Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Tak jste měli pravdu - některé silentbloky jsou odlepené a motor tak leží na dorazech kov na kov. To bude zřejmě příčina dunění v kabině a možná i problémů s řazením. Teď jen musím vymyslet co s tím - budu hádat - nové nejsou k dostání
.
.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Převodovka má vedle kardanu shodnej s tím co je vedle rozvodů, tyhle by měly ještě být. Ten co je na příčce (jeklu) v prostřed budeš muset nějak improvizovat, ale bacha ještě jsou tři na předním diffu a tam musíš taky improvizovat;) hlavně bacha originál silentblocky nejsou souosý, takže hlavní je tohle dodržet. To, že se tam dáš puky ze škodovky nic nevyřešíš pokud je neupraviš. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Pred casem nekdo nechal nejake tusim vyrabet (tuti?) ale nevim co vsechno bylo - videl jsem jen ten pravy zadni motorovy. V podstate se nechavala navulkanizovat guma na puvodni drzaky?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Úplně nejnutněji bych potřeboval ten silentblok, který je u páky vypínání spojky (úplně utržený, na fotce). Kde by se dal koupit?
V kapsičce prostřední sedačky jsem našel starou žlutou vizitku Subaru díly František Švadlenka - není to někdo tady z fóra?
V kapsičce prostřední sedačky jsem našel starou žlutou vizitku Subaru díly František Švadlenka - není to někdo tady z fóra?
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Svadlenka tu na foru urcite nebyl, byl to servis subaru u Tabora, nevim jestli este funguje.
EDIT: Asi jo: http://www.subarusvadlenka.cz/
EDIT: Asi jo: http://www.subarusvadlenka.cz/
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Starej Franta je mrtvej....nebudu rozepisovat detaily, dělá to ještě mladej, ale jak moc aktivně, nevím....
Píšu že budeš muset improvizovat, protože už sehnat nejde....
Můžeš napsat do Stodůlek do Freye odkázat se na mne....víc info přes SZ. M.
Píšu že budeš muset improvizovat, protože už sehnat nejde....
Můžeš napsat do Stodůlek do Freye odkázat se na mne....víc info přes SZ. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Hele, ten problém jsem měl já. To "křupání" dělaly vymleté šrouby na převodovce u výstupu na kardan. Prostě se při velkém krouťáku motor zhoupl a opřel kardan o příčku rámu, to dělalo ten hluk. Dal jsem tam tenkrát místo šroubů štefty.Mirax Karabo píše: ↑ned led 31, 2021 10:17 pm ..... Podobně to tady popisoval jeden člen na fóru, pořád nemohl zjistit co to dělá (dělalo to hlavně na dvojku pod plynem jako mě) a nakonec mu vyletěl diferák ven ze skříně až do spojkového koše ....
To, že se rozletěl diferák, je úplně jiná příhoda. Ostatně, já jsem známej likvidátor převodovek. Možná za to může má necitlivost v dolních končetinách od kolen dolů, takže vím o tom, že kolikrát nedošlápnu spojku a obzvlášť u zpátečky ten kvalt vytahuju v záběru. Nicméně ten diferák si myslím, že byl už načatej od předchozích majitelů.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Silentbloky z mnou organizované druhovýroby jsou už rozebrané, ale kdyby byl zájem, prověřil bych, jestli by šlo udělat novou sérii. (Jestli si dobře pamatuju, dával jsem dělat dvakrát po 50 nebo 60 kusech.) Musela by se ovšem opravit forma, protože na druhé sérii se rozvalila (byla to taková domácí improvizace, v Teguze se divili, že jim vůbec funguje). Železa dodával Škatulka, ale kdyby se nasbíralo dost použitelných klecí z originálů (aby byl v pořádku závit), bylo by to určitě lepší.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
K tomu křoupání - aha, takže to nesouviselo s vysypaným diferákem.. O to větší je to záhada - auto mám zvedlé, kola se otáčí lehce a tiše, kardan taky, homokineťáky bez vůlí. Takže zatím nevím..
Ty silentbloky - určitě bych se na výrobě rád podílel, i finančně. Ovšem vzhledem k tomu, že hranatých Liber už asi moc lidí neprovozuje, tak je otázkou, jestli jdou použít i na kulaté - pak by mělo smysl jich vyrobit spoustu do zásoby..
Ty silentbloky - určitě bych se na výrobě rád podílel, i finančně. Ovšem vzhledem k tomu, že hranatých Liber už asi moc lidí neprovozuje, tak je otázkou, jestli jdou použít i na kulaté - pak by mělo smysl jich vyrobit spoustu do zásoby..
