ukazovanie kontroliek
- Jan-Pavel
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: sob úno 16, 2008 4:11 pm
- Bydliště: Banska Bystrica
ukazovanie kontroliek
zdar. mam taky problem rozsvietili sa mi naras kontrolky brzd a dobijania aj ked to uplne paradne dobija a brzdy brzdia bes problemov neviem co to je.poistky su v poriadku
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: ukazovanie kontroliek
Píšeš naras
Za jízdy je na kontrolku dobíjení přiveden "+" a na kontrolku brzd také "+".
Vylučuji prodření vodiče k alternátoru a to postupně. Nejspíš skrat v , anebo za palubní deskou.
Případně prodřený skřípnutý pramenec nad pojistkovou skříňkou.
Jak hledat Použít pomocníka, aby hlásil změny na kontrolkách, a pohybovat popotahovat, žmoulat kabelový svazek
od tachometru dolů. Potom případně vyndat přístrojový štít, a závadu hledat tam.
Než toto podstoupíš, tak zkontroluj co se naposled na autě dělalo.
Píšeš parádně dobíjí...kolik Odpojíš-li konektor na alternátoru svítí stále
V palubce je dioda, je OK
Ještě mi napadlo, spínač kontroly hladiny brzdové kapaliny
K.
Za jízdy je na kontrolku dobíjení přiveden "+" a na kontrolku brzd také "+".
Vylučuji prodření vodiče k alternátoru a to postupně. Nejspíš skrat v , anebo za palubní deskou.
Případně prodřený skřípnutý pramenec nad pojistkovou skříňkou.
Jak hledat Použít pomocníka, aby hlásil změny na kontrolkách, a pohybovat popotahovat, žmoulat kabelový svazek
od tachometru dolů. Potom případně vyndat přístrojový štít, a závadu hledat tam.
Než toto podstoupíš, tak zkontroluj co se naposled na autě dělalo.
Píšeš parádně dobíjí...kolik Odpojíš-li konektor na alternátoru svítí stále
V palubce je dioda, je OK
Ještě mi napadlo, spínač kontroly hladiny brzdové kapaliny
K.
Nikdo není dokonalej.
- Jan-Pavel
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: sob úno 16, 2008 4:11 pm
- Bydliště: Banska Bystrica
Re: ukazovanie kontroliek
dik za informacie. pojdem to skusat ale viem ze pri nastartovanom motore to dobija a zapnutych svetlach a ventilatorou je na baterke 13.85V
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: ukazovanie kontroliek
Je málo . Čekal bych 14,5V .Jan-Pavel píše:na baterke 13.85V
K.
Nikdo není dokonalej.
- Jan-Pavel
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 15
- Registrován: sob úno 16, 2008 4:11 pm
- Bydliště: Banska Bystrica
Re: ukazovanie kontroliek
malo? ale este pridavne svetla
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: ukazovanie kontroliek
Veru málo. V zime by si mal problémy so štartovaním...
Využi tlačítko hľadať, prikostrenie motora je tu popísané viackrát. Predsalen u novšieho sú káble od aku k štartéru dlhšie ako u staršieho liberka. Pri štartovaní našeho novšieho točil štartér pomaly, na baterke bolo iba cca 13,5V... Prikostrenie a už je tam dačo málo cez 14V. Silové káble od altíka k baterke a potom k štartéru budeme dávať úplne nové aj na otcovom Liberku, aj na mojom. Zmena to bude riadna...
Využi tlačítko hľadať, prikostrenie motora je tu popísané viackrát. Predsalen u novšieho sú káble od aku k štartéru dlhšie ako u staršieho liberka. Pri štartovaní našeho novšieho točil štartér pomaly, na baterke bolo iba cca 13,5V... Prikostrenie a už je tam dačo málo cez 14V. Silové káble od altíka k baterke a potom k štartéru budeme dávať úplne nové aj na otcovom Liberku, aj na mojom. Zmena to bude riadna...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: ukazovanie kontroliek
ja nechci popouzet, ale ja sem rad za nakejch 13v (zhruba, rucka meho obstarozniho analogoveho voltmetru poskakovala.. a to nebylo zapnuty nic jinyho) a startuju na prvni otoceni a to i v zime po ranu jak bylo tech -10°C pres noc..
(jinak o upadnuvsim minusu na starteru uz sem tu tusim nekde psal..
(jinak o upadnuvsim minusu na starteru uz sem tu tusim nekde psal..
Re: ukazovanie kontroliek
I když je téma staré už 4 roky - třeba to pomůže někomu jinému. Měl jsem stejný problém - kontrolka dobíjení a brzd současně i když vše fungovalo.
Potom auto několik měsíců stálo a po prvním nastartování "hurá" závada se odstranila sama. Po ujetí asi 80km jsem zjistil proč - byl zarezlý alternátor, netočil se, a předřel se klínový řemen. Auto jelo jenom na baterku. Alternátor se podařilo rozběhat - ale žádná sláva, šlo to ztuha. A podle zmiňovanejch kontrolek jsem pak poznal, jestli běží, nebo ne (paradoxně, když svítily, tak jsem se radoval). Po výměně alternátoru závada s kontrolkama zmizela úplně a už se neobjevila.
