pro pana Brcana a těsnění vypovědělo tenhle rok službu s najetymi 15tisici.
To co se stalo máte na fotce a upozorňuju, že se to stalo vždy naprosto stejně. Ten materiál je naprostá sracka. Rozhodně vám nedoporučuju, to těsnění na motor dávat, protože budete pak akorát nasrani.
PS. Vyřešil jsem to přesně jako ti naši kluci slovenský zde v klubu(těsnění na J12 (justy 1.2 55kw) proseknuti kanálků aby voda cirkulovala všude) o trvanlivosti nemám pochybení, po nějakých ujetých km a uplynutí času dám report. Mišus
- Přílohy
-
- IMG-20211208-WA0029.jpeg (1.33 MiB) Zobrazeno 9650 x
-
- IMG-20211208-WA0027.jpeg (1.65 MiB) Zobrazeno 9650 x
-
- IMG-20211208-WA0031.jpeg (1.35 MiB) Zobrazeno 9650 x
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
No hezký... nasere to tím víc, že pár klukům tenhle klenot leží v šupleti do foroty. Určitě by to stálo za dotaz výrobci, co na to řekne.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze.. ono to justy za chvili taky nebude, co?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Justy originál těsnění je teď momentálně posledních 13 kusů na světě (FHI)
Náhrady se dělají od reinze, elringu a ajusy, vše směs grafit (ne jako od kaliny to bůhví co. Je to sice taky reinz, ale přijde mi to spíš těsnění vhodný na sání (ta směs) -po sundání se to kolem průseku na vodu drolí na sracku). Těsnění na justy v náhradě podle mne budou ještě řadu let M.
( PS. Luboši já bral sedum kusů , ale co člověk přijde v životě o víc podat report Kalinovi mám v plánu, ale nevím kdy se k tomu dostanu, jestli vůbec)
Náhrady se dělají od reinze, elringu a ajusy, vše směs grafit (ne jako od kaliny to bůhví co. Je to sice taky reinz, ale přijde mi to spíš těsnění vhodný na sání (ta směs) -po sundání se to kolem průseku na vodu drolí na sracku). Těsnění na justy v náhradě podle mne budou ještě řadu let M.
( PS. Luboši já bral sedum kusů , ale co člověk přijde v životě o víc podat report Kalinovi mám v plánu, ale nevím kdy se k tomu dostanu, jestli vůbec)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
V čem je to lepší? Stejně pak za půl roku nebo za rok budeš kupovat něco lepšího a práce s tím bude dvakrát.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Myslel jsem v pripade ze uz jine tesneni nebude... a na veteransky provoz staci i 3-5tisic km.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Myslím Adame, že tvůj názor sdílí i Kalina :-DDD
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 206
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavu
Dneska jsem si přivezl kus od Reinze na Justy, jelikož mám motor rozebraný, radil jsem se s mišusem, zprvu jsem nevěřil a hájil to od kaliny, ale v momentě, kdy jsem držel v ruce Reinze a kalinu... rozdíl je jasný - kalina je obyčejný klingerit s potiskem reinz a reinz je opravdové těsnění pod hlavu. Asi to budu dělat jako páni slováci a upravovat těsnění na justynu.
Fotky co poslal mišus je ještě slabý odvar (pravda, najel jsem s tím prasklým těsněním sice 100km, ale díra mezi válci byla půl cenťáku), po bližším ohledání .... až budu skládat motor pošlu foto mého použitého (kalina) těsnění a zkusím pohledat praskliny na hraně válců, sám jsem zvědavý, jestli tam po 5 tis provozu budou. (p.s. pravidelně najíždím na těsnění pod hlavou 5 tis +- neb se mi vysere vždycky něco jiného nebo ono samo, zkusím najít, jestli nemám nějaké další schované a udělám průzkum )
Kraxna
Fotky co poslal mišus je ještě slabý odvar (pravda, najel jsem s tím prasklým těsněním sice 100km, ale díra mezi válci byla půl cenťáku), po bližším ohledání .... až budu skládat motor pošlu foto mého použitého (kalina) těsnění a zkusím pohledat praskliny na hraně válců, sám jsem zvědavý, jestli tam po 5 tis provozu budou. (p.s. pravidelně najíždím na těsnění pod hlavou 5 tis +- neb se mi vysere vždycky něco jiného nebo ono samo, zkusím najít, jestli nemám nějaké další schované a udělám průzkum )
Kraxna
Zpomal a užij si to.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
- Typ Libera: Libero čtyročko
- Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška
Re: Těsnění pod hlavu
Měl bych takový školácký dotaz, sundal jsem poprvé hlavu a když jsem vyndal šrouby, hlava sjela dolů... nemá být v nějaký díře nějaký usazovací prstýnek aby se to nehýbalo kam chce? Na každém jiném motoru (jiný auta) to bylo.. tohle rozebírám poprvé..
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
- Typ Libera: Libero čtyročko
- Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška
Re: Těsnění pod hlavu
A samozřejmě jsem si objednal těsnění a je mi k ničemu... tak jestli někdo chce.. potřebuji sehnat to s hranatými dírami na sání.. to na spodním obrázku je k mání..
- Přílohy
-
- Potřebuji takovéto
- 0009_01-52535-02.jpg (56.5 KiB) Zobrazeno 4958 x
-
- 8c182d4ecbad7b353d4180edb696dd6c.jpeg (30.31 KiB) Zobrazeno 4962 x
- Luděk
- Člen korespondent
- Příspěvky: 237
- Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
- Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
- Bydliště: Hrádek u Rokycan
Re: Těsnění pod hlavu
Těsnění na sání si vyrob, nejde již sehnat
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
Daihatsu Move 0,8i
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Leone Coupé turbo
Trabant - ryntyntyn
Subaru Forester XT
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod hlavu
Bohužel Libero vodící čepy nemá. Jestli chces mít hlavu opravdu přesně, nech si vyrobit dva trny/čepy na soustruhu, našroubuj (místo dvou šroubů hlavy) na kraj hlavy úhlopříčně proti sobě, pak šrouby hlavy lehce dotáhnout a čepy vyndat.....Jde to i bez čepů dát rovně, stačí svítit do děr pro šrouby a srovnat to od oka, aby to všude bylo cca rovně proti dírám do bloku
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv čer 06, 2019 8:15 pm
- Typ Libera: Libero čtyročko
- Bydliště: ÚJEZDEC - Kardaška
Re: Těsnění pod hlavu
Našel jsem sadu i s těsněním pod sání...
https://www.trodo.com/gasket-set-cylind ... apko-48798
Máte někdo zkušenosti se značkou Japko?
https://www.trodo.com/gasket-set-cylind ... apko-48798
Máte někdo zkušenosti se značkou Japko?