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Heled never tomu....budeš mít v piči ty poloosy. To když to dáš na hever nic neřeší:D kola se svěsí a poloosa má v tu ránu polohou ne pracovní, jako když jsou kola na zemi....ten axiál máš prostě v té pracovní poloze vyjetej....a v tyhle poloze to dělá ten bordel.
Silentblocky jsou shodné s kulatým FA ale jen ten vedle rozvodů a u kj je ten co je vedle rozvodů i vedle kardanu. Ale chybí ti ten co potřebuješ a ten musíš nějakým způsobem vymyslet. Teď se klubaci neurazte, ale ta vaše výroba vydržela úplný prd (nevím která firma to dělala) M.
Silentblocky jsou shodné s kulatým FA ale jen ten vedle rozvodů a u kj je ten co je vedle rozvodů i vedle kardanu. Ale chybí ti ten co potřebuješ a ten musíš nějakým způsobem vymyslet. Teď se klubaci neurazte, ale ta vaše výroba vydržela úplný prd (nevím která firma to dělala) M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Tusim byly dve serie a ta prvni moc nevydrzela.. Nevim jak druha.. no kdyz ty auta prd najezdi tak staci prd silentblok, porad lepsi nez bez silentbloku.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Na první serii jsme dávali klece pozinkovat, protože technolog v Teguze tvrdil, že jim guma drží i na zinku. Ale nedržela - možná to ve výrobě nějak osrali. Druhá serie šla na holé železo a tam už pokud vím problémy nebyly
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
A na kolik Luboši vyšel kus? Originál na mne vyjde asi na 600 kus jsem si jist že ten japonskej vydrží desetinásobně víc.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Výrobní náklady s rozpočítáním formy byly něco přes 200 Kč, ale za origo silentblok v té době chtěli u SUBARU skoro 2000. První serie byla fakt bídná, u té druhé bych věřil určitě delší životnosti než desetina originálu, ale když je dostupný za tuhle cenu, nemá smysl se do nějakých náhražek pouštět.
Jinak trochu jsem zagooglil a narazil jsem na firmu, která jak se zdá silentbloky celkem úspěšně renovuje http://www.silentbloky.cz/galerie/silen ... -veterany/
Jinak trochu jsem zagooglil a narazil jsem na firmu, která jak se zdá silentbloky celkem úspěšně renovuje http://www.silentbloky.cz/galerie/silen ... -veterany/
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Tak tohle už je nějaký zamotaný
Bavíme se pořád o tom silentbloku u páky spojky? Dá se teda koupit originál za 600 kus, nebo je jedinnou možností druhovýroba/renovace?
Bavíme se pořád o tom silentbloku u páky spojky? Dá se teda koupit originál za 600 kus, nebo je jedinnou možností druhovýroba/renovace?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Diskuse o druhovýrobě se týkala toho druhého typu (na motoru u rozvodů a na převodovce u diferenciálu). Ten u páky spojky k sehnání není, ale ta firma na renovace snad vypadá nadějně.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Ahá, takže ta druhovýroba co jste dělali, tak by stejně nevyřešila můj problém
Do té firmy zkusím napsat, nenašel jsem tam nikde adresu, kde sídlí..
Ještě by tady byla jedna možnost, používá se to v Rusku. Je to nějaký chemický vulkanizační roztok, kterým se ty odlepené plochy natřou, siletblok se slisuje a nechá pár hodin reagovat. Životnost bude jistě značná, když to vydrží i v jejich mrazech Jenže v EU to asi nebude k dostání, už jen proto, že je to ruské
Do té firmy zkusím napsat, nenašel jsem tam nikde adresu, kde sídlí..
Ještě by tady byla jedna možnost, používá se to v Rusku. Je to nějaký chemický vulkanizační roztok, kterým se ty odlepené plochy natřou, siletblok se slisuje a nechá pár hodin reagovat. Životnost bude jistě značná, když to vydrží i v jejich mrazech Jenže v EU to asi nebude k dostání, už jen proto, že je to ruské
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
No hele, kdyz jsem byl na ruznych veletrzich tak tam vzdycky byl nejaky "mastickar" s "prumyslovymi" lepidly, ktery tam demonstroval lepeni ruznych gum na vsechno mozne, takze tak nerealne to nebude. Zeptal bych se ve Wurthu, problemy to ma jen dva - 1. se bavej jen s registrovanyma, 2. vetsinou se to prodava po sadach na ruzne materialy za dlouhe penize...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
https://www.autodoc.sk/vaico/2217839 Vyskúšal som toto, s malými úpravami to funguje. Keby to malo dorazy na oboch stranách, bolo by to dokonalé. Ale za tie prachy...
Diery na upevnenie som vyvŕtal nové tak, aby bol motor v správnej polohe.
Diery na upevnenie som vyvŕtal nové tak, aby bol motor v správnej polohe.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)
Tohle jsem si prostě nemohl odpustit..
.
.