Potom auto několik měsíců stálo a po prvním nastartování "hurá" závada se odstranila sama. Po ujetí asi 80km jsem zjistil proč - byl zarezlý alternátor, netočil se, a předřel se klínový řemen. Auto jelo jenom na baterku. Alternátor se podařilo rozběhat - ale žádná sláva, šlo to ztuha. A podle zmiňovanejch kontrolek jsem pak poznal, jestli běží, nebo ne (paradoxně, když svítily, tak jsem se radoval). Po výměně alternátoru závada s kontrolkama zmizela úplně a už se neobjevila.
Subaru Libero SuperDeLuxe 1994 bílé, momentálně mrtvé, doufám že se zmůžu na renovaci
Subaru Domingo 1996 bílé "pracovní" bez zadních sedadel
Subaru Domingo 1996 bílé "pracovní" bez zadních sedadel
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: ukazovanie kontroliek
Halóó´, policajti ma predbehli a zastavili, že mi nejdú koncové svetlá, tak som vymenil celý káblový zv§zok pod palubovkou, (lebo nejaký "neřád" predo mnou letoval priamo v poistkovej skrinke(!), neopraviteľné...) - už všetko funguje, ale problém, súčasne svieti dobíjanie aj kontrolka brzdovej kvapaliny:
- kvapaliny je dosť, na konektore som nasimulovak spojenie kontaktu, kontrolka kvapaliny sa iba jasnejšie rozsvietila, tam to nebude
- nabíjacie napätie na baterke merané je, 14,6 V - takže altík asi dobíja, možno až moc...
- vyblikávačka hlási opakovane 5 krátkych blikov na čiernom, alebo trvalé blikanie na zelenom konektore.
- pomykávanie za káble nejak nepomáha...
- tak asi ešte raz dolu tachmetrovku, že? - pokroky budem hlásiť...
- kvapaliny je dosť, na konektore som nasimulovak spojenie kontaktu, kontrolka kvapaliny sa iba jasnejšie rozsvietila, tam to nebude
- nabíjacie napätie na baterke merané je, 14,6 V - takže altík asi dobíja, možno až moc...
- vyblikávačka hlási opakovane 5 krátkych blikov na čiernom, alebo trvalé blikanie na zelenom konektore.
- pomykávanie za káble nejak nepomáha...
- tak asi ešte raz dolu tachmetrovku, že? - pokroky budem hlásiť...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ukazovanie kontroliek
Lubomire, doporucuji nastudovat Verdrahtungsdiagramme, sice to vzdycky chvili trva, ale diagnostikuje se pak mnohem lepe, kdyz clovek vi jakou barvu dratu hledat. To co hledas je na strane 39 (cislovani stranek dole na strance). Typoval bych to na ten spolecny drat WR (bilo cerveny) jdouci do alternatoru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: ukazovanie kontroliek
To covex: no práve - na pôvodných káblových zvazkoch bolo mnoho nabastlených úprav, pripojených asi tak 20 metrov iných káblov, tak že som to všetko otrhal a zapojil odznova, a dnes som zistil, že aj zapojenie pre zadné kúrenie bolo dobastlené, asi bol už opravovaný aj ten WR - no, doterajšou pátracou činnosťou na Verdrahtungdiagrammoch som prišiel na toto miesto:
ale nie je tam odkaz, čo je to za prepínač - tipujem to na "hauptrelais" na dekli riadiacej jednotky, takže kontrolujem najprv zeme proti kostre a potom teda aj ten WR drát iste príde na radu...
ale nie je tam odkaz, čo je to za prepínač - tipujem to na "hauptrelais" na dekli riadiacej jednotky, takže kontrolujem najprv zeme proti kostre a potom teda aj ten WR drát iste príde na radu...
- Přílohy
-
- červená šípka...
- El-24-palubovka1.jpg (46.77 KiB) Zobrazeno 16828 x
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ukazovanie kontroliek
Lubomire, tohle schema jsem vzdy povazoval pouze za orientacni k zapojeni kaplicky. Podle ostatnich schemat tam zadny spinac neni - autor tim podle mne minil zapalovaci skrin a to, ze se "prepina" na tento kontakt pri startovani baterka misto altiku. Na 90% bych rekl, ze mas ten WR drat uzemeny, at uz na pristrojovce (F10) nebo (F25) pod palubkou, takze tam nejde napeti z altiku. Hlavou mi vrta jen duvod te diody mezi kontrolkou brzdove kapaliny a dobijeni, ale chapu to jako jistou pojistku, ze se pri nizkem napeti alternatoru rozsviti aspon jedna kontrolka, jen ta brzdove kapaliny o 0.7V niz. Samozrejme se mohu mylit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: ukazovanie kontroliek
Ahoj. Tato dioda v poloze zapnuté zapalování před nastartováním pouze "kontroluje" správnýcovex píše: Hlavou mi vrta jen duvod te diody mezi kontrolkou brzdove kapaliny a dobijeni, ale ...
stav kontrolky br.kap., a to přes regulátor alternátoru.Ten, jak začne dobíjet je na něm provozní napětí
a tak je na obou stranách diody kladné napětí a kontrolka br.kap. zhasne.
D-dobíjení
B-kontrolka hladiny br.kap. K.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: ukazovanie kontroliek
Pánové, díky za osvetlenie problematiky, problém bol dnes sadou meraní po štúdiu schém odstránený:
- vykuchaný WR drát, premeraný, všetko OK, až po altík
- podozrenie na ten spínač v oválnom krúžku na schéme bolo odstránené - není to hlavné relé...(výmena celej dosky i s relátkom palivového čerpadla z červeného hintovčeka - bez zmeny)
- ten spínač musí byť v altíku, - oproti hrubšiemu červenému vodiču (+) a hele - ten červený vodič by mal mať podľa schémy +12V, a nemal ! Tak tu je to. A šlo sa po červenom až na hlavné poistky, a tak som na to prišiel, prepojil (je tam rozvidlenie červeného drátu pre pripojenie zadných káblových zväzkov, a to bolo odštípnuté - kedy, kto a prečo? neviem - možno v lenivosti odpájať ešte počas demontáže v Liberci, možno v honbe za konektorom?)
Takže obe kontrolky krásne pohasli po naštartovaní.
Akurát, že po odstránení tejto poruchy sa mi vrátilo nesvietenie koncových a obrysových svetiel, neosvetlenie ŠPZ, tmavá palubná doska, a som tam kde pred výmenou káblov pod palubovkou. - Že by Liberopomsta? (asi som rozpojil nejaký konektor a zabudol vrátiť...)
- vykuchaný WR drát, premeraný, všetko OK, až po altík
- podozrenie na ten spínač v oválnom krúžku na schéme bolo odstránené - není to hlavné relé...(výmena celej dosky i s relátkom palivového čerpadla z červeného hintovčeka - bez zmeny)
- ten spínač musí byť v altíku, - oproti hrubšiemu červenému vodiču (+) a hele - ten červený vodič by mal mať podľa schémy +12V, a nemal ! Tak tu je to. A šlo sa po červenom až na hlavné poistky, a tak som na to prišiel, prepojil (je tam rozvidlenie červeného drátu pre pripojenie zadných káblových zväzkov, a to bolo odštípnuté - kedy, kto a prečo? neviem - možno v lenivosti odpájať ešte počas demontáže v Liberci, možno v honbe za konektorom?)
Takže obe kontrolky krásne pohasli po naštartovaní.
Akurát, že po odstránení tejto poruchy sa mi vrátilo nesvietenie koncových a obrysových svetiel, neosvetlenie ŠPZ, tmavá palubná doska, a som tam kde pred výmenou káblov pod palubovkou. - Že by Liberopomsta? (asi som rozpojil nejaký konektor a zabudol vrátiť...)
Naposledy upravil(a) Lubomír dne sob bře 22, 2014 5:49 pm, celkem upraveno 2 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ukazovanie kontroliek
To bude spis pomsta toho, kdo neco opravoval bez znalosti schemat a nadelal vic skody nez uzitku. Podle me to konektorem nebude a pak nemuzou sviti ani predni obrysovky. Takze te jiste jeste cekaji napinave zazitky zacinajici nekde u pojistek 16 a 17.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: ukazovanie kontroliek
ano, zábavu ale očakávam ešte u napájaní lucasového prepívača svetiel z poistky 9, tá bola na tom predchádzajúcom zvazku letovaná... takže možno až v Lucasoch sa to nájde...
Doplnené: Ano, problém bol v napájaní od poistky č.9, konektor pod volant má vývod bielo-červeným drátom (pin 1, značený ako R) mať prepojený s červeným drátom od konektorov palubovky, zadných svetiel a relátka, tie sú správne, červené podľa schémy. Prečo tam je kombinácia zmeny farby drátu - nerozumiem, to by si nemali dovoľovať, nenapadlo ma kombinovať farby drátov na odstránenie poruchy, sú tam konektory, zrejme na premostenie svetelného relátka
Takže poučenie plynie: ani Liberko zasa nie je tak dokonale zapojené, aby sa dalo ísť iba po farbách ( veru, rozkuchával som pôvodný zväzok drátov, aby som to pochopil a opravil.)
Doplnené: Ano, problém bol v napájaní od poistky č.9, konektor pod volant má vývod bielo-červeným drátom (pin 1, značený ako R) mať prepojený s červeným drátom od konektorov palubovky, zadných svetiel a relátka, tie sú správne, červené podľa schémy. Prečo tam je kombinácia zmeny farby drátu - nerozumiem, to by si nemali dovoľovať, nenapadlo ma kombinovať farby drátov na odstránenie poruchy, sú tam konektory, zrejme na premostenie svetelného relátka
Takže poučenie plynie: ani Liberko zasa nie je tak dokonale zapojené, aby sa dalo ísť iba po farbách ( veru, rozkuchával som pôvodný zväzok drátov, aby som to pochopil a opravil.)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka